Gå til innhold

Varm hund

Anbefalte innlegg

Gjest Wacmoc
Skrevet

Har en liten Japansk Spisshund som nettopp fyllte to. Han har ekstremt mye pels, og det blir utrolig varmt for han disse dager.

Er det noe jeg kan gjøre for å få han til å ikke blir for varm nå som det er så varmt? Han har friskt vann hele tiden, vi har en kald kjeller han legger seg i om vi er her, men med en gang vi setter oss opp blir han med og ligger og peser. Tar også litt kaldt vann på brystet hans innimellom om vi sitter ute.

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Du kan dusje hunden i kjølig vann (15 - 20 grader) for å kjøle den ned.

Hvis du vil unngå at hele hunden blir våt, kan du også kjøle den ned ved å legge håndklær fuktet med kaldt vann i lysken på hunden en stund. Der er huden tynnest, slik at nedkjølingen er mest effektiv.

Skrevet

Eller ta et vått hånkle og legge over hundens kropp. Etterhvert vil du se at den ikke peser like mye.

Gjest Gjest
Skrevet
Canis, og sikkert andre nettbutikker også, har mange kjøleprodukter til hund.
Gjest Gjest
Skrevet
Eller ta et vått hånkle og legge over hundens kropp. Etterhvert vil du se at den ikke peser like mye.

ått håndkle funker som bare det, første gangen jeg forsøkte trodde jeg hun kom til å riste det av seg, men hun likte å ha det på.

Gjest Gjest
Skrevet

Hunden vår elsker å få isbiter i vannet når det er varmt ute.

Skrevet

Hva med hunder som misliker vann? Border collien jeg passer for tiden er såpass skeptisk til vann at det så vidt går an å drikke det, vil ikke tvangsdusje henne heller.

Gjest antigartner
Skrevet

Nå er det vel blitt kjøligere igjen, men til hunder som ikke liker vann bruker det å fungere bra med et fuktig, kjølig håndkle.

Gjest Marlo
Skrevet

Så lenge potene får avkjöling så blir hunden avkjölt - lusken kan til nöd gå, men å pröve å kjöle ned på rygg og lignende hjelper lite som regel.

Skrevet

Det noen gjør er å klippe pelsen om sommeren. Men vet ikke om det er et alternativ for dere :gjeiper:

Gjest Gjest_hundeeier_*
Skrevet

Vi har kjøpt basseng.

Så går valpen i vannet selv og avkjøler potene :)

Gjest Wacmoc
Skrevet
Det noen gjør er å klippe pelsen om sommeren. Men vet ikke om det er et alternativ for dere :gjeiper:

Nei, huff! Kunne aldri finne på å barbere eller klippe han her;

post-27505-1247223276_thumb.jpg

• 3 uker senere...
Skrevet
Nei, huff! Kunne aldri finne på å barbere eller klippe han her;

Vi har barbert vår buhund tispe i år, hun elsker det! Rett etter at pelsen er tatt er det ut å springe å leke. Vanligvis ligger hun bare å peser hele sommeren å orker ikke å gjøre noen ting! Ellers har vi også kjøpt et lite basseng i hard plast som de elsker å ligge å avkjøle seg i.

Skrevet
Vi har barbert vår buhund tispe i år, hun elsker det! Rett etter at pelsen er tatt er det ut å springe å leke. Vanligvis ligger hun bare å peser hele sommeren å orker ikke å gjøre noen ting! Ellers har vi også kjøpt et lite basseng i hard plast som de elsker å ligge å avkjøle seg i.

En jeg kjenner barberte berner sennenhunden sin i fjor sommer tror jeg det var. Han ble en helt annen hund, mye mer fornøyd og leken.

Altså, ja, de kan se litt rare ut i starten når man barberer dem. Men det går kun utover oss mennesker, de er jo ikke klar over hvordan de ser ut selv :gjeiper:

Skrevet
En jeg kjenner barberte berner sennenhunden sin i fjor sommer tror jeg det var. Han ble en helt annen hund, mye mer fornøyd og leken.

Altså, ja, de kan se litt rare ut i starten når man barberer dem. Men det går kun utover oss mennesker, de er jo ikke klar over hvordan de ser ut selv :gjeiper:

enig! når jeg ser hvor fornøyd hun er så er det absolutt verdt det! så får hun heller se litt rar ut ;)

Skrevet

Jeg har klippet blandingshunden min. Alt unntatt poter, hode og tuppen av halen. Nå går ho bare under navnet PittPuddelen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...