Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Noen som kan anbefale en god krem som ikke er så feit, ruller av eller klissete? Hittil har jeg prøvd; Nivea- klissete (sf 15) Loreal solar expertise (sf 30) - veldig klissete og legger seg som en maske på huden Cosmica (sf 50) klissete Vichy (sf 30 og 50) ruller av Cliniderm (sf 25) klissete Er alle solkremmer med høy faktor klissete? Eller er huda mi problemet? Noen som har erfaringer med la roche posay?
Honesty Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Kremer med høy faktor (over 30) er klissete, uansett hvor "lette" og "oljefrie" de gir seg ut for å være. Kremer med overvekt av fysiske filtre (for eksempel kremer for barn) er litt bedre på klissefronten, men disse er ofte veldig hvite og tunge i konsistensen til gjengjeld. Hvis du er ute etter en OK krem til ansiktet, er MD Formulations Total Protector med spf30 OK. Jeg bruker selv La Roche Posay, men jeg har hud som er så tørr som trekkpapir, og da takler jeg klisset litt bedre. Men klissete? Definitivt.
Gjest Gjest_sara_* Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Kremer med høy faktor (over 30) er klissete, uansett hvor "lette" og "oljefrie" de gir seg ut for å være. Kremer med overvekt av fysiske filtre (for eksempel kremer for barn) er litt bedre på klissefronten, men disse er ofte veldig hvite og tunge i konsistensen til gjengjeld. Hvis du er ute etter en OK krem til ansiktet, er MD Formulations Total Protector med spf30 OK. Jeg bruker selv La Roche Posay, men jeg har hud som er så tørr som trekkpapir, og da takler jeg klisset litt bedre. Men klissete? Definitivt. hvor kjøper man md da?
Honesty Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 MD Formulations får du hos hudpleier eller på forskjellige plasser på internett (Ebay osv). Det er lurt å kjøpe hos hudpleier første gang, så får du testet ut konsistensen osv.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 feelunique.com sender den portofritt til 130 kr.
Gjest Miss O'Hara Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 (endret) Dermalogica! Fikk prøver med sist jeg var hos hudpleier, og i tillegg til å lukte mildt og godt, forsvant de raskt inn i huden. Endret 4. juli 2009 av Miss O'Hara
Gjest Gjest_imsdal_* Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Clarins sin spray milk med spf 20 er lett og fin ! Ikke klissen !
amare Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 er cliniderm sin klissete altså? synes den er så perfekt jeg, jeg hater også sånn fettete klissete greier.. syns den er helt fin jeg
Vulpes Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 I sommer har jeg prøvd MD Formulations Moisture Defense dagkrem med faktor 20, MD Formulations Total Protector Medium Ting SPF 30, samt en liten prøve på en solkrem fra Dermalogica med faktor 30. Ingen av disse ble særlig klissete på meg, spesielt ikke dagkremen med SPF 20. Den er like lett som en vanlig lett dagkrem
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #10 Skrevet 6. juli 2009 Solkremen jeg bruker fra merker Synchroline er faktisk ikke klissete, den må jobbes litt med for at den skal trekke inn i huden og det fungerer fint med foundation over. Den har faktor 50.
Vulpes Skrevet 6. juli 2009 #11 Skrevet 6. juli 2009 (endret) I sommer har jeg prøvd MD Formulations Moisture Defense dagkrem med faktor 20, MD Formulations Total Protector Medium Ting SPF 30, samt en liten prøve på en solkrem fra Dermalogica med faktor 30. Sjekket nå, og den heter Super Sensitive Faceblock SPF30 Når jeg tenker meg om mener jeg å huske at jeg ble littegranne mere klissete med denne enn de fra MD Formulations - men så tok jeg på et veldig tykt lag da, så det har nok litt med det å gjøre også. Endret 6. juli 2009 av Tonje!
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 Sjekket nå, og den heter Super Sensitive Faceblock SPF30 Når jeg tenker meg om mener jeg å huske at jeg ble littegranne mere klissete med denne enn de fra MD Formulations - men så tok jeg på et veldig tykt lag da, så det har nok litt med det å gjøre også. Hvilken PPD har denne?
Honesty Skrevet 6. juli 2009 #13 Skrevet 6. juli 2009 Hvilken PPD har denne? Siden den er basert på fysiske filtre (sinkoksid og titandioksid) har den neppe høyere enn ca 10 i PPD. Grei nok for daglig bruk, men det er nok kun kjemiske filtre (og solkremer med mexoryl/tinosorb, ergo fra europeiske merker) som gir høy nok PPD for å forhindre pigmentflekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå