Gå til innhold

Reisehåndbøker el om Vancouver/Victoria?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nettsider, bøker, osv osv.

Spesielt intressert i bruktbutikker, cafeliv, vegan/vegetar spisesteder osv.

Alle tips tas i mot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg så veldig mye, men bodde der 3 mnd'er i vår. Finnes vel endel reisehåndbøker, men finnes noen nettsider: http://www.britishcolumbia.com/

Cafeliv er fint der, masse Starbucks og Blenz. Picnic i Stanley Park er veldig fint. Gastown er en spennende flydel. Victoria ligger på Vancouver Island som er et flott område, og ferjen tar vel mellom 1 og 2 timer. Kan være fint å kjøre opp kysten mot Tofino....

Skrevet

Flydel, bydel, nærme nok ;)

Jeg kjører ikke, så bilturer er desverre ikke mulig. Vurderer å hive meg på en greyhoundbuss og ta en dagstur et eller annet sted, men det avhenger endel av hvordan helsen min er når jeg kommer frem, og hvor godt jeg får oversikt.

Vannet er så vidt jeg har forstått helt ok å drikke, men hvordan er smaken? Har erfaring fra England og USA, og vannet der smaker direkte forferdelig ufiltrert.

Klima. Du var der i vår, så du vet kanskje ikke helt hvordan det er der i august? Ser litt på ulike oversikter på nett, men de stemmer langt fra alltid.

Hvilke områder er regnet som mer utrygge? Vet Victoria er ansett for å være rimelig trygg, men selve Vancouver har jeg dårligere oversikt over.

Kulturforskjeller jeg bør være obs på?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Haha, noen som gidder å slettet innlegget over?

FLydel ja, var nok fordi jeg tok flylappen det ordet lurte seg inn...hehe

Jeg drakk vannet, men det hadde spor av klor, så du smaker det, så det smaker nok forferderelig egentlig.

Jeg ser det står 22 grader, men du får skiftende vær. Ganske likt det norske, du kan oppleve hele plutselige forandringer. Men regnjakke, + sko som tåler vann og paraply bør være med. Grunnet at du har fjell på den ene siden, og hav på den andre, så vil du oppleve alt fra varmt til kaldt vær.

Vancouver har litt gjengproblemer, og det finnes endel uteliggere der. Øst-Vancouver er kjent for å være utrygg, slik som Surrey. Så være obs på det, men jeg ville vært forsiktig å bevege seg ute på kvelden/natta iallefall om du er alene.

Alle prisene du ser, mangler lokal skatt, så være obs på det. Jeg overlevde på offentlig transport der, det er mulig selv om det er litt vanskelig. Stor kulturrell forskjell i Vancouver også, så Richmond som er bydelen med flyplassen er litt Chinatown.

Vet ikke hvor lenge du skal være der, men det lønner seg å skaffe seg et kundekort på matbutikken, du kan spare litt penger på det om det er interessant...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...