Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt meldt inn i FriFamilie av min far, og kan altså sende gratis meldinger med menneskene i den gruppen han har registret. Dette er min mor, mine to søsken, min far og hustelefonen der.

Nå har jeg flyttet ut og bor sammen med en mann. Vi har lyst til å skaffe oss FriFamilie, men det går ikke siden je allerede er med der min far har meldt meg inn. Jeg har prøvd å melde meg ut, men skjønner ikke hvordan. Er det sånn at han må gjøre det fra sin konto? Jeg ble ikke engang spurt om jeg ville være med, og nå kommer jeg meg ikke ut. Dette er folk jeg nesten ikke har noen kontakt med og sender minimalt meldinger med på grunn av diverse konflikter, så det hadde vært mye mer økonomisk praktisk for meg å være med min mann.

Noen som vet hvordan det funker? Må jeg be min far melde meg ut av gruppen eller kan jeg ordne det selv på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ringe supporttelefonen. Dei kan nok hjelpe deg.

Gjest Miley
Skrevet

Jeg tror faren din må gjøre det, for abonnementet blir på en måte flyttet over på hans navn. Slik ble det her i hvertfall.

Skrevet

Så lenge du er over 18 så tenker eg meg at du kan fjerne deg frå avtalen. Det er ein avtale som er inngått utan ditt samtykke, så viss du får beskjed om at din far må melde deg ut så kan du argumentere med det.

Men som sagt tidlegare: kontakt kundeservice. Dei skal vite det her.

Skrevet

Takk for svar.

Har sendt en mail til kundeservice nå via hjemmesiden, hører jeg ikke noe der skal jeg ringe.

Jeg synes det er så rart at man bare kan melde inn folk uten deres samtykke, da må de jo få melde seg ut selv også. Jeg er jo godt over 18 og voksen nok til å bestemme hvem jeg vil ha FriFamilie med.

Skrevet

Jeg husker jeg synes det var merkelig at de på ingen måte spurte henne da jeg inkluderte svigermor i vår fri familie. De burde kanskje endret rutinene der.

Men så lenge du eier ab. kan ikke telenor egentlig nekte deg å melde deg ut av din fars frie familie, så anbefaler deg å ringe dem. De suger når det kommer til å svare på epost.

Skrevet

Hvis nrèt sto på ditt navn når frifamilie konttrakten ble inngått skulle du enten ha fått en sms fra telenor som du må svare på at det er ok at du blir med i frifamilie avtalen, eller så har den som har satt opp frifamilie avtalen rett og slett gjort en feil og valgt at kunden samtykker og er i butikken...

Når du kommer over i en frifamilie avtale så blir nrèt ditt flyttet over til faren din som juridisk eier, så sant du ikke har kontantkort.. Har du kontantkort står du fremdeles som juridisk eier (har du abonnement så vil også faren din får regningene)

Hvis han står som juridisk eier, så er han nødt til å si opp frifamilie avtalen som du er med i (frigjøre ditt nr), hvis det er kontantkort og du står som juridisk eier, så kan du enten ringe telenor, eller gå innom en butikk som selger telenor og få flyttet nr over til den nye frifamilie avtalen. Husk da å ta med deg samboeren din siden nrèt ditt skal over i en ny frifamilie avtale der han er med. (har du kontantkort må avtalen stå i hans navn, har du abonnement kan det stå i ditt navn...)

Skrevet

Fikk svar på mailen etter litt over ett døgn, nå er jeg ute av FriFamilie. Var visst bare å sende en mail. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...