Gjest FACEBOOK SIVILSTATUS Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Dette er et irritasjons moment. Jeg har min profil på facebook som relativt annonym. Men når jeg er i et seriøst samboerskap der jeg elsker min kjære vil jeg jo fortelle verden dette... Jeg har vært i andre useriøse forhold og har ikke hatt behov for å verken oppgi singel eller i forhold, fordi det har vært useriøst. Typen har sagt at han ikke kommer til å oppgi sivil status fordi det har ingen noe med. Jeg ser dette kun utifra mitt eget ståsted. Det er lagt ut bilder av meg og han på ferie, men det virker som han ikke vil inkludere meg i hans store sosiale nettverk... Jeg lurer på hvorfor... blir ikke klok på dette. Han er veldig åpen og inkluderende i vårt fohold, i familie og med kompisene men ikke på facebook. Noen som kjenner seg igjen?
Konservativ Mann Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Dette er et irritasjons moment. Jeg har min profil på facebook som relativt annonym. Men når jeg er i et seriøst samboerskap der jeg elsker min kjære vil jeg jo fortelle verden dette... Jeg har vært i andre useriøse forhold og har ikke hatt behov for å verken oppgi singel eller i forhold, fordi det har vært useriøst. Typen har sagt at han ikke kommer til å oppgi sivil status fordi det har ingen noe med. Jeg ser dette kun utifra mitt eget ståsted. Det er lagt ut bilder av meg og han på ferie, men det virker som han ikke vil inkludere meg i hans store sosiale nettverk... Jeg lurer på hvorfor... blir ikke klok på dette. Han er veldig åpen og inkluderende i vårt fohold, i familie og med kompisene men ikke på facebook. Noen som kjenner seg igjen? Det er denne typen overanalysering som vil ta livet av forholdet deres. Typen din har kanskje ikke det samme behovet for å "fortelle verden" om forholdet deres som du har, rett og slett fordi han er av den oppfatning av verden driter en lang kabel i hele forholdet. Forholdet deres angår to personer: deg og typen din. De som kjenner dere vet dere er sammen og tro meg, de som ikke omgås dere kunne heller ikke gitt mer faen. Selv nekter jeg, av prinsipp, å ha noe med facebook å gjøre, nettopp fordi jeg slett ikke ønsker å vite masse skvip om privatlivet til folk jeg ikke engang gadd å omås på barneskolen m.m.
Gjest penguinlakris Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Særlig konservativ er jeg ikke, faen, sitter oppe klokken 04.00, Men er helt og holdent enig i personen over meg. Er han åpen og inkluderende in real life, så må vel forholdet være helt toppers, det! Bruk av facebook har forresten tatt helt av..
Xtend Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Helt enig med de to over meg. Jeg er også av typen som driter fullstendig om andre vet om mitt forhold eller ikke. Det er ingen som har noe med det å gjøre enn meg og min kjære og våre familier, og jeg ser ikke behovet for å proklamere til alle at jeg er i et forhold.
dandy Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Tja, om man ikke bruker facebook så mye selv skjønner man vel ikke problemet. Jeg syns det kommer an på hvordan typen din bruker facebook. Er han spesielt aktiv der, oppdaterer status, legger ut bilder osv? Eller har han bare en profil der og blir venn med dem som adder ham? Om han er superaktiv på facebook ellers, men ikke vil si noe om sivilstatusen sin så hadde jeg lurt på hvorfor. Om han generelt er sånn som folk over her som kanskje ikke helt ser poenget med sosiale medier, så handler det om det, og ikke forholdet deres.
Xtend Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 Tja, om man ikke bruker facebook så mye selv skjønner man vel ikke problemet. Jeg syns det kommer an på hvordan typen din bruker facebook. Er han spesielt aktiv der, oppdaterer status, legger ut bilder osv? Eller har han bare en profil der og blir venn med dem som adder ham? Om han er superaktiv på facebook ellers, men ikke vil si noe om sivilstatusen sin så hadde jeg lurt på hvorfor. Om han generelt er sånn som folk over her som kanskje ikke helt ser poenget med sosiale medier, så handler det om det, og ikke forholdet deres. Det er ikke et problem, det er bare ts som skaper et problem av det. Jeg er selv til tider aktiv på Facebook, men min sivilstatus er fortsatt ikke noe jeg ser nødvendigheten av å offentligjøre. Det er det absolutt ingen som har noe med. Å irritere seg over en filleting sier kanskje mer om ts enn om typen hennes.
dandy Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Det er ikke et problem, det er bare ts som skaper et problem av det. Jeg er selv til tider aktiv på Facebook, men min sivilstatus er fortsatt ikke noe jeg ser nødvendigheten av å offentligjøre. Det er det absolutt ingen som har noe med. Å irritere seg over en filleting sier kanskje mer om ts enn om typen hennes. Men da er du kanskje ikke spesielt aktiv på facebook ellers heller? Om du ikke ser hva folk har med sivilstatusen din å gjøre, da legger du kanskje ikke ut bilder, arbeidsgiver/utdannelse, hva du holder på med eller tenker på (eller hva folk nå skriver i statusfeltet)? Om du deler så mye personlig informasjon som mange gjør på faceren, men bare ikke at du har kjæreste, så skjønner jeg det ikke. Om man ellers ikke deler spesielt mye om seg selv så er det bare en ting i rekken av det man ikke har behov for å dele med verden.
Xtend Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 Jeg vet ikke med deg, men jeg går ikke rundt og forteller alle jeg møter, bekjente, venner eller uvenner at jeg er gift og har barn i tide og utide. Men hvis de spør så svarer jeg selvfølgelig at jeg har familie. Det samme gjelder på Facebook.
dandy Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 Jeg vet ikke med deg, men jeg går ikke rundt og forteller alle jeg møter, bekjente, venner eller uvenner at jeg er gift og har barn i tide og utide. Men hvis de spør så svarer jeg selvfølgelig at jeg har familie. Det samme gjelder på Facebook. Jeg gjør ikke det heller, det er ikke poenget. Poenget er at folk bruker facebook forskjellig, og jeg ville sett på bruksmønsteret til ts sin type før jeg ville konkludert noe. Noen legger ut hele livet sitt, med unger og bilder og informasjon og hva de tenker og gjør til en hver tid på facebook, andre gjør det ikke.
Noli Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 (endret) Jeg hadde aldri giddet. I mine øyne er det et sikkert tegn på at han vil skjule forholdet for en eller annen, og da kunne han fått slippe å være sammen med meg i det hele tatt. Er man så himla opptatt av å være anonym er man ikke på facebook, enkelt å greit. Har ei venninne som opplevde dette da hun ble sammen med mannen sin. Han ville heller slette facebook-kontoen sin enn å føre seg opp som sammen med noen, han ville beholde statusen som singel, og han beskylte henne for å være kontrollerende og ikke stole på ham. Hun godtok det, og han fikk fortsette å stå som singel på facebook og alle andre nettsteder. Tre uker etter at de giftet seg, fant hun ut at han hadde vært utro stor skala, snakket med flere hundre jenter på internett og forsikret dem om at han var singel. Møtt mange av dem, og funnet på unnskyldninger for at de aldri kunne være med han hjem. Og sikkert også beskylt dem for å være kontrollerende når de har villet offentliggjøre forholdet deres på facebook.. Forøvrig har jeg giftering, noe som betyr at jeg uten å bruke ord, forteller alle jeg møter at jeg er gift/forlovet. Det er normen i samfunnet. Endret 3. juli 2009 av Noli
dandy Skrevet 3. juli 2009 #11 Skrevet 3. juli 2009 Er man så himla opptatt av å være anonym er man ikke på facebook, enkelt å greit. Godt poeng!
yoga Skrevet 3. juli 2009 #12 Skrevet 3. juli 2009 Hei. Både min kjære og jeg har facebook-profiler, men jeg er mye mer aktiv enn han er. Hos meg står det "i et forhold", han oppgir ikke sivilstatus. Av den enkle grunn at han synes ikke folk har noe med det. Han her ikke lyst til å utlevere alt om seg og sitt der. Dette har jeg full forståelse for! Så lenge han er tro mot meg, og ikke skjuler meg i det virkelig liv, så ser jeg ikke noe problem i det
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #13 Skrevet 3. juli 2009 Jeg kan forstå TS. Typen og jeg opprettet hver for oss facebook-profil omtrent på samme tid. Da jeg opprettet min, tenkte jeg på ham og hvordan han ville føle det, så jeg sa at jeg var i et forhold. Så søker jeg og finner ham - og han hadde IKKE oppgitt at han var i noe forhold. Han var mer opptatt av å fortelle hvor han bodde. Det var en følelse som nok likner det å gå med giftering selv, mens han ikke gjør det. I dette forholdet var det også flere 'symptomer' på at han egentlig ikke var så interessert. Jeg konfronterte ham aldri med forskjellene på fb, men gikk en dag lei og slettet min egen status. Det var jo så 'festlig' siden det ble broadcastet til alle mine 'venner' at jeg nå 'ikke lenger er i noe forhold'. Jeg fikk masse spørsmål etterpå om det var slutt. Og typen min - han blokkerte meg på fb - bare sånn. Glad jeg er kvitt ham nå, jeg. Min generelle anbefaling til deg - og typen din - er å ALDRI legge ut noen sivilstatus, eller annen veldig privat informasjon for den saks skyld, på nettet. Lev livet deres i det virkelige livet. Informasjon kan misbrukes. Og en dag kan du uansett komme til å angre at du la den ut. Å legge seg ut som SINGLE, når man ikke er det, det er i hvert fall en uting og burde ikke tolereres.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #14 Skrevet 3. juli 2009 Hvis man kan sammenlikne det å gå med giftering med å oppgi sivilstatus på facebook.....ja da har bruken av facebook gått for langt<!! Herregud!!!!!! Både kjæresten min og jeg har hver vår profil på facebook, men det er ingen av oss som oppgir at vi er i et forhold!!! Å nei, det må jo da bety at vi ikke er glad i hverandre det da????!!!!???? For all del........................
Mir Skrevet 3. juli 2009 #15 Skrevet 3. juli 2009 Syns det blir for dumt når man skal ta facebook så seriøst at det kan bli samlivsproblemer ut av det. Er det virkelig SÅ viktig at det står opplyst ? Synes det blir overdramatisering av dette, skjerpings.
miss~Audrey Skrevet 3. juli 2009 #16 Skrevet 3. juli 2009 Dette er et irritasjons moment. Jeg har min profil på facebook som relativt annonym. Men når jeg er i et seriøst samboerskap der jeg elsker min kjære vil jeg jo fortelle verden dette... Jeg har vært i andre useriøse forhold og har ikke hatt behov for å verken oppgi singel eller i forhold, fordi det har vært useriøst. Typen har sagt at han ikke kommer til å oppgi sivil status fordi det har ingen noe med. Jeg ser dette kun utifra mitt eget ståsted. Det er lagt ut bilder av meg og han på ferie, men det virker som han ikke vil inkludere meg i hans store sosiale nettverk... Jeg lurer på hvorfor... blir ikke klok på dette. Han er veldig åpen og inkluderende i vårt fohold, i familie og med kompisene men ikke på facebook. Noen som kjenner seg igjen? Hvis det er viktig for deg skjønner jeg ikke hvorfor det skal være vanskelig for han å oppgi det. Hvis han vil være anonym kan han jo bare la være å være på facebook? En sivilstatus er jo ikke akkurat et personnummer eller noe man kan misbruke, det burde være noe han er stolt av, ikke noe han vil skjule.. Hvorfor kan han ikke gjøre denne lille ubetydelige tingen hvis det gjør den han elsker glad og trygg?
Gjest svanungen Skrevet 3. juli 2009 #17 Skrevet 3. juli 2009 Syns det blir for dumt når man skal ta facebook så seriøst at det kan bli samlivsproblemer ut av det. Er det virkelig SÅ viktig at det står opplyst ? Synes det blir overdramatisering av dette, skjerpings. Veldig enig! Etter det jeg kan se av Facebook-bruken er det nok liten tvil om at kvinner/jenter er mer aktive når det gjelder å legge ut informasjon om forhold, sivilstatus, og ikke minst oppdatere tanker og følelser i statusfeltet. Gjerne fulgt av hjerter etc. At kjæresten ikke gjør det samme kan da ikke ødelegge et forhold? Selv har jeg fjernet hele feltet som omhandler sivilstatus, det blir bare rot uansett. Hvorfor skal alle vite at jeg er singel? Eller i et forhold? Eller forlovet? Eller? Når det gjelder en eventuell kjæreste og hans status på Facebook, så vil tiden vise hvordan det takles. Men har vi et solid forhold, så håper jeg jo han han ikke fremdeles står som singel. Fjerning av sivilstatusen derimot, er helt greit.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 3. juli 2009 #18 Skrevet 3. juli 2009 Nå er det jo ganske stor forskjell på å ikke ha noe info om sivilstatus i det hele tatt, og det å forlange å stå som SINGLE. Det er vel ikke det han gjør? Hvis han bare ikke vil ha no info om det at all syns jeg du skal respektere det, selv om jeg skjønner godt at det føles ganske dårlig at kjæresten din IKKE på død og liv vil at det skal stå der.
Vera Vinge Skrevet 3. juli 2009 #19 Skrevet 3. juli 2009 Nå er det jo ganske stor forskjell på å ikke ha noe info om sivilstatus i det hele tatt, og det å forlange å stå som SINGLE. Det er vel ikke det han gjør? Jeg syns også det er en vesenforskjell der. Jeg syns det må være helt lov å begrense info om seg selv på Facebook. Noe annet er dersom man bevisst vil gi et feilaktig inntrykk av at man er singel når man ikke er det. Det har man lov å bli lei seg av. Om han derimot kun er en prinsippfast mann som ikke ønsker å dele info til alle og en hver, syns jeg det må være helt greit. Alle som har behov for å vite at dere er sammen, vet det vel allerede?
Sheherasade Skrevet 3. juli 2009 #20 Skrevet 3. juli 2009 Hvis det er viktig for deg skjønner jeg ikke hvorfor det skal være vanskelig for han å oppgi det. Hvis han vil være anonym kan han jo bare la være å være på facebook? En sivilstatus er jo ikke akkurat et personnummer eller noe man kan misbruke, det burde være noe han er stolt av, ikke noe han vil skjule.. Hvorfor kan han ikke gjøre denne lille ubetydelige tingen hvis det gjør den han elsker glad og trygg? Må si meg enig i dette. Hvis han bruker FB aktivt bør han også endre statusen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå