Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2003 #21 Skrevet 31. juli 2003 Rundt juletider blir jeg alltid oversett hvis jeg kommer inn i en butikk. spesielt i elektriske- og gullsmed-butikker. Det virker som de bak disken bare er ute etter å slikke godt voksne mennesker opp etter ryggen, pga at de tror de har mer penger enn vi litt yngre... Hver jul opplever jeg at jeg må slenge det jeg skal kjøpe på disken, for så å snu ryggen til og gå derifra for å bli lagt merke til...!! Blir så sint!! Hvis jeg er med meg min mor og handler, og hun vil innom de butikkene som har behandlet meg dårlig, kommer de overkvalme ekspeditørene med det påklistrert smilet sitt bort og er skikkelig høflige for å få henne til å kjøpe noe...Da er jeg alltid snar ute med å bemerke hvor stygt alt ekspeditøren legger frem for å vise min mor, og at hun hvertfall ikke må kjøpe det....hehe...barnslig? ... Clea
Achmed Skrevet 31. juli 2003 #22 Skrevet 31. juli 2003 Clea: Noe sier meg at du aldri kommer til å oppleve god service i de butikkene der. Rundt jul pleier jeg alltid å få den hjelpen jeg trenger. Jeg har alltid så dårlig tid at jeg går rett bort til en ekspeditør og snakker både på innpust og utpust. Jeg pleier å si sånn som at «jeg skal ha en passe presang til ca 200 kroner til min fars nye kjæreste som jeg ikke kjenner så godt og som jeg har tenkt å ha et hei-hei-forhold til i framtiden», og sannelig får jeg akkurat det jeg ber om. Tror jeg må være verdens enkleste og værste kunde på en gang. Når jeg handler klær, siser jeg for eksempel «Jeg trenger (merk trenger; det betyr at jeg kommer til å kjøpe) en bukse, sånn ca sånn og sånn i fasongen, finn noe som passer til meg». Jeg har en 15-minuttersmargin i klesbutikker, og stort sett finner vi ut av det langt innen den tiden har gått. De finner ting, jeg svarer krasst «ja» eller «nei», og så prøver jeg, drar korter, tar imot nå-lurte-jeg-deg-godt-smilet fra ekspeditøren, og går. Er man direkte og målbevisst, får man som regel den servicen man vil ha.
Atmi Skrevet 31. juli 2003 #23 Skrevet 31. juli 2003 hehe - jeg er nok blandt de verste kundene, og jeg vet det selv, derfor prøver jeg å ta meg litt sammen. Jeg er slik som får angst når jeg ser en kassadame bruke hele dagen på å ekspedere en kunde jeg mener burde brukt en brøkdel av tiden - da ender det med at jeg gjør meg litt ekstra viktig og kjører videre til neste butikk. Jeg har ikke noe i mot lange køer, det har jeg forståelse for. Men det aller verste jeg vet er en pinglete treigfis bak disken som ikke klarer få fingrene eller hode i gang. En gang var jeg på en bensinstasjon og spurte etter frimerker - svaret var "jeg vet ikke" - da ba jeg ham om han kanskje kunne kikke i skuffen - der var det ikke noe og han visste fortsatt ikke hva han skulle gjøre, så jeg sa at kansje han kunne gå ut å se på kontoret om de hadde noen der - SÅNNT IRRITERER MEG grenseløst. De må jammen klare å lære opp betjeningen sin litt bedre. Når jeg endelig fikk frimerkene spurte han meg hvor mye jeg skulle ha og jeg ga ham brevet som skulle veies - nei det visste han selvfølgelig ikke hvordan man gjorde og han visste heller ikke hvor han skulle finne prisene (de sto på eska) Egentlig skulle jeg jo hatt timebetaling for opplæringen av personalet deres mener jeg. Jeg opplever også forholdsvis ofte at betjening ikke kan elementære ting med betalingsautomat eller kasse - jeg syns det er helt tåpelig og synes fryktelig synd på dem som blir kasta ut alene i en butikk eller bensinstasjon uten skikkelig opplæring - tenk hvor ydmykende det må være å spørre kundene om hjelp!!! Mc Donald - vel det kan vel neppe settes ord på. Det tar jo lengre tid i bilkøen på Mc Donald enn det gjør på en dyr resturant som serverer full middag. ganske utrolig. Og ikke bare det, men annenhver gang jeg bestiller quater pounder får jeg spørsmål om jeg heller vil ha en big Mac - dette spørsmålet får jeg ETTER at jeg har betalt og skal hente maten, og i tillegg får jeg beskjed om at dersom jeg ikke vil ha Big mac må jeg kjøre til sides og vente så kommer de med maten - hver gang har jeg måttet gå å hente den selv. Hvorfor tror de jeg vil ha Big Mac hvis jeg ikke har bestillt det? egentlig skulle de spurt om jeg kunne ta en big mac om jeg fikk det til halv pris - det hadde lignet litt kundevennlighet. Men ikke på Mc Donald nei, der gjør de som de vil, helt merkelig spør du meg. Heldigvis er det ikek ofte jeg trenger handle der. Atmi
Gjest lekebøll Skrevet 31. juli 2003 #24 Skrevet 31. juli 2003 Det mest irriterende som finnes, er tenåringsjenter på jobb som tygger tyggis og snakker i telefonen - og himler oppgitt med øynebrynene når de må legge på, fordi jeg kommer og skal betale!! :evil:
Marianne Skrevet 31. juli 2003 #25 Skrevet 31. juli 2003 Det mest irriterende som finnes' date=' er tenåringsjenter på jobb som tygger tyggis og snakker i telefonen - og himler oppgitt med øynebrynene når de må legge på, fordi jeg kommer og skal betale!! :evil:[/quote'] :enig_animasjon:
nille-s Skrevet 31. juli 2003 #26 Skrevet 31. juli 2003 åja, ei sånn ei var vi borti en gang vi skulle kjøpe telefon eller noe (tror det var på elkjøp). tyggisen var nå en ting... men ho skjønte ingen ting selv og uffa og bar seg (ganske frekk), og ropte høyt og skingrende på kollegaer i andre enden av lokalet om hjelp, enda de var opptatt med andre kunder. :o
Kaktus Skrevet 1. august 2003 #27 Skrevet 1. august 2003 Vi var på Skeidar og skulle se på sofa. Over utstillingen for den vi hadde lyst på hang det en plakat med 3+2+1 og prisen, og 15% på alle varianter. Vi gir beskjed til en av de ansatte at vi skal ha 3+2 og 2 stoler og hun setter opp et tilbud og vi tar det med oss for å tenke litt på det. Når vi kommer tilbake for å bestille, får vi beskjed av en annen dame om at neida, det tilbudet vi hadde fått var feil - det er jo ikke DEN stolen som sto i utstillingen som var inkludert i tilbudet, og det er ikke prosenter på den stolen vi vil ha. I så fall måtte hun som hadde satt opp tilbudet ha annen informasjon enn henne... Prisen varierer altså etter hvilken ansatt du snakker med... Hun slår da ut med armene og sier at vi må ringe når hun som satte opp tibudet er på jobb, ellers må vi godta hennes pris - som er mange tusen høyere. Jeg påpeker at prisen ikke kan variere etter den ansatte, og at det står 15% på plakaten - men når ikke frem. Vi ringer og snakker med hun som satte opp det første tilbudet, og får beskjed om at joda, det er prosenter på stolene. Vi reiser tilbake og treffer selvsagt på den samme dama som forrige gang... Hun himler med øynene bare hun ser oss, og sender oss til kassen med bestillingen. Det hadde ikke kostet henne 3 kalorier å beklaget at hun hadde laget masse unødvendig rot, men neida - det virket som om det var vi som var vanskelige kunder....
myagi Skrevet 1. august 2003 #28 Skrevet 1. august 2003 Damer i parfymerier: Hva er det med dem? Strømpebukser i rumpa? Gnager den kanskje? Det er ikke min feil! Hadde krise her om dagen da jeg fant ut at det selges ikke Clinique på mils avstand her,gikk på Cubus for å finne en midlertidig erstatning. Foundation var det jeg skulle ha. Prøvde på ett par stykker på håndbaken,gikk i kassen for å få litt hjelp ang hvilken som passet best til meg. Cubusdames svar på mitt spm: "å,er det sånn make-up?" Jeg: Ja jeg lurte på om du kanskje kunne hjelpe meg å se hvilken som passet best til meg? Cubusdame: "Er det sånn brunkrem eller?" Jeg: Hadet! Dette var en godt voksen dame som jobber der til vanlig! Ingen sommerhjelp eller slikt. Jeg er forøvrig også veldig fornøyd med Big Bite på senteret hvor nesten alle kjøper lunsjen sin. I går presterte hun ene å gå å ta seg en røyk rett utenfor døren da det sto 6 stk i kø! Himmel...
VesleBråka Skrevet 1. august 2003 #29 Skrevet 1. august 2003 En venninne av meg er bekymret for at hun begynner å få fine linjer rundt øynene. Så hun gikk på cubus for å se på antirynkekremer, og fikk krasst beskjed om "du trenger ikke antirynkekrem". Neivel, så gikk hun til et annet parfymeri.. Jeg synes det er litt tullete kanskje, med slik krem til henne som er relativt ung, men en parfymeridame er ikke i en posisjon til å si slikt..så uhøflig.. Kanskje alle burde blitt flinkere til å boikotte dårlig service, nekte å være med på å betale lønn til krekene?
Arwen Skrevet 1. august 2003 #30 Skrevet 1. august 2003 MYAGI!! var det på CCvest eller? vet nemlig om noen som jobber der som har den holdningen
MarianneE Skrevet 1. august 2003 #31 Skrevet 1. august 2003 Før jeg giftet meg skulle jeg inn i en butikke her i byen av det dyre og "fiine" slaget for og se etter undertøy til bryllupsdagen. Fant en nydelig BH, og lurte på om de hadde en truse i str. 48 som passet til. Svaret jeg fikk fra kjærringa i kassa var da: "Ja, du må vel ha så stort du som er såpass bred over baken" Jeg beit meg idet, fikk trusa og prøvde. Den passet fint, men jeg var liksom ikke helt fornøyd. Tok med meg undertøyet ut av prøverommet og la det på disken og sa at jeg desverre ikke var helt fornøyd. "Trenger du enda større, så hu i kassa, for så enormt fører ikke vi" Høflig som jeg er klarte jeg ikke gi henne tilbake, men bare snudde på hælen og gikk. Aldri om jeg går dit igjen!
Arwen Skrevet 1. august 2003 #32 Skrevet 1. august 2003 Men i alle dager MarianneE, jeg er sjokkert, det må være det værste jeg har hørt noen gang. For en vanvittig usympatisk måte å ordlegge seg på. Sier du hvilken butikk det er skal jeg love å ikke handle mitt bryllupsundertøy der!!
MarianneE Skrevet 1. august 2003 #33 Skrevet 1. august 2003 Men i alle dager MarianneE' date=' jeg er sjokkert, det må være det værste jeg har hørt noen gang. For en vanvittig usympatisk måte å ordlegge seg på. Sier du hvilken butikk det er skal jeg love å ikke handle mitt bryllupsundertøy der!![/quote'] Butikken heter Femina, men jeg tviler nå på at du reiser fra Oslo til Porsgrunn for og kjøpe deg undertøy.......
Arwen Skrevet 1. august 2003 #34 Skrevet 1. august 2003 Nei, det er sant. :o Kanskje noen andre kan velge å ikke kjøpe undertøyet sitt der for meg da
Væren Skrevet 1. august 2003 #35 Skrevet 1. august 2003 Dårlig service i butikker provoserer meg nesten mer enn jeg er konstruert for å tåle! For en måneds tid siden var jeg på et stort flisesenter her i byen og skulle se på skiferfliser til kjøkkenet vårt. Nesten 20 kvadratmeter, og med legging etc. utgjør det en pen sum, egentlig. Det flisesenteret som senest i dag reklamerte på lokalradioen med kjempeservice, de så i alle fall ikke "lille" meg der jeg kom inn i en ellers kundetom forretning! Tre skikkelig godt voksne mannfolk satt bak en svær skranke og pratet om en eller annen sin 40 eller 50 års dag, og om at "han ville reise til syden, han vet du, men tror du kona ville? Neida, hun ville være hjemme..." Veldig interessant. Vel, jeg tenkte å gi dem noen minutter, og regnet med at en av dem ville gidde å dra den late ræva si bort og spørre om jeg trengte hjelp, men neida! Etter nesten 10 minutter der jeg sto alene og dro og flyttet på svære flisbelagte "vegger" på hjul, gikk jeg resolutt ut av butikken. Han ene bak skranken nikket til meg da jeg gikk forbi, så de hadde jo sett meg! Ikke en gang DA fant de på å spørre om jeg ønsket hjelp! Gikk direkte til konkurrenten og la igjen noen tusen der i stedet. Har vært forbannet i flere uker etterpå! Ikke på servicen, men på meg selv som ikke gav beskjed! Har faktisk vurdert å ringe dem og fortelle at den dyre radioreklamen ikke er verdt fem flate øre med den kundebehandlingen de praktiserer! Har også hørt andre som har opplevd det samme. Og litt til med det samme jeg er i gang: Hvis jeg blir stående og vente på å bli ekspedert i en butikk fordi de ansatte diskuterer alt annen enn jobb, og de endelig snur seg og spør: "Ja? Ville du hatt hjelp, kanskje?" Da lar jeg dem virkelig jobbe litt. "Ja, jeg ville egentlig det!" svarer jeg. Og så sier jeg ikke mer. Blir helt stille. Og DA må de slite, da! Men vanligvis er jeg en grei og snill kunde - bare jeg får den servicen jeg betaler for! Ellers tar jeg pengene mine og går et annet sted; nemlig! Puh! Herlig å få blåse ut litt! *Herre Jemini, og jeg som ikke er premenstruell en gang*
Væren Skrevet 1. august 2003 #36 Skrevet 1. august 2003 ...Eller da jeg skulle kjøpe ny finbukse, og jenta på 18 år som sto i butikken prøvde å forklare at "buksa bare er sånn, den går seg til etterhvert selv om den henger litt på hoftene nå! Sånn var min, også, nemlig!" Det var liksom akkurat den "veiledningen" jeg trengte for mitt kleskjøp... Liksom en forskjell på en sylfide på 18 år og en trebarnsmor på 38, som kanskje ikke akkurat er "brei over baken", men i alle fall har både orgasmehåndtak og "pistoltasker" på sidene... Da måtte jeg fortelle henne litt om livet, gitt!
myagi Skrevet 1. august 2003 #37 Skrevet 1. august 2003 MYAGI!! var det på CCvest eller? vet nemlig om noen som jobber der som har den holdningen Det var ikke det. Kanksje det er en del av opplæringen deres? Vær kjip mot kunden og tilegn deg ikke kunnskap! På H&M skal man så vidt jeg har skjønt helst ikke ekspedere folk man kjenner for å spare tid! Halloooooooo! Nå snakker jeg ikke om fjortiser som man kan risikere at står og prater i timesvis med venninner,men generellt!
Arwen Skrevet 3. august 2003 #38 Skrevet 3. august 2003 Det er mange hårresiende historier her, men opplevde akkurat en helvetes helg på jobben nå med masse sykdom og ingen som kunne steppe inn. Noen ganger er det grunnen til underbemmaning også.
Væren Skrevet 3. august 2003 #39 Skrevet 3. august 2003 Det blir jo noe helt annet, Arwen. Da er det forståelig at servicen ikke blir som den skal være! Det kan også forklares for utålmodige kunder! Det som er verst er jo alle disse tilfellene der det faktisk er god bemanning i butikken, men der de ansatte rett og slett har havnet i feil yrke og ikke har forstått at kunden er mer interessert i å bli ekspedert enn å høre om hva som hendte på fest i helgen...
Arwen Skrevet 3. august 2003 #40 Skrevet 3. august 2003 Helt enig, men må ærlig innrømme at når jeg er på jobb hender det også at jeg snakker om hva jeg har gjort i helgen, men vi roper det selvfølgelig ikke ut. Tror heller ikke det går ut over servicen, for vil noen ha hjelp er jeg der med en gang. Synes det hadde vært fryktelig trist å jobbe i butikk om jeg aldri skulle få snakket litt privat med mine kollegaer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå