Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 18 år, som etter min egen mening er ganske søt og morsom, har mange venner og har et bra utseende. Men dersom en gutt/mann interesserer seg for meg, og jeg tilbake, klarer jeg alltid å bli overivrig og skremmer han vekk.. med andre ord, "hard to get" er ikke akkurat min greie har jeg forstått! Herregud, det kan da ikke være SÅ vanskelig å ikke sende meldinger eller alltid være tilgjengelig når han kontakter meg?? Jeg er så oppgitt over meg selv, og har for tiden veldig lyst på kjæreste :) Noen tips om hvordan være "hard to get" uten å virke avvisende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er ikke så god den der. Var litt samme typen selv, men det ordnet seg likevel :) Var på din alder da jeg fikk min første skikkelige kjæreste, og når jeg traff henne var jeg mitt samme "overivrige jeg". I motsetning til de jentene jeg hadde skremt vekk var det dette som sjarmerte henne.

Det jeg prøver å si er at jeg ikke tror du bør forandre på den du er for å passe inn hos noen. :)

Endret av PIT
Skrevet
Jeg er en jente på 18 år, som etter min egen mening er ganske søt og morsom, har mange venner og har et bra utseende. Men dersom en gutt/mann interesserer seg for meg, og jeg tilbake, klarer jeg alltid å bli overivrig og skremmer han vekk.. med andre ord, "hard to get" er ikke akkurat min greie har jeg forstått! Herregud, det kan da ikke være SÅ vanskelig å ikke sende meldinger eller alltid være tilgjengelig når han kontakter meg?? Jeg er så oppgitt over meg selv, og har for tiden veldig lyst på kjæreste :) Noen tips om hvordan være "hard to get" uten å virke avvisende?

Dumt om du skremmer folk vet da. Jeg personlig blir imidlertid kun skremt vekk av overivrige jenter SÅ SANT jeg IKKE helt har sansen for jenta, eller er veldig i tvil om hun er noe for meg. Møter jeg en jente som jeg syns er helt innertier i væremåte og utseende, hadde jeg aldri blitt skremt av om hun var ivrig - heller blitt veldig glad for det. Syns også det "spillet" er helt latterlig, at man skal late som om man har andre følelser/ andre ting å gjøre, når man egentlig ikke har det. Men siden gutter blir skremt av det, kan du vel prøve å -noen ganger svare senere på sms, noen ganger ikke ta telefonen, noen ganger takke nei til å finne på noe, ikke ta initiativ til å møtes hver gang - men annenhver gang, og ikke snakke om ting som forhold/barn/samboere/møte foreldrene mine etter 1 eller 2 dates. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Du greier ikke skremme vekk en som er oppriktig interessert - og de som er passe lunkent interessert og som blir skremt vekk ville du mest sannsynlig ikke tatt i med en fjernstyrt ildtang senere likevel.

Skrevet

Prøv å ikke vær så tilgjengelig;) La han også kontakte deg, og prøv å ta det litt med ro. Ikke tenk på alle gutter som potensielle kjærester, men heller vent å se litt.. Svar litt senere på meldinger og ikke alltid ta tlf..

Skrevet

Gutter forsvinner ikke om du ikke svarer på en dag eller to, bruk tiden på helt andre ting og bare legg mobilen bort, er det noe vi ikke liker så er det at du pøser oss med meldinger, det blir fort slitsomt og irriterende i lengden.. Ihvertfall slik jeg var. Etter sist forhold så innså jeg at denne "masing" kun var fordi hun faktisk var glad i meg, så om du er heldig og finner en gutt som kan se litt lengre, så setter han kanskje pris på denne så kalte masingen. Du må se det ann litt tror jeg.

Gjest Gjest_damen_*
Skrevet
Du greier ikke skremme vekk en som er oppriktig interessert - og de som er passe lunkent interessert og som blir skremt vekk ville du mest sannsynlig ikke tatt i med en fjernstyrt ildtang senere likevel.

Her vil jeg si meg 100% enig. Er en kvinne som er dobbelt så gammel som deg, og gjennom livet har jeg erfart at når du møter "den rette" så er det dumme spillet med å spille uinteressert helt unødvendig. Er han interessert så er han interessert, og det er en stor forskjell mellom å vise at du liker han og å sende han sms hver halvtime og bamser med I love You sløyfe om halsen ;)

Jeg har nettopp møtt en herlig mann selv, og vi to klikket umiddelbart. Ikke snakk om noe frem og tilbake, interessert/ikke-interessert. Vi er på samme ark og viser oppmerksomhet til hverandre når vi ønsker.

Hadde han vært frem og tilbake så vet jeg rett og slett ikke om jeg hadde giddet. Tror jeg hadde sett på han som litt vinglete. Klart; noen trenger jo litt tid på seg før følelsene kommer skikkelig frem, men jeg tror nok at det handler generelt om å ikke "kvele" hverandre hverken i starten elller i forholdet som (forhåpentligvis) kommer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hater disse spillene, hvor man skal være "utilgjengelig" og "hard to get". Såfremt du ikke overlasser personen med telefoner og meldinger, synes jeg bare du skal være deg selv, og vente på at en gutt skal ta deg for den du er.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var som deg da jeg var 18! Et halvt år senere møtte jeg samboeren min, og han var ikke enkel å bli kvitt selv skal jeg si deg!:P

Jeg tror at du med ditt energinivå vil måtte treffe en som har like høy energi og entusiasme som deg selv, og du har bare ikke møtt han enda:) Du blir gjerne tiltrukket og nysgjerrig på om du har møtt en kjæreste-kandidat, men ikke bli skuffet om du har tatt feil og føler at du blir avvist. Det betyr at du har mange mennesker igjen å møte, han vil omsider komme:)

Anbefaler deg forøvrig å bare lete på nye plasser. Sitter du mye på nettet og chatter, stikk heller ut på kafe. Eller omvendt. Ta bussen en sted, det er mange rare steder som er ideelle til å møte drømmemannen:)

Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet

Jeg kan bli skremt hvis en gutt er for ivrig. Det jeg mener med for ivrig er om han skriver en ny melding før jeg har fått svart på den forrige han skrev (selv om jeg bruker litt tid) eller om han sender flere melding uten noe nytt innhold hver dag. Prøv å ha som en regel at dere kan skrive til hverandre ca annenhver gang først, så ikke du blir den eneste som tar intiativet. ellers tror jeg absolutt ikke det er negativt å være tilgjengelig for han når han tar kontakt. :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg tror du skal bare være deg selv, så klaffer det plutselig, helt av seg selv :) Det får meg til å tenke på Bridget Jones og den typen bøker og filmer som har vært populær i noen år nå. Det er gjerne snakk om en masse single venninner som har alle mulige slags råd hele tiden, ikke ta kontakt før etter 3 dager, ikke sex før da og da, ikke si det før det er gått så og så lang tid osv. Så sitter det gjerne en venninne der som har både mann og barn og hun er den som vet minst om både råd og strategier. "Ring han og si at du liker han" ville hun kanskje sagt, mens de single venninnene ville sagt "Du må ALDRI i livet vise han at du liker han" :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...