Steinar40 Skrevet 8. juli 2009 #41 Del Skrevet 8. juli 2009 Så..hva skal vi gjøre med det? Gå rundt å være mørk å dyster å dra resten av verden med oss, eller prøve å opprettholde troen på at det finnes noe godt for osa alle der ute? Er ikke vi vår egen lykkes smed Det gjelder vel å være litt realist i livet, kan ikke forvente at livet og kjærligheten skal være gull og grønne skoger hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juli 2009 #42 Del Skrevet 8. juli 2009 Det gjelder vel å være litt realist i livet, kan ikke forvente at livet og kjærligheten skal være gull og grønne skoger hele tiden. Joa, men det er så stusselig. Og nytter ikke når en er romantisk anlagt, og ikke kan nøye seg med å leve sånn passe. Vil leve sterkt og føle sterkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2009 #43 Del Skrevet 8. juli 2009 Joa, men det er så stusselig. Og nytter ikke når en er romantisk anlagt, og ikke kan nøye seg med å leve sånn passe. Vil leve sterkt og føle sterkt Problemet er at enhver forelskelse dabber av i intensitet allerede etter 6 mnder. Blir det - next - da eller? Forelskelse er faktisk en form for galskap - altså ikke helt sunt i lengden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 8. juli 2009 #44 Del Skrevet 8. juli 2009 Problemet er at enhver forelskelse dabber av i intensitet allerede etter 6 mnder. Blir det - next - da eller? Forelskelse er faktisk en form for galskap - altså ikke helt sunt i lengden 4 år uten et snev av svikt i intensitet mister... Hvor folk har fått dette 6 måneders greiene fra fatter jeg ikke. Men, om et forhold ikke er bare rosa og seksuelt heftig de 6 første månedene så er det ikke noe poeng i å fortsette det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2009 #45 Del Skrevet 8. juli 2009 4 år uten et snev av svikt i intensitet mister... Hvor folk har fått dette 6 måneders greiene fra fatter jeg ikke. Men, om et forhold ikke er bare rosa og seksuelt heftig de 6 første månedene så er det ikke noe poeng i å fortsette det. Som alt annet i livet er sikkert dette også individuelt hehe Men det finnes jo tilfeller der jenta må få krise-psykiatri allerede etter bryllupsreisa pga for store forventninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melchizedek Skrevet 8. juli 2009 #46 Del Skrevet 8. juli 2009 *Stønner oppgitt* Å nei, der er du igjen. Ute på perm nå? Nei jeg sitter fremmdels på lukket avdeling i et sinnsykehus i Sibir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melchizedek Skrevet 8. juli 2009 #47 Del Skrevet 8. juli 2009 Noen har gått glipp av noe fint her i livet...stakkars Hvordan kan man gå glipp av noe som ikke finnes ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juli 2009 #48 Del Skrevet 8. juli 2009 Problemet er at enhver forelskelse dabber av i intensitet allerede etter 6 mnder. Blir det - next - da eller? Forelskelse er faktisk en form for galskap - altså ikke helt sunt i lengden Jeg nevnte ikke forelskelse med et ord. Og at intensiteten dabber av etter 6 måneder, har jeg aldri erfart. Alt blir hva en gjør det til selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melchizedek Skrevet 8. juli 2009 #49 Del Skrevet 8. juli 2009 Så..hva skal vi gjøre med det? Gå rundt å være mørk å dyster å dra resten av verden med oss, eller prøve å opprettholde troen på at det finnes noe godt for osa alle der ute? Er ikke vi vår egen lykkes smed Jeg tror kanskje ikke på kjærligheten ihvertfall ikke i den forstand man tenker mellom 2 mennesker. Men jeg er uansett lykkelig selv om jeg ikke tror på den sanne kjærligheten. Nå er det mange former for kjærlighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2009 #50 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg nevnte ikke forelskelse med et ord. Og at intensiteten dabber av etter 6 måneder, har jeg aldri erfart. Alt blir hva en gjør det til selv. Joda, men i min verden er det best å være litt realistisk Det betyr jo ikke at alle andre må se det sånn ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juli 2009 #51 Del Skrevet 8. juli 2009 Joda, men i min verden er det best å være litt realistisk Det betyr jo ikke at alle andre må se det sånn ..... Jeg prøver å ha en grei blanding av realisme og det å ta litt av i blant. Har funnet ut at det gir gode opplevelser. Og det funker for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 8. juli 2009 #52 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvordan kan man gå glipp av noe som ikke finnes ? Signaturen din avlsører jo dine egentlige og innerste tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 8. juli 2009 #53 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg er en notorisk romatiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melchizedek Skrevet 8. juli 2009 #54 Del Skrevet 8. juli 2009 Signaturen din avlsører jo dine egentlige og innerste tanker. Jeg tror vi tolker signaturen min på 2 forskjellige måter Men hva er det den avslører i dine øyne ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Millapia_* Skrevet 8. juli 2009 #55 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg tror kanskje ikke på kjærligheten ihvertfall ikke i den forstand man tenker mellom 2 mennesker. Men jeg er uansett lykkelig selv om jeg ikke tror på den sanne kjærligheten. Nå er det mange former for kjærlighet Ja,og det er det som er så bra med oss mennesker, vi er så forskjellige... Jeg går rundt å tror på kjærlighet ved første blikk, rosa skyer og alt det klisset der og er tilfreds med det...mens du har dine meninger og er lykkelig med dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fix Skrevet 8. juli 2009 #56 Del Skrevet 8. juli 2009 Ja,og det er det som er så bra med oss mennesker, vi er så forskjellige... Jeg går rundt å tror på kjærlighet ved første blikk, rosa skyer og alt det klisset der og er tilfreds med det...mens du har dine meninger og er lykkelig med dem Vi har nok alle forskjellige oppfattelser av hva kjærlighet og forelskelse er. Men realiteten er at ekte kjærlighet eksisterer. Jeg er av den oppfattelse at mange mennesker aldri vil oppleve ekte kjærlighet, fordi de ikke lever et liv som tilsier at det ville gagne dem og oppleve ekte kjærlighet, altså de ønsker ikke å oppleve ekte kjærlighet pga en høyst forståelig redsel for det man ikke forstår. Ekte kjærlighet for en ekte romantiker betyr en sammensmelting av sjeler, dog med sin inetgritet og individualitet i behold, men det er vanskelig og utrolig skremmende for veldig mange og komme hit.. Blokkader i sinn og hjerte forhindrer de ekte følelsene og komme frem. Noen har lettere for å åpne seg for slike følelser men alle kan egentlig lære det hvis de selv vil. Det er ikke lett å beholde trua når ting går imot, men at den finnes er jeg 100% sikker på, selv om jeg skulle tilbringe resten av livet mitt alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 8. juli 2009 #57 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg er en notorisk romantiker. Moi aussi. Vi velger å være det. Det er ikke sikkert at det blir et problem "når forelskelsen går over etter 6 måneder" (eller 1 år): jo mer erfaring man får, desto mer ser man kanskje mer realistisk på parforhold? Jeg tror jeg gjør det...og om man gjør det, kan det være en følelsesmessig buffer mot hverdagen som kommer etter den store begeistringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fix Skrevet 8. juli 2009 #58 Del Skrevet 8. juli 2009 Moi aussi. Vi velger å være det. Det er ikke sikkert at det blir et problem "når forelskelsen går over etter 6 måneder" (eller 1 år): jo mer erfaring man får, desto mer ser man kanskje mer realistisk på parforhold? Jeg tror jeg gjør det...og om man gjør det, kan det være en følelsesmessig buffer mot hverdagen som kommer etter den store begeistringen. Der sa du det veldig treffende. Følelsesmessig buffer. Det er akkurat det alle sammen går rundt med. Overlevelsesinstinktet vårt gjør det veldig vanskelig å elske en person av hele sitt hjerte, men umulig er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2009 #59 Del Skrevet 8. juli 2009 Moi aussi. Vi velger å være det. Det er ikke sikkert at det blir et problem "når forelskelsen går over etter 6 måneder" (eller 1 år): jo mer erfaring man får, desto mer ser man kanskje mer realistisk på parforhold? Jeg tror jeg gjør det...og om man gjør det, kan det være en følelsesmessig buffer mot hverdagen som kommer etter den store begeistringen. Ja, det er i hvert fall viktig å være klar over at et parforhold ikke alltid kan være vill forelskelse (som altså er en form for galskap hehe) og gull og grønne skoger igjennom hele livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. juli 2009 #60 Del Skrevet 9. juli 2009 Moi aussi. Vi velger å være det. Det er ikke sikkert at det blir et problem "når forelskelsen går over etter 6 måneder" (eller 1 år): jo mer erfaring man får, desto mer ser man kanskje mer realistisk på parforhold? Jeg tror jeg gjør det...og om man gjør det, kan det være en følelsesmessig buffer mot hverdagen som kommer etter den store begeistringen. Selv om ikke forelskelsen varer evig, så vil god kommunikasjon over tid bygge sterke bånd mellom 2 sjeler - dette er hva jeg kaller ekte kjærlighet Men det krever selvfølgelig 2 mennesker som generelt passer godt i sammen .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå