Gå til innhold

Ønsker meg en liten hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har skikkelig lyst på en liten hund, norfolk terrier, dvergdachs, yorkshire terrier og pappilon er noen av rasene jeg liker godt. Men de er så fryktelig dyre! Jeg er student og har ikke råd til å betale så mye for en hund. Dessuten bryr jeg meg ikke noe om om foreldrene er premierte med stamtavler og alt det der, så lenge de er friske. Jeg er oppvokst med blandingshund, og har bare positiv erfaring med det. Har alltid hørt at blandingshunder er mindre syke og ofte har bedre temperement enn renrasede, uten at jeg vet det helt sikkert. Men det er altså ett fett for meg om valpen jeg får meg feks er ren rase eller ikke. En blanding av pappilon og norfolk terrier ville vært supert spør du meg:) Jeg skal ikke gå på utstilling e.l, bare ha en liten selskapshund. Men alle jeg har funnet er skikkelig dyre, og jeg finner nesten ingen små blandingshunder!

Finnes det billigere små hunder? Hvor skal jeg lete?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva om hunden blir syk/skadet og du ikke har råd til dyrlegeutgifter?

Har du råd til helsesjekk/vaksiner/medisiner? God nok mat?

--

Det finnes mange omplasseringshunder - bare se på finn eller kontakt din lokale dyrebeskyttelse.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva om hunden blir syk/skadet og du ikke har råd til dyrlegeutgifter?

Har du råd til helsesjekk/vaksiner/medisiner? God nok mat?

Er enig her, det lover ikke godt at du ikke har økonomi til selve hunden, men dette gjør deg heller ikke i stand til å betale uforutsette regninger. Hva om hunden blir påkjørt og trenger en operasjon?

Forsikring og mat - selv om det er en liten hund så spiser den masse, og godt hundefor er dyrt.