Gå til innhold

skal far betale bidrag,når han har dem 4 uker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

xen skal nå ha ungene i hele juli,og han sier at han da ikke skal betale bidrag for dem.For det er loven (har sett på nav sine sider,men finner ikke noe om det)

Han har ikke hatt dem ellers i året,(for det ikke passer han og han ikke får privatliv) Det blir kun disse 4 ukene i løpet av året.Jeg mottar ca 900,- i mnd fra han i birdag(for 3 barn)

Så er det rett,skal han ikke betale bidrag for juli?

(greit å få vite,for da må jo buskjettet for juli,omgjøres)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skal betale. Bidraget skal beregnes utifra et gjennomsnitt gjennom hele året, og man skal dermed betale det samme hver mnd, selv om man kanskje har ungene mer enkelte mndr.

Gjest Blondie65
Skrevet

900/mnd i bidrag for 3 barn som ikke far ser i det hele tatt? Eller er det pr barn? Hvis det ikke er pr barn så blir du lurt.

Gjest Gjest
Skrevet
900/mnd i bidrag for 3 barn som ikke far ser i det hele tatt? Eller er det pr barn? Hvis det ikke er pr barn så blir du lurt.

Det er ikke sikkert. Bidrag beregnes utfra forskjeller i inntekt, hvis far ikke tjener mer enn mor, kanskje mindre også, er det ikke nødvendigvis slik at han skal betale så mye. Dessuten kan man bli enige seg i mellom om hvor stort bidrag en skal betale, uten å følge noen bestemte regler.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Hvordan kan han ha dem 4 uker om sommeren og ellers ingenting? Hva sier barna til det?

Skrevet
Hvordan kan han ha dem 4 uker om sommeren og ellers ingenting? Hva sier barna til det?

det står i innlegget....

Gjest Gjest
Skrevet

Kan du be ham vise kilden til denne loven? Hvis han ikke er villig til å gjøre det kan det jo være at han bare finner det på? :klø:

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
det står i innlegget....

Jeg tror nok spørsmålet var ment som "hvordan kan du la han ha de 4 uker om sommeren når han ikke gidder resten av året"?

Ellers er jeg enig i at han skal vise hvor i loven det står. NAV sine sider sier at den som er samværsforelder skal betale bidrag og han er jo samværsforelder når han ikke bor sammen med barna sine resten av året.

Endret av Blondie65
Skrevet
Jeg tror nok spørsmålet var ment som "hvordan kan du la han ha de 4 uker om sommeren når han ikke gidder resten av året"?

Kanskje fordi det er viktig for barna å ha kontakt med sin far..? Jeg bare gjetter vilt her altså.

Gjest Blondie65
Skrevet
Kanskje fordi det er viktig for barna å ha kontakt med sin far..? Jeg bare gjetter vilt her altså.

Ja det er jeg forsåvidt veldig enig i. Men 4 uker er lenge når faren ikke gidder ha dem resten av året i det hele tatt. Spesielt tatt i betraktning av at far nå tror han skal slippe bidrag og at det vanlige er at man har 2 ferieuker hver om sommeren og deler feriene resten av året. Skal det virkelig være sånn at en mor skal avstå all ferie i juli sammen med sine barn fordi far ikke gidder resten av året? Jobber hun på rett plass får hun kanskje ikke sommerferie andre måneder enn juli heller (fellesferie problematikk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...