Gjest Gjest_CoCo_* Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Jeg har gått meg vill i yoghurt-jungelen - kan noen hjelpe meg å finne veien ut.......??? Jeg yoghurt daglig - synes det er så greit å blande med cottage cheese og hive opp i litt nøtter og korn, så er det super lunch. Så leser jeg så mye om at at yoghurt er "sukkerbomber", "fettbomber" og jeg vet ikke hva.... Ikke skal vi visst ha kunstig søtstoff heller. innes det egentlig andre yoghurter enn Biola naturell som er "godkjent" hvis man ikke vil ha i seg mer sukker og kalorier enn nødvendig? (ja - jeg kan lese innholdsdeklarasjonen og gjør det også, men aner ikke om 6% er "mye" eller innenfor det som er akseptabelt..)
Gjest MooCow Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Tja, det kommer vel an paa hvilken kostholdsfilosofi du foelger. Selv har jeg tro paa lavkarbo/Atkins og da er sukker "fy". Total Greek yoghurt er min favoritt.
venus_ Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 (endret) Bruk mager kesam. Kan blandes med litt melk for å få tynnere konsistens. Evt 50/50 med mager vaniljekesam for å få litt smak på. Mager vaniljekesam inneholder mindre fett og mindre sukker enn yoghurt. Endret 3. juli 2009 av venus_
Chanel.No5 Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 (endret) Anbefaler yoplait sin 0,0% vanilje, den er kjempegd. Jeg spiser vanligvis ikke slike lightyogurter, synes de smaker lite og falskt, men denne er meget søt og god.. Endret 3. juli 2009 av Lotte27
tritonus Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Enig med Lotte27 her, jeg elsker den yogurten! Vaniljesmaken er nydelig, og hvis du knuser et ryvitaknekkebrød (31 kalorier) eller fiberrik knekkebrød (28 kalorier) blir det utrolig godt. Et sunnere alternativ til go' morgen.
Gjest Hilde K S Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 Bytt ut hele yoghurten med mat du holder deg mett på. Nøtter er også kaloririkt. Spis to grovbrødskiver med pålegg i stedet.
Chanel.No5 Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Enig med Lotte27 her, jeg elsker den yogurten! Vaniljesmaken er nydelig, og hvis du knuser et ryvitaknekkebrød (31 kalorier) eller fiberrik knekkebrød (28 kalorier) blir det utrolig godt. Et sunnere alternativ til go' morgen. Tok en stor skål med jordbær il og helte over en slik yogurt, smakte himmelsk! Klarte faktisk spise hele 400 gram jordbær da jeg=)
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 All yoghurt naturell og matyoghurt er vel usøtet? Jeg synes det er lettere å forholde meg til produkter som ikke inneholder en ofte forvirrende mengde (NÅ - 30% mindre enn et eller annet) tilsatt sukker e.l, og fettprosenten står vel oppgitt. Tror man fort kan redusere sukkerforbruket en god del bare ved å bli bevisst på hvilke varer som er tilsatt sukker, og hvilke som inneholder mye eller lite naturlig sukker. Og selvsagt velge riktig da
Gjest gjestdeluxe Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 Yoplaits 0,1 % fett og ekstra frukt smaker bra.
Gjest Nefer Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Tok en stor skål med jordbær il og helte over en slik yogurt, smakte himmelsk! Klarte faktisk spise hele 400 gram jordbær da jeg=) Vet du om det er 500 gram i en slik plastkurv med jordbær man kjøper i butikken? Jeg spiste hele 3 kurver i dag
Gjest Gjest_CoCo_* Skrevet 4. juli 2009 #11 Skrevet 4. juli 2009 Takk for mange gode tips. Leste nettopp om tyrkisk yoghurt også som skulle være så bra til både det ene og det andre. Ellers; den greske saken i et av innleggene her er kanskje ikke å få tak i Norge? Må ta en nærmere titt i butikken etter div. yoghurter jeg nå :-)
Gjest MooCow Skrevet 4. juli 2009 #12 Skrevet 4. juli 2009 Takk for mange gode tips. Leste nettopp om tyrkisk yoghurt også som skulle være så bra til både det ene og det andre. Ellers; den greske saken i et av innleggene her er kanskje ikke å få tak i Norge? Må ta en nærmere titt i butikken etter div. yoghurter jeg nå :-) Jeg mener jeg har sett den i Norske butikker, og jeg kom nettopp over en blogg der noen nevnte at de hadde kjoept den paa tilbud. Ellers saa kan man jo enkelt lage yoghurt selv.
Chanel.No5 Skrevet 4. juli 2009 #13 Skrevet 4. juli 2009 (endret) Vet du om det er 500 gram i en slik plastkurv med jordbær man kjøper i butikken? Jeg spiste hele 3 kurver i dag Hjelpes, bøyer meg for den . Bra jobbet ! Hvordan var magen din etterpå egentlig? Min likte ikke engang EN kurv på rappen.. Endret 4. juli 2009 av Lotte27
Gjest Nefer Skrevet 4. juli 2009 #14 Skrevet 4. juli 2009 Hjelpes, bøyer meg for den . Bra jobbet ! Hvordan var magen din etterpå egentlig? Min likte ikke engang EN kurv på rappen.. La meg bare si at jeg ikke skal gjenta det :gjeiper: Maks to kurver på en dag
venus_ Skrevet 5. juli 2009 #15 Skrevet 5. juli 2009 Takk for mange gode tips. Leste nettopp om tyrkisk yoghurt også som skulle være så bra til både det ene og det andre. Ellers; den greske saken i et av innleggene her er kanskje ikke å få tak i Norge? Må ta en nærmere titt i butikken etter div. yoghurter jeg nå :-) De har gresk og tyrkisk yoghurt på Meny og sikkert andre store butikker.
Gjest fiske Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 La meg bare si at jeg ikke skal gjenta det :gjeiper: Maks to kurver på en dag jeg hadde en forkjærlighet for youghurt naturell med littegranne splenda oppi, eventuelt kan du ha oppi bær. angående jordbær så spiste jeg vel en kurv om dagen en hel sommer, og ignorerte magevondten dag etter dag.....måtte ha karantere i to somre etterpå for å tåle jordbær igjen :gjeiper: det var to kjipe somre, det......
Sunshine Skrevet 5. juli 2009 #17 Skrevet 5. juli 2009 Yoplait yoghurt med 0,1% fett er visst stappa med kunstige søtningsstoffer. Jeg hadde heller spist vaniljekesam med frukt eller bær oppi.
Gjest Purple Haze Skrevet 15. juli 2009 #19 Skrevet 15. juli 2009 Yoplait sine youghurter har minst sukker og kalorier hvert fall. Jeg liker veldig godt den vanilje med frø og fiber.
tøydokka Skrevet 15. juli 2009 #20 Skrevet 15. juli 2009 Bruk mager kesam. Kan blandes med litt melk for å få tynnere konsistens. Evt 50/50 med mager vaniljekesam for å få litt smak på. Mager vaniljekesam inneholder mindre fett og mindre sukker enn yoghurt. Denne slenger jeg meg på. Mager kesam er utrolig anvendelig. Bland med bær eller frukt, og ma har en sunn yoghurterstatning. Bland med eddik, sterk sennep og krydder, og du har sunn og mager dressing..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå