Thomas Skrevet 31. juli 2003 #1 Del Skrevet 31. juli 2003 Hvorfor er det slik at Norge er verdensmester i dårlig service? Var og handlet klær på Bergen Storsenter i dag: Åsane sko: tre jenter jobbet i butikken, stod og pratet i et hjørne mens jeg prøvde sandaler. Ingen spørsmål om jeg trengte hjelp. Cubus: EN jente i butikken, stod og stablet klær mens vi var to som stod å vetet på å få betale. Er det så vankelig å være litt serviceinnstilt - det er kanskje ikke verdens beste jobb, men litt må men vel kunne forvente. Desverre har jeg ikke råd til å gå i dyrere butikker hvor servicen er bedre. Argh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 31. juli 2003 #2 Del Skrevet 31. juli 2003 Desverre er det ofte ekstrahjelper/sommerhjelper på denne tiden av året. Mange av de "faste" har ferie, derfor blir det fort sånn. Jeg er forresten lei av H&M.. vet stort sett alt om sexlivet til de som jobber der. At den de snakker til står på andre siden av butikken spiller visst ingen rolle for dem... så lenge de slipper å smile til kundene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 31. juli 2003 #3 Del Skrevet 31. juli 2003 Det tror jeg er for at dem som eiger butikken vil spare penger og ansetter for mange unge folk. For all del, der er mange unge mennesker som er kjempeflinke i jobb. Men jeg mener likevel at når 90% av dem vi finner i butikken er under 25 vil vi merke en stor forskjell på butikker der de ansatte er eldre. Dette har ikke noe med at unge er dårligere i jobb, men det har litt med at generelt sett vil et menneske som er lit mer moden og har litt mer erfaring ha en litt annen innstilling til jobb og til medmennesker. Jeg vet dette kan provosere mange, men jeg prater ut fra personlige erfaringer med å jobbe som 19 åring og som 30 åring - det er to forskjellige jenter det. Jeg ville ikke annsatt 19 årige Atmi, men jeg ville ikke tvilt på den 30 årige Jeg syns jeg merker det samme alle steder, spesielt hvis du ringer til et teleselskap der der sitter en unggutt i begynnelsen av 20 årene med massevis av ansvar - det er som om de mister helt fotfeste og blir forferdelig konkluderende overfor andre, dominante og lite tolerange og respektløse overfor kundene sine. Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 31. juli 2003 #4 Del Skrevet 31. juli 2003 Et annet problem er at de fleste bedrifter i dag er sykelig opptatt av lønnskostnader, som nevnt over blir det derfor ansatt mange uerfarne unge jenter/gutter, men det viser seg også i det at det er for få på jobb. Jeg mener bestemt at det er hovedkontorene som her må ta en stor del av ansvaret, fokuserer man på kundeservice og salg (istedenfor lønnskostnader) når man har møter med butikksjefer og andre ansvarspersoner vil man få bedre service i butikkene og naturlig bedre salg. p.s jeg er 22 år og vil påstå at jeg er hyggelig mot kundene, desverre opplever man utrolig mange nedlatende mennesker i løpet av en dag, og uansett hvor rett kunden har har h*n ingen rett til å tråkke på meg som person. Er man hyggelig og blid som kunde får man også god service tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #5 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg skulle kjøpe meg ordentlig bh for første gang, og gikk i undertøysbutikken på sandika Storsenter. Var usikker på størrelsen. Der stod det en radmager fjortis og pratet i telefon og tygget tyggis uten å se meg (butikken er max 15 m2). Aldri i livet om jeg med mine kembopupper vil ha hjelp av "en sånn en".!! Så da handlet jeg for over 1000 kr et annet sted isteden. (Har vært der senere også, da var det hyggelige damer som kunne faget sitt der.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 31. juli 2003 #6 Del Skrevet 31. juli 2003 Det er ikke bare alder som spiller inn, det har med opplæring og forventninger som stilles å gjøre. Ofte vet ikke sjefen bedre heller. + at lønnsutgiftene er ofte de største utgiftene til en bedrift her i Norge, så det har gått sport i underbemanning, lite opplæring osv. Jeg har opplevd å bli latterliggjort (!) av en ovenpå kar når jeg sendte epost ang. dårlig service på en betalt netttjeneste. Jeg burde forstå mer og masse antagelser om at jeg hadde dårlige hensikter lasset i fanget på meg. Jeg skrev en skarp mail tilbake om dårlig service, fikk en ny mer gjallende tilbake og ga opp. Enkelte er bare helt skutt i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 31. juli 2003 #7 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg skulle kjøpe meg ordentlig bh for første gang, og gikk i undertøysbutikken på sandika Storsenter. Var usikker på størrelsen. Der stod det en radmager fjortis og pratet i telefon og tygget tyggis uten å se meg (butikken er max 15 m2). Aldri i livet om jeg med mine kembopupper vil ha hjelp av "en sånn en".!! Så da handlet jeg for over 1000 kr et annet sted isteden. (Har vært der senere også, da var det hyggelige damer som kunne faget sitt der.) Fått ovenfra og ned behandling av ei eldre og undertøyskyndig dame på en butikk i Oslo som het Maud. Var 18 år og skulle ha bh - har også "kembopupper" (herregud for et glimrende ord!!! ) og fikk bekjed om at når jeg så slik ut så måtte jeg ikke forvente at det var noe utvalg og bare ta det jeg fikk. Det var ikke morsomt å oppleve som ung og usikker :evil: Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #8 Del Skrevet 31. juli 2003 En annen dame i untertøysbutikken sa til meg(da jeg var på jakt etter ekslusivt og dyrt undertøy): "Her har vi nok ikke noe for deg og din lommebok". BITCH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 31. juli 2003 #9 Del Skrevet 31. juli 2003 En annen dame i untertøysbutikken sa til meg(da jeg var på jakt etter ekslusivt og dyrt undertøy): "Her har vi nok ikke noe for deg og din lommebok". BITCH Møkkadamer!! Diskuterte størrelse med ei som liksom skulle ha greie på det og syns jeg kunne kjøpe en bikini som var omtrent tjue cm for vid i omkrets og kosta 700 kroner - "du kan jo bare sy den inn!" Hallo??!! Betaler ikke i dyre dommer for noe som ikke passer :evil: Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 31. juli 2003 #10 Del Skrevet 31. juli 2003 At du handler i en "eksklusiv" butikk er ikke ensbetydene med god service. Hadde solgt masse på jobben og fått stooor lønning (har provisjonslønn) og betemte meg for å kjøpe en dyr designer dress. Gikk inn i en av Oslos finere butikker. Prøvde desperat å få kontakt med betjeningen, men de var mest opptatte av å planlegge hvor de skulle gå ut i helgen. Tilslutt gikk jeg å spurte om hjelp, og sa at jeg ville ha en klassisk dress. Først så så hun bare rart på meg, tilslutt viste hun meg noen sære greier (ikke klassisk), prøvde å forklare hva jeg mente, for jeg vet at de hadde det jeg søkte. Da sa hun at jeg kanskje burde gå på Vero Moda eller H& M, og hun sa det i en sikklig nedsettende tone. Greit at jeg ikke så super fresh ut den dagen, i olabukse og topp men alike vel.. Gikk til en annen butikk, fikk super service og drømmedressen!! Kiipt for den butikken at de gikk glipp av 13.000 kr, men ikke mitt problem!!! Man skal ikke skue hunden på hårene heter det!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 31. juli 2003 #11 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg sier klart i fra om dårlig kundebehandling, og det er helst etter jeg har bestemt meg for å aldri handle noe der. Dette gjør jeg av prinsipp. Det finnes så mange forskjellige butikker innenfor samme bransje at det ikke koster meg noe å gå et annet sted, og det lar jeg de også få vite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 31. juli 2003 #12 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har gått flere kurs i kundebehandling. Og det er EN ting som har brent seg fast: Det er ikke de kundene som klager man mister, det er de som IKKE klager. Disse får man ingen mulighet til å rette opp feilen ovenfor. En gang var jeg innom en fast-food-restaurant i Oslo. Hadde dårlig tid og var fryktelig tørst. Det tok litt tid før en ung gutt kom bort til kassa og tok i mot bestillingen min. Jeg skulle bare ha en brus jeg. Han satte begeret i dispenseren og begynner plutselig å råkline med ei jente som står ved siden av disken. Jeg fikk om sider brusen min og gikk. DET stedet gikk jeg aldri tilbake til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 31. juli 2003 #13 Del Skrevet 31. juli 2003 Hva med damer i parfymerier? Jeg misliker dem virkelig, makan til nedlatende verpehøner skal man lete lenge etter. En kvikk tur innom, og man får så hatten passer om at man burde fikse dette og hint (de tror det er salgsteknikk å påpeke feil og mangler - de har da produkter som kan hjelpe..). Jeg blir fyktelig sur av dem, og har lyst til å slenge ut noe a la "mulig jeg har en liten kvise i panna, men det gir deg ingen rett til å være nedlatende ditt skrukketryne" Veldig morro å lese tråden her, kjæresten min sukker over det samme og prøver å lage revolusjon.. kolleger overser kunder, tygger tyggis, møter opp i olabukse eller pysjbukse/linbukse (4 dager på rad..) på et sted som ønsker å gi et profesjonelt inntrykk. Jeg synes det er rart at sjefen må lage olabukse-forbud, og de yngre ansatte krangler på dette og synes olabukse er et passende plagg slik moten er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 31. juli 2003 #14 Del Skrevet 31. juli 2003 dette er jo helt forferdelig å lese. kan ikke skjønne at butikker vil seg selv så vondt, at de risikerer å miste alle kundene de har :evil: jeg jobber selv i helsekost butikk, har jobbet der i 3 år nå, og vi ble nettopp kåret til byens beste service:) men så satser vi hardt på det også!!!! og det er jo da det er koselig å jobbe også, når vi SER og HØRER at kundene er fornøyde med oss. klem Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achmed Skrevet 31. juli 2003 #15 Del Skrevet 31. juli 2003 Hva med damer i parfymerier? Jeg misliker dem virkelig' date=' makan til nedlatende verpehøner skal man lete lenge etter. .[/quote'] Kanskje det er fordi de går i osen hele dagen og blir helt rusa av det? Service handler, som det har blitt nevnt tidliger, om opplæring og det å få fokus bort fra pengene. Etter noen år i butikk har jeg lært meg til å finne ut hva kunden virkelig trenger før jeg prøver å selge noe som helst. Og jeg mener at hvis det er ansatte i butikken som ikke kun sitter bak en kasse, er det deres jobb å hjelpe deg. Når det gjelder alder, tror jeg det ikke har så mye å si. Den mest positive service-opplevelsden jeg husker (og som har gjentatt seg flere ganger), har vært med en pjokk på ca 16 år i en Rema-butikk. Og han hadde sannsynligvis vært på kundebehandler-kurs. Som sagt, opplæring og fokus gir best service. Sjansen er stor for at de dårlige opplevelsene dere har hatt med tyggegummi-tyggende småjenter kommer av at småjentenes fokus kun ligger på timelønna og klokka, ikke på kunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #16 Del Skrevet 31. juli 2003 Er jo ikke så lett å overse en rød sau, da.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2003 #17 Del Skrevet 31. juli 2003 En annen dame i untertøysbutikken sa til meg(da jeg var på jakt etter ekslusivt og dyrt undertøy): "Her har vi nok ikke noe for deg og din lommebok". BITCH Jeg kjenner noen som skulle kjøpe seg ny bil. En familie på fire gikk inn i bilforretningen. Alle i joggebukse. Barna med hullete klære, faren med tresko, og de såg ellers ganske ustelte ut. (De kom rett fra stranden). Så spurte faren i familien om han kunne få prøvekjøre en ny BMW 750 de hadde akkurat fått inn, pga at han vurderte å kjøpe den. Selgeren pekte på en gammel (ganske slitt) volvo og sa "Jeg tror du vil like denne, du kan få prøvekjøre den istedet!?!!" Enden på visa var at de kjørte ut i SIN splitter nye BMW 750.... Selgeren var visst sååå sjokkert!!! Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 31. juli 2003 #18 Del Skrevet 31. juli 2003 Elendig kundeservice ser ut til å være gjengangsting her i Bergen, og joda - Bergen Storsenter er en vinner der. Runner up er McDonald og Burger King. Burger King i Strandgaten gir deg stort sett frityr-potet du kan bruke som tannpirkere. Burgerne er klissete og gjør papiret ubrukelig. Hele greien ser ut som den har vært laget i Byfjorden. Ikke greier de se forskjell på Cola Light og vanlig blyholdig. For den saks skyld, det er egentlig ikke så farlig siden brusen uansett smaker utvannet skvip. Var på McDönald i Laguneparken idag, som en start hadde gutten i kassa vanskeligheter med å høre forskjell på Cola og vann (jeg ba om vann, måtte nesten rope til ham for å få), han hadde GOD tid til å ekspedere en bønsj andre mens burgere ble ferdig bak ham og ble gitt til andre kunder hos andre ekspeditører. På toppen av det hele så finner vi ut at det mangler en burger i posen når vi er dratt der i fra. Og hva kan man gjøre? Klage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achmed Skrevet 31. juli 2003 #19 Del Skrevet 31. juli 2003 Er jo ikke så lett å overse en rød sau, da.... :o Okai, da bytter vi til turkis.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 31. juli 2003 #20 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg skulle kjøpe en mp3 spiller til sambis her i mars/april og gikk til Elkjøp i NAF huset i Oslo (er det ikke Elkjøp?). Vel, jeg visste ikke helt hva jeg skulle ha. En diskbasert, en flashmp3, eller hva - så jeg gikk til disken for å be om råd. Det var nesten ikke folk i butikken, ergo sto det 2 stykker bak disken uten no å gjøre. Jeg spurte han pent om han kunne hjelpe meg. - Neeeeeeeei, sa han, jeg jobber ikke egentlig med det, men hvis du går ned deeeeer :peke: så er det sikker noen som kan hjelpe meg. Jeg gikk ned deeeeeeer, men der var det ingen. Og der ble jeg stående uten å få hjelp i minst 10 minutter. Jeg ble så forbannet at jeg tok med meg pikkpakket mitt, strenet mot utgangsdøren. Der stoppet jeg, og spurte: - Hva koster den dyreste mp3 spilleren deres? - Nja, over 3.000 hvertfall - Da kan jeg fortelle deg at dere akkurat har tapt litt over 3.000 Også gikk jeg. Det den fyren skulle gjort, var å flytte rompa si fra disken, blitt med meg dit hvor de hadde mp3 spillere. Når han så at det ikke var noen der, så skulle HAN ha funnet folk som kunne hjelpe meg. Så enkelt og så fort gjort. Komplett Data er det eneste som duger når man skal kjøpe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå