Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har tre kattunger som jeg tar meg av, da kattemor ikke var å finne. Det er to på 4 uker og en på 2 uker. Til nå har jeg ikke latt den minste være alene sammen med de to største, da de gjerne vil leke med han. Den minste forsøker å ta igjen, men jeg er redd de to andre blir for voldsomme for han. Nå har det seg sånn at jeg skal ut noen timer i dag, men den lille skriker med en gang den blir alene. Syns det er så fælt at han skal være redd i mange timer, så jeg lurer på hva som er best?? At han er på badet sammen med de to største eller på et rom for seg selv??
Noli Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Hadde ærlig talt ikke gått fra den, men.. Da jeg var i din situasjon, og bodde alene, var jeg stort sett hjemme, men når jeg måtte ut, var kjæresten min her og passet på pus. Frem til katten var ca 12 uker var den knapt alene.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Hadde ærlig talt ikke gått fra den, men.. Da jeg var i din situasjon, og bodde alene, var jeg stort sett hjemme, men når jeg måtte ut, var kjæresten min her og passet på pus. Frem til katten var ca 12 uker var den knapt alene. Det hadde ikke jeg heller, men denne gangen har jeg ikke noe valg siden jeg skal på sykehuset og mannen må på jobb..
Noli Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Har du et sånn reisebur? Ville lagt den inni der med masse mykt å ligge på. Og bittelitt vann, men ikke så mye at den kan drukne. Ville ikke hatt den sammen med de andre, de er mye større, og skjønner ikke nødvendigvis at de kan skade den lille når de vil leke.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 Har du et sånn reisebur? Ville lagt den inni der med masse mykt å ligge på. Og bittelitt vann, men ikke så mye at den kan drukne. Ville ikke hatt den sammen med de andre, de er mye større, og skjønner ikke nødvendigvis at de kan skade den lille når de vil leke. Ja, det har jeg.. da gjør jeg det..
Gjest ts Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Bør jeg sette buret på badet hvor de andre skal være, så han får se dem??
Noli Skrevet 4. juli 2009 #8 Skrevet 4. juli 2009 Jeg ville ikke gjort det. Tror han roer seg etterhvert om han får være alene, mens han kanskje bare blir gira på å få komme ut til de andre om han kan se dem.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #9 Skrevet 6. juli 2009 Ville ikke hatt den i buret med de andre utenfor, nei. Da er det bedre å ha han på et eget rom. Er det mange timer du skal være borte? Kan du ikke spørre noen om å passe den når du er borte? Er sikker på at det er noen som vil hjelpe. Jeg hadde gjort det om jeg hadde bodd i nærheten. (Bor i Oslo.)
Cæmis Skrevet 6. juli 2009 #10 Skrevet 6. juli 2009 Fyll en varmeflaske/pute med varmvann og legg noen pledd over, sørg for at katten får være avskilt fra de andre, men bare via en form for bur eller noe du kan sete forran en dør. Da kan de høre hverandre, men kan fortsatt være alene, flasken gir varme og trygghet. Noen synes det å ha på radioen med rolig prat eller musikk kan hjelpe på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå