Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som opplever det samme?

Sorte klær lukter ikke like godt som hvite og farvede etter vask.

Bruker samme vaskemiddel og tøymykner som til resten, men selv om jeg henger dem opp med 'en gang kommer den samme lukten.

Hvorfor er det sånn ? noen som har noen triks? og som har en teori på hvorfor det er sånn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler det samme :P

Skrevet

Heia,opplever dette innimellom og min teori er at de må bruke noen spes fargestoffer i mørke klær for hos meg er det bare noen plagg.Kan kjøpe nye klær hele året så plutslig lukter en av tinga vondt,he he.Superirriterende.Har gått ting rett i søppla da, men forsvinner jo somregel når tøyet er tørt og lukter bedre om det tørker ute..

Skrevet (endret)

Jeg merker ikke noe på svarte klær spesielt. Men, en type blå skjorte og noen blå håndklær lukter våt bikkje, når kommer ut av vaskemaskina. Ble bedre av omo colour for mørke plagg, selv om disse er lyse.

Har lagt merke til at enkelte svarte plagg, som for eksempel jeans, har blått fargestoff i seg. Kan nesten virke som om de først farger hele produksjonen blå, for deretter å farge noen av disse igjen svarte. Det smittet ihvertfall blått over i vannet ved førstevasken. Men jeg tror egentlig mest på at det er stoffet som brukes som lukter av en eller annen grunn, og at fargen er mer en tilfeldighet. Det dreier seg om bobbull i begge tilfeller.

Men hvis drittlukta er noe annet enn av våt rev, så kan forklaringen være så banal som at svart absorberer mer varme, som kan komme fra sola gjennom vinduet. Og restfuktigheta når fortere idealtemperatur for diverse mikroorganismer, hvis den blir liggende som en bylt i vaskemaskinkøen... :)

Endret av Kamikatze
Skrevet

Nå har jeg lest og lest om triks for å unngå dette problemet.

Har gjort som følger:

-kjørt igjennom maskina (tom) på 90 grader for å bli kvitt basselusker i trommelen.

- Har tilsatt 1 dl 7% eddik i skyllevannet......

synes faktisk de lukta litt mindre...men ikke helt bra.

Skrevet

Har også opplevd dette problemet med et par mørke bukser. Men da ikke med en gang, men hvis jeg har gått i buksa noen timer..

Den ene har ihvertfall lukta blitt borte, og den andre har nettopp begynt å lukte.. Men virker som om det er noen fargestoffer ja, for er jo når plaggene er relativt nye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...