Gå til innhold

Aktivitet(er) for gjestene mens vi er hos fotograf?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Brud_*
Skrevet

Etter vielsen skal vi til fotografen, det tar ca 20-25 minutter hver vei, + fotograferingen. Dette blir altså lett 2-3 timer, og jeg vil ikke at gjestene skal stå og blomstre uten mål og mening så lenge. Er det noen som har forslag til aktiviteter vi kan legge opp til for gjestene våre? Det holder liksom ikke med en drink og kanapeer. Vielsen skal foregå utendørs (med værforbehold), så det hadde vært ideelt om aktivitetene også kunne foregå ute. Vi hadde blitt kjempeglade for forslag!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

En eller annen form for konsert, kanskje? Er det vanlig å være flere timer borte hos fotograf forresten? Det hørtes mye ut, kan ikke fotografen komme dit dere er?

Skrevet

Vi brukte en og en halv time hos fotografen og det tok ca 35 minutter å kjøre hver vei. Pluss at det tar tid å komme seg inn i bilen og sjekke at alt er ok (ingen kjole i klem f.eks.) så jeg synes ikke det er dumt å regne med 2-3 timer. Det er bedre med for mye enn for lite tid.

Våre gjester satt på hotellet der mottakelsen skulle være og fikk frukt, kaffe og kringle og kjeks. Vurderte å organisere noe mer vi også, men kom frem til at folk klarer som regel å passe på seg selv. Mange av gjestene våre var også glade for at vi ikke hadde noe organisert, da noen gikk hjem for å ordne ting, noe var på hotellrommet og hvilte litt og de andre satt pris på å kunne få slappe av og snakke med de andre gjestene.

Skrevet

Jeg er enig i at denne tiden kan bli kjedelig for gjestene, jeg har selv syntes det har vært lenge å vente mellom kirken og middagen hvis det ikke skjer så mye.

I vårt bryllup skal vi transportere gjestene med båt over Oslofjorden - vi drar fra kirken så fort vi har fått hilst på alle, begynner å ta bilder, så blir gjestene kjørt til en brygge ikke langt fra kirka, der de blir plukket opp av båten.

På båten blir det servert jordbær og champagne. Vi blir kjørt til en brygge litt lenger borte (da har gjestene kjørt båt i vel en halv time), og blir med båten derfra til lokalet.

Det blir forsåvidt ikke noen aktiviteter, men en tur på fjorden vil nok være en flott opplevelse, spesielt hvis været er bra. Mange av gjestene våre kommer fra utlandet, så da blir det litt sightseeing også.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er greit så lenge man får littegrann servering, velkomstdrink og/eller at det er nok brus, vann osv tilgjengelig, litt frukt eller annen lett mat. Man klarer seg selv uten mer aktivisering (men konsert kan være fint det, altså! Bare ikke sånne spørreleker, selskapsleker osv allerede før middag...). Dagen blir liksom lang nok uansett, så det kan være godt å få litt tid bare til å småprate med andre og slappe av.

Det er i hvert fall sånn det har vært i de bryllupene jeg har vært gjest i, og det har fungert fint.

Gjest Gjest
Skrevet
Etter vielsen skal vi til fotografen, det tar ca 20-25 minutter hver vei, + fotograferingen. Dette blir altså lett 2-3 timer, og jeg vil ikke at gjestene skal stå og blomstre uten mål og mening så lenge. Er det noen som har forslag til aktiviteter vi kan legge opp til for gjestene våre? Det holder liksom ikke med en drink og kanapeer. Vielsen skal foregå utendørs (med værforbehold), så det hadde vært ideelt om aktivitetene også kunne foregå ute. Vi hadde blitt kjempeglade for forslag!

Under min kusins fotografering fikk vi førfriskninger också gikk vi en tippspromenad med spørsmål om paret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...