Gjest Wacmoc Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Har en liten Japansk Spisshund som nettopp fyllte to. Han har ekstremt mye pels, og det blir utrolig varmt for han disse dager. Er det noe jeg kan gjøre for å få han til å ikke blir for varm nå som det er så varmt? Han har friskt vann hele tiden, vi har en kald kjeller han legger seg i om vi er her, men med en gang vi setter oss opp blir han med og ligger og peser. Tar også litt kaldt vann på brystet hans innimellom om vi sitter ute.
Gjest antigartner Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Du kan dusje hunden i kjølig vann (15 - 20 grader) for å kjøle den ned. Hvis du vil unngå at hele hunden blir våt, kan du også kjøle den ned ved å legge håndklær fuktet med kaldt vann i lysken på hunden en stund. Der er huden tynnest, slik at nedkjølingen er mest effektiv.
camilla* Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Eller ta et vått hånkle og legge over hundens kropp. Etterhvert vil du se at den ikke peser like mye.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Canis, og sikkert andre nettbutikker også, har mange kjøleprodukter til hund.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 Eller ta et vått hånkle og legge over hundens kropp. Etterhvert vil du se at den ikke peser like mye. ått håndkle funker som bare det, første gangen jeg forsøkte trodde jeg hun kom til å riste det av seg, men hun likte å ha det på.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Hunden vår elsker å få isbiter i vannet når det er varmt ute.
Nausicaä Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Hva med hunder som misliker vann? Border collien jeg passer for tiden er såpass skeptisk til vann at det så vidt går an å drikke det, vil ikke tvangsdusje henne heller.
Gjest antigartner Skrevet 10. juli 2009 #9 Skrevet 10. juli 2009 Nå er det vel blitt kjøligere igjen, men til hunder som ikke liker vann bruker det å fungere bra med et fuktig, kjølig håndkle.
Gjest Marlo Skrevet 10. juli 2009 #10 Skrevet 10. juli 2009 Så lenge potene får avkjöling så blir hunden avkjölt - lusken kan til nöd gå, men å pröve å kjöle ned på rygg og lignende hjelper lite som regel.
Vulpes Skrevet 10. juli 2009 #11 Skrevet 10. juli 2009 Det noen gjør er å klippe pelsen om sommeren. Men vet ikke om det er et alternativ for dere :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #12 Skrevet 10. juli 2009 Her er gode tips! Den siden er kjempebra:) http://www.cesarmillaninc.com/tips/quick_summer.php
Gjest Gjest_hundeeier_* Skrevet 10. juli 2009 #13 Skrevet 10. juli 2009 Vi har kjøpt basseng. Så går valpen i vannet selv og avkjøler potene
Gjest Wacmoc Skrevet 10. juli 2009 #14 Skrevet 10. juli 2009 Det noen gjør er å klippe pelsen om sommeren. Men vet ikke om det er et alternativ for dere :gjeiper: Nei, huff! Kunne aldri finne på å barbere eller klippe han her;
Kaisa87 Skrevet 28. juli 2009 #15 Skrevet 28. juli 2009 Nei, huff! Kunne aldri finne på å barbere eller klippe han her; Vi har barbert vår buhund tispe i år, hun elsker det! Rett etter at pelsen er tatt er det ut å springe å leke. Vanligvis ligger hun bare å peser hele sommeren å orker ikke å gjøre noen ting! Ellers har vi også kjøpt et lite basseng i hard plast som de elsker å ligge å avkjøle seg i.
Vulpes Skrevet 28. juli 2009 #16 Skrevet 28. juli 2009 Vi har barbert vår buhund tispe i år, hun elsker det! Rett etter at pelsen er tatt er det ut å springe å leke. Vanligvis ligger hun bare å peser hele sommeren å orker ikke å gjøre noen ting! Ellers har vi også kjøpt et lite basseng i hard plast som de elsker å ligge å avkjøle seg i. En jeg kjenner barberte berner sennenhunden sin i fjor sommer tror jeg det var. Han ble en helt annen hund, mye mer fornøyd og leken. Altså, ja, de kan se litt rare ut i starten når man barberer dem. Men det går kun utover oss mennesker, de er jo ikke klar over hvordan de ser ut selv :gjeiper:
Kaisa87 Skrevet 29. juli 2009 #17 Skrevet 29. juli 2009 En jeg kjenner barberte berner sennenhunden sin i fjor sommer tror jeg det var. Han ble en helt annen hund, mye mer fornøyd og leken. Altså, ja, de kan se litt rare ut i starten når man barberer dem. Men det går kun utover oss mennesker, de er jo ikke klar over hvordan de ser ut selv :gjeiper: enig! når jeg ser hvor fornøyd hun er så er det absolutt verdt det! så får hun heller se litt rar ut
Troyamin Skrevet 29. juli 2009 #18 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har klippet blandingshunden min. Alt unntatt poter, hode og tuppen av halen. Nå går ho bare under navnet PittPuddelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå