Cuba Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Håper det er noen som har litt peiling der ute som kan hjelpe meg litt. Vi har fått en liten kattunge som moren gjemte bort, så vi fant den ikke før den var rundt en uke gammel. Den var veldig slapp, men vi har tatt godt vare på både mor og unge og det ser ut til at den har kommet seg. Virker sterkere og piper litt. Men så lurer jeg på hva som egentlig er normalt for kattunger på to uker? Går de rundt og piper og er mye våkne? Denne sover hele tiden egentlig, og når den er våken klarer den ikke gå. Den bare drar seg bortover på en måte Den har åpnet øyene da, og det virker generelt som det går framover. Bare veldig sagte.. Vet ikke hva som er normalt, men føler vel at den burde ha vært mer i farta? Virker som den får mat av moren, men kanskje ikke nok? Vi har kjøpt morsmelkerstatning for å gi i tillegg, men det var ikke så lett. Har dere noen triks for å få den til å ville ta flaske? Bør vi ta den med til en veretinær eller tror dere det går bra uten? Bare den får nok mat og hvile, men at det går litt tregere siden det var såpass dårlig da vi fant den..? Takknemlig for alle svar
tigerpus1 Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 hei vi fikk kattunger 23 feb. og når de var 2 uker så var de ganske rolige her er noen bilder av de så kan du se. jeg ga kattemor litt morsmelk ers. også jeg så hadde hun litt å gå på å ungen luktet at det var riktig mat på en måte. hadde litt tøff start mine små også. hvis du er i tvil om ungen har det bra ville jeg nok tatt en tur til dyrlegen så er du på den sikre siden.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 vi har en nå på ca to uker. vi fant den utenfor huset uten å finne kattemor. den får bare morsmelkerstatning. for to dager siden lå den og sov nesten hele tiden, bortsett fra da den skulle ha mat. Den spiste nesten bare 1-2 ml om gangen, så jeg var redd den ble underernært. Men i følge veterinær fikk han i seg nok. HUn sa også at det var veldig individuelt hvor mye de spiste på denne alderen. Man skulle heller ikke tvinge i dem for mye, da de lett får diaré og da vil bli dehydrert. SÅ jeg stoler på at den tar det den vil ha. I dag er den mye mere på farten og vil gjerne leke litt. Når de er så små, regner jeg med man vil se litt forskjell fra dag til dag. Og så lenge magen er rund og myk tar den antageligvis til seg nok mat også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå