Gå til innhold

Sove i varmt rom

Anbefalte innlegg

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Som vi alle vet er det ikke veldig kalt i Oslo for tiden:) Det er deilig om dagen, men ikke når vi skal sove. Legger meg klokka 5 pga nattarbeid, og lukker vinduene for å ikke bli vekket av ungene fra barnehagen som åpner om noen timer. Problemet er bare det at etter jeg har lukket vinduet så blir det utrolig varmt. Noen tips til hvordan jeg kan få det kaldere? Bruker en vifte når jeg ikke sover, men skrur av denne pga støyen den lager når det er sovetid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe en takvifte eller investere i en airconditioner?

Leste en plass at jo billigere vifte, jo mer lyd. Og bordviftene er stort sett rimelige og de bråker en del også. Takviftene får du også ganske rimelig, jeg hadde en tidligere som kosta ca. 700kr, og den var god å ha på når det var på det varmeste.

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Ja hadde nok vært lurest med enten takvifte eller airconditin, men er det helt lydløse? Er utrolig varmt her nå..

Skrevet
Ja hadde nok vært lurest med enten takvifte eller airconditin, men er det helt lydløse? Er utrolig varmt her nå..

Kjøp "sov i ro"!!! Da kan du ha både vindu åpent og vifte på. Etter at jeg vente meg til å bruke dem bekymrer jeg meg ikke for bråk i det hele tatt. Fantastisk oppfinnelse!!! :D Og du trenger ikke bekymre deg for ikke å høre vekkerklokke, brannalarm o.l. Det gjør du - forutsatt at du ikke har problemer med å høre slikt uten da :)

Skrevet

Vet ikke med aircondition (men tror ikke det), takvifte er heller ikke helt lydløst, men bråker ikke så mye som bordvifte. Er du varsøvd? I så fall kanskje du kan bruke sov-i-ro eller putte noe musikk i ørene mens vifta går? Evt sette på en radio eller noe med musikk du kan sove til slik at lyden fra vifta ikke blir like fremtredende?

Har ikke hørt om noe som er helt lydløst som kjøler rommet. Alt lager lyd i mer eller mindre grad.

Gjest Gjest
Skrevet
Er du varsøvd?

Er for dorsk til å finne ordboka i varmen, men varsøvd?

Det kjedelige nå er at det ikke hjelper mye å åpne vinduet når det er 30 grader ute...

Skrevet

Vi har aircondition som vi bruker på soverommet. En flyttbar stor en.. Og den bråker når den står på ja... mer enn en vanlig gulvvifte iallefall. Pleier å skru den på en time før vi legger oss, og da er det kjølig og godt på soverommet :)

Gjest Rettpåsak
Skrevet (endret)

Bruker øreplugger og det hjelper litt, men hører vifta fortsatt..

Heldigvis er den værste hetebølgen over for denne gang, men det hadde vært greit med aircondition uansett. Hvor er det best å kjøpe aircondition?

Endret av Rettpåsak
Gjest Gjest_Mimo_*
Skrevet
Er for dorsk til å finne ordboka i varmen, men varsøvd?

Var-sovet kanskje.. Om du er vàr på lyder når du sover, og våkner lett altså.

Skrevet
Var-sovet kanskje.. Om du er vàr på lyder når du sover, og våkner lett altså.

:jepp:

Skrevet
Bruker øreplugger og det hjelper litt, men hører vifta fortsatt..

Heldigvis er den værste hetebølgen over for denne gang, men det hadde vært greit med aircondition uansett. Hvor er det best å kjøpe aircondition?

Vi kjøpte vår på Elkjøp, en matsui-sak til 3500. Den har ikke den største kapasiteten, men vi har hemseseng, så vi ordnet en løsning slik at lufta går opp i senga. Det senket tempen der oppe med 10 grader. Fantastisk!

Gjest Rettpåsak
Skrevet
Vi kjøpte vår på Elkjøp, en matsui-sak til 3500. Den har ikke den største kapasiteten, men vi har hemseseng, så vi ordnet en løsning slik at lufta går opp i senga. Det senket tempen der oppe med 10 grader. Fantastisk!

Hvor mye kosta monteringa?

Fler forslag til takvifte? Tror det er bedre med takvifte enn aircondition fordi aircondition krever at man må slå av all annen lufting;P

Gjest Blondie65
Skrevet

Varmepumpe er tingen, men da må du kjøpe en som er beregnet for norske forhold og som har god nok effekt. Det er visst Toshiba som har de beste, men disse er dyre. Til gjengjeld er de relativt lydløse, visstnok.

Skrevet
Hvor mye kosta monteringa?

Fler forslag til takvifte? Tror det er bedre med takvifte enn aircondition fordi aircondition krever at man må slå av all annen lufting;P

De trenger ingen montering. De går på hjul :)

Skrevet

Nemlig. Det funker greit de dagene det trengs. Er også litt vanskelig å ha fast installert AC i borettslag.

Gjest Rettpåsak
Skrevet
De trenger ingen montering. De går på hjul :)

Har egentlig lyst på noe i taket. Har alt for mange ting stående på gulvet uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...