Gå til innhold

Overforet min kattunge

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en kattunge på 4 uker som får morsmelkerstatning. Men nå har jeg rett og slett overforet han. Han har fått det han ville ha og har blitt kjempe stor. Magen er helt stinn og det ser ut for at han har blitt kjempe slapp. I dag har han sovet i hele dag og det virker ikke som han har det helt bra. Hva gjør jeg? Skal jeg begrense måltidene fra nå av? Gi han mindre om gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner nesten å lure på m magen er full av orm?? Kan ikke skjønne at jeg har gitt han så mye at han blir sånn.. Samtidig har jeg ikke sett noe i avføringen hans. kan det allikevel?

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan høres ut som den har fått forstoppelse, med mindre du har sett at den har gjort fra seg i dag. I såfall ville jeg tatt en tur til dyrlege så fort som mulig.

Skrevet

Kattunger skal ha ormekur når de er ca 5 uker, og så på nytt når de er 12.

Skrevet
Det kan høres ut som den har fått forstoppelse, med mindre du har sett at den har gjort fra seg i dag. I såfall ville jeg tatt en tur til dyrlege så fort som mulig.

jeg tror ikke det er forstoppelse, men kan ikke være sikker. det er ikke vondt for han når jeg klemmer på magen. Men nå har han i allefall startet på ormkur

Skrevet

I dag har han faktisk spist svært lite. Så jeg lurer på om det faktisk kan være forstoppelse som du sier gjest. Men burde det ikke i såfall vært vondt når jeg klemte på magen hans da?

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Ring vet. og få time så raskt som mulig, forstoppelse kan være farlig, spesielt på så små katter.

Gjest Glør
Skrevet

Så små kattunger greier ikke alltid å kvitte seg med avføring selv. Forsøk å tørk han i rompa med en våt qtip og masser magen forsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...