Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen ting på finn.no som skal selges. Ei dame har sagt at hun er interessert i tingene og vil ha meg til å sende det til sønnen som bor i Nigeria.

Jeg har sagt at jeg sender tingene når pengene er på konto, og nå har jeg fått en mail fra First Trust Reserve om bekreftelse at pengene er på vei, men at de må ha en eller annen bekreftelse. Jeg skjønte ikke så mye av det.

Det sto en kode i mailen jeg fikk som jeg kunne taste inn på nettsiden deres for å se hvor i løypa pengene er...

Jeg kjente varsellampene blinke da jeg fikk en adresse til Nigeria som tingene skulle til, og så er jeg at mailen til kundeservice er en hotmail-adresse, og da blir jeg enda litt mer skeptisk...

Noen som har hørt om First Trust Reserve? Er dette bare tull og fanteri?

http://www.ftrustreserve.com/default.asp

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

First Trust Reserves er selvfølgelig til å stole på, men du tror vel ikke et øyeblikk at et velrennomert og ordentlig selskap skulle bruke en hotmail-adresse? Du blir forsøkt lurt, og jeg tror du allerede skjønner det :)

Skrevet

joa... var vel mest for å bare få det bekreftet...

Gjest Gjest
Skrevet

JUKS OG FANTERI!

Ikke send tingene.

Du er bra dum hvis du har oppgitt kontonummeret ditt til damen, forresten....

Gjest Miley
Skrevet

Juks og fanteri, send mail til Finn.no med kopi av mailen så de blir klar over det :)

Skrevet
JUKS OG FANTERI!

Ikke send tingene.

Du er bra dum hvis du har oppgitt kontonummeret ditt til damen, forresten....

Damen skrev norsk, hadde norsk navn og sa ikke at det skulle til Nigeria før etter at hun fikk kontonummer, jeg syns ikke jeg er dum fordi jeg ikke skjønte at det var svindel før etter at hun sa det skulle til Nigeria, jeg...

Men, jeg ringte banken min og hørte med dem, og det er ikke mye de kan misbruke kontoen min ved kun å ha kontonummer sa hun der, så jeg tror det går bra allikevel.

Gjest Gjest
Skrevet
Damen skrev norsk, hadde norsk navn og sa ikke at det skulle til Nigeria før etter at hun fikk kontonummer, jeg syns ikke jeg er dum fordi jeg ikke skjønte at det var svindel før etter at hun sa det skulle til Nigeria, jeg...

Men, jeg ringte banken min og hørte med dem, og det er ikke mye de kan misbruke kontoen min ved kun å ha kontonummer sa hun der, så jeg tror det går bra allikevel.

Hei!

hva med å bruke payex eller finn.no's betalingsordning? da er du sikret at du får pengene dine. Du kan lese mer om dette på fin.no ;)

Skrevet

Takk for tips. :)

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har flere ganger hatt salgsannonser på finn og alle gangene har jeg fått mailer fra svindlere.

spesielt som har med nigeria å gjøre.

finn er visst ikke så seriøst lenger ass

Gjest Miley
Skrevet (endret)

.

Endret av Miley
Skrevet
finn er visst ikke så seriøst lenger ass

Det er da ikke finn.no som bestemmer hvem som skal kontakte deg

Gjest Gjest
Skrevet

Dette har jeg hørt flere ganger. Til og med noen som kontaktet og ville kjøpe hunder og få de sendt til Nigeria. Det ender alltid opp med at det er svindel ja.

De har alltid noen i landet her som kontakter og skal ordne alt for deg. Som f.eks. her i Norge så får du en Norsk kontakt.

Desverre så er det Nigeria svindel ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Gest over her igjen. Så et program på tv om hvor enkelt det var å kopiere disse sidene. Nettopp det svindlere gjør - kopierer. Og når det er en hotmail adresse så er det nok en falsk side de har laget ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...