veslepus Skrevet 31. juli 2003 #1 Skrevet 31. juli 2003 I går så jeg en jente midt i tyveårene med de mest hårete leggene jeg noen gang har sett. Fikk helt sjokk, jeg :o - er det virkelig noen som ikke barberer leggene?!? Greit nok at vi har hatt denne hårdiskusjonen her inne før, men LEGGENE? Vi snakker lange, mørke hår. Ble bare litt satt ut, jeg...
AmusaDamini Skrevet 31. juli 2003 #2 Skrevet 31. juli 2003 Det hender jeg er litt sløv med det ja.. og de er mørke og de blir jo fort lange.
Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2003 #3 Skrevet 31. juli 2003 Jeg er veldig sløv med å barbere ja :oops: Men så er hårene mine korte og lyse da, så de synes ikke, bare kjennes, og jeg har ingen som bruker å kjenne på leggene mine..
Cupcake Skrevet 31. juli 2003 #4 Skrevet 31. juli 2003 På sommeren er jeg alltid flink til å barbere leggene, men det hender jeg blir litt sløvere på vinteren. Hårene varmer jo tross alt beina litt, og det er ikke mange som skal se de bare leggene mine da uansett.
Livets datter Skrevet 31. juli 2003 #5 Skrevet 31. juli 2003 Jeg er også sløvere med dette på vinteren, men jeg beveger meg ikke ut av døren i shorts/skjørt hvis jeg ikke har barberte legger. Det går på eget velvære og litt vane.
Suzy Skrevet 31. juli 2003 #6 Skrevet 31. juli 2003 Jeg er veldig sløv på det om vinteren, men overivrig om sommeren. Kjører epilatoren over sånn ca hver tredje dag. Tror huden har godt av ei puse på vinterstid, men ikke under armene. Der er jeg like ivrig året rundt... Suz
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #7 Skrevet 31. juli 2003 Har omtrent usynlige hår, jeg, så jeg barberer max en gang i uka. Om vinteren gidder jeg sjelden. Var i USA og hadde en diskusjon om barbering, hvor jeg fikk høre hvor ekle jenter som ikke barberte var. Jeg spurte om jeg var ekkel Ingen hadde sett at jeg ikke hadde barbert, og fikk sjokk når de tittet nærmere. "Synes kjæresten din at dette er ok????"
Gjest Vanessa Skrevet 31. juli 2003 #8 Skrevet 31. juli 2003 Det er rart med det, men jeg har et inntrykk av at enkelte mennesker faktisk setter sin ære i å være så sjuskete som mulig, for på den måten kan ingen anklage dem for å være forfengelige. Det er iallfall det mange forsvarer seg med når emnet blir tatt opp. Ta min søster f.eks, hun er nå 31 år. Egentlig en normalt søt ung kvinne, men det er vanskelig å se. Man får heller øye på et usminket ansikt som aldri smiler, slitne joggebukser og slaskete T-skjorte. Og, hvis man er riktig (u)heldig, ser man også ubarberte armhuler og legger. For noen år siden tok jeg opp saken med henne, hun ble rasende og forsvarte seg med at "det er da slik alle går kledd" og at jeg bare var tanketom og forfengelig. "Når skal du slutte å gå i skjørt egentlig" var hennes avslutningskommentar. Hun blåser fortsatt i utseendet, og kjæresten har forlengst gått lei. Enkelte liker også gjerne å snakke om og fremheve hvor lite forfengelige de er, at de synes barbering er noe stort tull etc. Tro meg, de trenger ikke nevne det - det synes lenge før de rekker å åpne munnen om saken. Å være litt sløv er én ting og skjer vel med alle fra tid til annen, men folk som regelrett skryter av at de ikke bryr seg om utseendet, er direkte ekkelt.
Gjest sunshine-t Skrevet 31. juli 2003 #9 Skrevet 31. juli 2003 kanskje det er det som er på vei inn?heheh!! neida, det var skikkelig ekkelt asså!! ja, jeg kan slurve jeg og.. men det er snakk om at jeg tar det når det er noen fåå millimeter. ikke kilometer!
Gjest Adina Madeleine Skrevet 31. juli 2003 #10 Skrevet 31. juli 2003 Vanessa sier mye klokt her. Det er altfor mange som argumenterer for at de ikke vil være forfengelige, for å slippe å stelle seg selv. Og den der evinnelige kverningen og generaliseringen om at de som er "forfengelige" er hjernetomme.... :evil: Min holdning til dette er at man har blitt skapt med en kropp, en hjerne og en sjel. Hvorfor i huleste skal man ikke vise kroppen like stor respekt som de to andre?? En litt videre innfallsvinkel: De som har provosert meg så til de grader når det gjelder dette har faktisk vært de som er "spirituelle" (som jeg er selv). Da har jeg pleid å svare at det er en hån mot den innpakningen man kommer i å la den forfalle. Dermed er det en hån mot det som har skapt den (kall det hva du vil, alt'et, gud, allah, tao...). Adina M.
*Lillian* Skrevet 1. august 2003 #11 Skrevet 1. august 2003 Personlig synes jeg det er utrolig stygt med hårete legger og armhuler :-? På sommeren barberer jeg alt annenhver dag, på vinteren ca. 2 gang per uke eller mer. Særlig under armene, leggene kan hende jeg tar bare 1 gang i uka - er litt mer slepphendt der på vinteren... :oops: Selv om jeg synes det ikke er særlig lekkert med hårete legger så synes jeg det er enda verre med dem som går i singlet på sommeren og det tyyyter ut hår under armene (på damer, såklart). Tanta mi er sånn, enda hun er bare såvidt fylt 40, - samme med svigermor :spysmiley: Jeg synes det er helt forferdelig!!! Svigermor "er bare sånn", hun sminker seg ikke eller noe. Tanta mi sier at det lukter mindre svette av henne når hun ikke barberer seg under armene - det er PISSPRAT! :-? Svetten legger seg jo i hårene da, jo, og da blir lukten sittende verre fordi det er vanskeligere å vaske bort! :spysmiley en gang til: Skjønner ikke at noen takler det, jeg....Begynte å barbere hår under armene og på leggene da jeg var 14, jeg, fordi jeg syntes jeg hadde mye da :-? Lillian
Gjest lekebøll Skrevet 1. august 2003 #12 Skrevet 1. august 2003 Hva om de faktisk ikke har lyst selv? Greit om det går utover hygienen, og jeg synes heller ikke det er spesielt vakkert å se på, men min sak er det da virkelig ikke.
*Lillian* Skrevet 1. august 2003 #13 Skrevet 1. august 2003 Neida, greit nok det, Lekeball......Men VI kan vel få lov å synes det er ubehagelig å se på likevel......... Lillian *glattbarberer det meste *
Gjest lekebøll Skrevet 1. august 2003 #14 Skrevet 1. august 2003 Så klart, men hva er vitsen med å uffe seg så over at andre folk er "stygge" - jeg setter i alle fall pris på om folk som ikke shaver, lar meg gjøre det i fred. Uten å bli kalt stygg fordi jeg ikke har hår over alt. Og - "ubehagelig å se på"? Give me a break ... Se en annen vei, da.
Gjest Madley Skrevet 1. august 2003 #15 Skrevet 1. august 2003 Jeg barberer leggene når jeg har tid og gidder. Akkurat nå hadde jeg tenkt å prøve meg på sånn voksgreie å da er det jo lurt å ha litt å vokse da...Så derfor har jeg litt hår nå. Men det er sommer og sol og dermed er de blitt helt lyse. Dersom dere virkelig frastøtes av at ikke alle kjører samme linje som dere selv så synes jeg kanskje det er på tide med litt selvransakelse.... at dere gidder.....
*Lillian* Skrevet 1. august 2003 #16 Skrevet 1. august 2003 Så klart, men hva er vitsen med å uffe seg så over at andre folk er "stygge" - jeg setter i alle fall pris på om folk som ikke shaver, lar meg gjøre det i fred. Uten å bli kalt stygg fordi jeg ikke har hår over alt. Og - "ubehagelig å se på"? Give me a break ... Se en annen vei, da. Jeg sier vel slettes ikke at folk er stygge selv om de ikke barberer, jeg sier at jeg synes det er stygt, ikke menneskene i seg selv! Lillian
Gjest the imp Skrevet 1. august 2003 #17 Skrevet 1. august 2003 Selv om jeg synes det ikke er særlig lekkert med hårete legger så synes jeg det er enda verre med dem som går i singlet på sommeren og det tyyyter ut hår under armene (på damer, såklart). Tanta mi er sånn, enda hun er bare såvidt fylt 40, - samme med svigermor :spysmiley: Jeg synes det er helt forferdelig!!! Svigermor "er bare sånn", hun sminker seg ikke eller noe. Tanta mi sier at det lukter mindre svette av henne når hun ikke barberer seg under armene - det er PISSPRAT! :-? Svetten legger seg jo i hårene da, jo, og da blir lukten sittende verre fordi det er vanskeligere å vaske bort! :spysmiley en gang til: Lillian Det som er er at svettelukten setter seg lettere i klærne når man ikke har hår under armene. Selv barberer jeg meg annenhver dag om sommeren, litt sjeldnere på beina om vinteren, 1 gang i uka ca, men hår under armene orker jeg ikke.
Gjest Poirot Skrevet 1. august 2003 #18 Skrevet 1. august 2003 Det er altfor mange som argumenterer for at de ikke vil være forfengelige, for å slippe å stelle seg selv. Når jeg rusler på Karl johan eller hvorsomhelst ellers i oslo er ikke mitt inntrykk at det er for mange som lar seg forfalle. mitt inntrykk er snarere at det er alt for mange unge som bruker tid på jobb for å ha råd til klær fremfor sminke. Det er også mitt inntrykk at i dag må du se ut som Britney Spears for å tørre å vise deg på gaten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå