Gjest Gjest_Barcelona_* Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Hei Samberen og jeg har plutselig ei uke fri i august. Har kikka litt på pakketurer til Mallorca, men kan tenke meg at vi fort vil kjede oss. Leste i en annen tråd at Barcelona er en perfekt kombinasjon av bade- og storbyferie, og det høres ut som det er midt i blinken for oss Noen som har hoteller å tipse om? Hva kan man finne på bortsett fra shopping og å ligge på stranda? Dyrt der?
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Noen som har hoteller å tipse om? Anbefalte hoteller i Barcelona
Gjest friske Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 har vært der en gang, og bodde i leilighet - kan anbefale det. først og fremst må dere belage dere på veldig varmt vær, august koker.....så det blir nok mer bading enn by. så lenge du bor nær placa de catalunya/barri gothic/raval/hovedgaten+ omkrets så er du midt i sentrum. jeg anbefaler picassomuseet, santa maria del mar(ligger i sentrum), katedralen(ligger i sentrum), nasjonalmusset(catalansk kunst, men aller viktigst: utsikten over hele byen.....). hvis du tør bør dere ta taubanen bra byen og opp til dette muset(jeg tør ikke, men ser helt fantastisk ut). sagrada de familia var helt ok, men den er jo uferdig+ mye turister. men en underlig arkitektur på eksteriøret som er verdt et besøk. alt av gaudi - og spesielt bygningen har har laget leilighet i/utsikt på taket med masse statueliknende saker...dette var en høydare for min del iallefall. husker ikke navnet på denne, men den ligger på et vis oppenfor placa de catalunya. samtidsmuseet selvfølgelig:=) barcelona er veldig lett å finne frem i, gangavstand til det aller meste - og nok av ting å velge mellom. planlegger selv en ferie til der:=)
Gjest TS Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Tusen takk for svar, sitter og skal bestille hotell nå. Gleder meg skikkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå