Gjest gaga Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Hei! eg les i lovdata Kapittel 2: assistert befruktning, under "krav til samlivsform"; "assistert befruktning kan bare utføres på kvinne som er gift eller som er samboer i ekteskapsliknende forhold". vi har kun vært registrert som samboere i ett år og er avhengig av hjelp for å bli gravide da utredning har vist at vi ikkje klarer dette selv. eg lurar nå på om det er nokon minstekrav på kor lenge vi må ha bodd sammen? og hvordan definerer man "ekteskapsliknende forhold"? takk for all hjelp!
Gjest Lhinn Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 dette lurer jeg også på, så henger meg på denne tråden!
Minnimusepus Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Jeg ville ha skrevet i tråden for de med prøverør under prøvere og ufrivillig barnløse, der er det nok mange som vet akkurat dette
Frk. Stella Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Jeg mener det er 2 år som samboere (samme folkeregistrerte adresse). Det var iallefall det når vi ble informert om kravene for et par år siden.
Gjest Gjest_ingrid_* Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Det stemmer at dere må ha hatt samme folkeregistrerte adresse i 2 år. Eller være gift, da er det ikke noen krav om antall år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå