Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Hva gjør dere med undulatene i varmen nå som det er så hett ute? min nydelige undulat vil ikke bade i badekar, bare drikke fra det. og han bader under stålen på vasken kun når det passer han. inne er han løs i hele huset, han virkelig lever livet! men nå som huset er såpass opphetet er jeg nødt til å lufte såpass mye at han da må bli plassert ute i skyggen i buret sitt (har ikke fått bygget utebur til han ennå).. og jeg er så redd han skal bli overopphetet at jeg har begynt å spraye vann på han (sprayer opp i luften så han litt dus på seg).. Han har badekaret(sev om han ikke vil bade i det) og mye vann tilgjengelig hele tiden.. hva gjør derefor at de ikke skal bli overopphetet??
Villbringebær Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har bare satt buret i skyggen ute og sørget for tilgang til vann. Undulater tåler godt varme. Skjønner problemet med lufting. Mine undulater har alltid vært mye løse, men er det varmt så er det varmt. Da kommer de ut i buret sitt. De lider ingen nød. Litt selskapssyke kanskje :-))
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Hmmm.... jeg ville vært ytterst forsiktig med å plasert undulaten min "luftig" - som ute eller i nærheten av vindu. De tåler ikke mye trekk (ei kulde), kan få lungebetennelse av det. Da bør iallefall deler av buret dekkes til med et tøystykke, slik at det blir lunt. Min undulat elsket å bade, så den var heldigvis grei - kunne plaske i badekaret sitt hele dagen. Rev med seg lekeballen med bjella inn i karet og slengte den veggimellom i stor ekstase det var litt av et syn og sitte å se på Men hvis hun var skikkelig varm, lettet hun på vingene og pusta med åpent nebb. Da tok jeg engang å blåste forsiktig (med munnen) under vingene, så hun fikk litt avkjøling og hun digget det ble helt salig i blikket og laget go'lyder. Så etterhvert begynte hun å komme og sette seg forran meg med vingene ute når hun var varm, for hun husket vel det var godt å bli blåst under vingene :gjeiper: utrolig klok! haha
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Sette inn et fryseelement eller en brusboks fra kjøleskapet i buret så de kan sette seg nær det om de vil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå