Gjest brud_09 Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Vi har giftet oss, og i går fikk vi bildene fra fotografen. Avtalen var ca 100 digitale bilder, redigert og med alle rettigheter. Og 72 analoge bilder med negativer, i svart/hvitt. Dette betalte vi 6000 kr for. I går kom pakken, og vi har fått de analoge som avtalt, men bare 59 digitale bilder. Hun skrev at pga en teknisk feil hadde noen av de siste bildene hun tok av oss forsvunnet, og at hun håpet vi ville tilgi henne. Det var noen bilder tatt på en gammeldags karusell, der vi satt i en vogn og på noen hester. Jeg hadde gledet meg veldig til de bildene! Hva syntes dere? Bør vi be om å få tilbake noen av pengene? Og hvor mye? Vi har faktisk fått ca 40 % færre bilder enn vi skulle
Gjest Miley Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Da ville jeg bedt om avslag i prisen. Veldig dårlig gjort av henne dersom hun forlanger full pris for et produkt som ikke er som det skulle være.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Teknisk feil er ikke noe å gjøre med, men det kan da ikke være noen tvil om at dere skal ha et vesentlig prisavslag. Enten det eller dresse dere opp for nye gratisbilder, men det blir liksom ikke helt det samme som bilder tatt på dagen.
Cæmis Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Du har rett på erstatning for de bilder som ikke kom med! Om du mener du har fått 40% mindre enn det du ble lovet skal du ha 40 % avslag i pris. Pluss litt til som plaster på såret. 50% sier jeg! Dette er viktige bilder og ikke bare noe dere kan erstatte uten videre!
Jade Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Vi har giftet oss, og i går fikk vi bildene fra fotografen. Avtalen var ca 100 digitale bilder, redigert og med alle rettigheter. Og 72 analoge bilder med negativer, i svart/hvitt. Dette betalte vi 6000 kr for. I går kom pakken, og vi har fått de analoge som avtalt, men bare 59 digitale bilder. Hun skrev at pga en teknisk feil hadde noen av de siste bildene hun tok av oss forsvunnet, og at hun håpet vi ville tilgi henne. Det var noen bilder tatt på en gammeldags karusell, der vi satt i en vogn og på noen hester. Jeg hadde gledet meg veldig til de bildene! Hva syntes dere? Bør vi be om å få tilbake noen av pengene? Og hvor mye? Vi har faktisk fått ca 40 % færre bilder enn vi skulle 24% færre bilder, mener du vel? Du må jo regne med de analoge bildene. Klart du skal ha avslag. Du har jo ikke fått det du har betalt for. Jeg vil si at de digitale bildene er dobbelt så mye verdt som de analoge. Både fordi de er lettere å kopiere videre (må ikke skannes), og siden de er etterbehandlet, og i farger. Isåfall har dere fått 30% mindre enn dere skulle hatt i verdi, og dere bør få 30% avslag etter min subjektive mening. (Dette forutsetter at ikke der er en fast sum på fotograferingen, og en mindre stykkpris pr bilde utenom.) Synes det er uprofesjonelt å bare be kunden om å tilgi, uten å tilby noe som helst kompensasjon!
krillan Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Så trist. Forstår godt at du gledet deg og ble skuffet over å ikke få disse bildene! Jeg synes hun burde tilbudt dere avslag i prisen eller at dere får nye bilder, selv om det ikke blir helst det samme. Synes du skal snakke med henne om dette, tror hun kommer til å forstå og gjøre noe med det. Kan ikke tenke meg noe annet!!!!
Gjest TS Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Hei! Takk for svar. Ja, det blir jo faktisk ikke 40 % mindre Skjønte det selv i går. Men jeg syntes nok ikke vi burde få så mye som 30 % avslag i prisen, for hun har jo egentlig gjort samme jobben, selv om vi ikke fikk samme resultat. Men tenker at vi burde få igjen ca 1000 kr. Mannen min skal sende henne en mail nå, så får vi se. Syntes også det er frekt av henne å be om å tilgi bare. Det var veldig viktig for oss, og vi føler at hun ikke har gjort sin del av avtalen, selv om det ikke var hennes feil.
Gjest TS Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Nå har vi sendt henne en mail. Det viste seg at noen av de 59 bildene var PRIKK LIKE. Tre av bildene var kun endret lysforhold. Så i realiteten har vi bare fått 56 bilder, når vi skulle hatt 100. Mannen min har skrevet at vi bør få tilbake 2000 kr, og at vi aldri får denne dagen igjen. Vi hadde bl.a. tatt noen av bildene på en karusell, som vi ikke har fått noen bilder fra, hverken digitale eller analoge. Hun har også sendt med noen bilder der vi blunker o.l. Virker som hun kun har gjort det for å få opp antallet. Det nevnte vi ikke noe om. Jeg er kjempeskuffet og lei meg Og av de analoge fikk vi 6x9 størrelse av 66 av bildene når vi skulle få av alle 72... Regner med at resten ble mislykket, blunking osv, men ville allikevel hatt de med og valgt å evnt kaste de selv.
Jade Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Er dette en profesjonell fotograf, eller en bekjent dere har betalt for å ta bilder? Det virker da voldsomt uprofesjonelt å gi fra seg bilder hvor man blunker. Man bør jo forvente å få skikkelige bilder når man hyrer en fotograf! I tillegg bør man jo få det man har avtalt (100+72 bilder) om man skal betale full pris.
Gjest TS Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Hun er profesjonell. Og vi er veldig fornøyd med de fine bildene. Men som sagt, så virker det som hun har fylt opp med bilder hun egentlig ikke hadde tenkt til å bruke, fordi hun mistet mange av bildene våre. Lurer på hva vi skal med bilder der vi blunker :klø: Og to bilder som er prikk like, bare med endret lysforhold (eller noe sånt, jeg kan ikke noe om fotografering, men ser at fargene ser bittelitt annerledes ut) Jeg håper hun skjønner at hun bør gi oss tilbake penger, men jeg føler meg ikke sikker. Vi får jo ikke gjort noe med det hvis hun nekter... Hun er norsk, men bosatt i utlandet, og bryllupet var utenlands. Derfor er det ikke aktuelt for oss å ta nye bilder.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Hun er profesjonell. Og vi er veldig fornøyd med de fine bildene. Men som sagt, så virker det som hun har fylt opp med bilder hun egentlig ikke hadde tenkt til å bruke, fordi hun mistet mange av bildene våre. Lurer på hva vi skal med bilder der vi blunker :klø: Og to bilder som er prikk like, bare med endret lysforhold (eller noe sånt, jeg kan ikke noe om fotografering, men ser at fargene ser bittelitt annerledes ut) Jeg håper hun skjønner at hun bør gi oss tilbake penger, men jeg føler meg ikke sikker. Vi får jo ikke gjort noe med det hvis hun nekter... Hun er norsk, men bosatt i utlandet, og bryllupet var utenlands. Derfor er det ikke aktuelt for oss å ta nye bilder. Vel, får du ikke redusert prisen, så fortell fotografen at det er noe som heter internett og at du vil bruke det til å advare andre fra å bli snytt av den fotografen. Det er også noe som heter forbrukerrettigheter, og er det noe aviser og TV elsker, så er det nettopp brudepar som blir snytt for noe. Bare fortell fotografen at dere ganske enkelt kommer til å gjøre det som er naturlig hvis dere blir snytt for den varen dere er lovet: Dere klager til forbrukerombudet, bruker internett og sørger for at ikke andre blir snytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå