Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg sendt inn klage på en av Braathen reklamene jeg.

Det reklamen det gjelder er en jente på trampoline som får masse drops og lignende hevet ned til seg fra ett tre. Det å spise drops og snop mens ungene hopper på trampoline kan være livsfarlig. Og jeg kan ikke med min beste vilje fatte og begripe hvordan dette kan være en god reklame.

Kanskje bare jeg som syns det da, men jeg har nå sendt inn klage likevel jeg :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenkte ikke over det selv, men jeg så den sammen med noen som så den for förste gang - og hun kommenterte med en gang hvor farlig det var 'nå skader de seg', liksom.

Bra du sier i fra - de trenger jo å höre det fra noen!

Gjest Poirot
Skrevet

Synes flere burde si ifra om slikt, jeg.

Selv klaget jeg på bindreklamen med jentene på toget. Der sier de at man må bruke always, så slipper man å føle seg så ekkel og usikker når man er sammen med andre. Mensen er ingen sykdom!!! Fikk aldri noe svar, da....

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har ofte hatt lyst til å "gjøre noe" med reklamer o.l. men har aldri realisert det. Blir glad over å lese at noen faktisk gjør noe istedenfor bare å ergre seg (som meg :roll: ) Kanskje jeg skal stramme meg opp litt :briller:

Skrevet

Reagerer dere, så gjør noe med det.

Oppfordring fra Tusenfryd som en gang klaget på en reklame som faktisk ble stoppet.

Skrevet
Reagerer dere, så gjør noe med det.

Oppfordring fra Tusenfryd som en gang klaget på en reklame som faktisk ble stoppet.

Hvilken da? Nysgjerrige meg.. :oops:

Skrevet

Hvilken da? Nysgjerrige meg.. :oops:

Det vil jeg også vite!

Skrevet

Det er mange år siden, jeg ble forbanna og skrev et brev. Det var det også en ungdomsorganisasjon som gjorde. På bakgrunn av disse henvendelsene, så tok de kampanjen opp til vurdering og valgte å fjerne den.

Hva det var reklam for er ikke viktig. Ikke for meg da heller. Det var hvordan produktet ble fremstilt jeg reagerte på.

Skrevet

Jeg har ikke fått svar ennå da, sender nok snart en ny en bare for å oppnå å få svar :wink:

• 1 måned senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering jeg :)

Først fikk jeg svar at den skulle evalueres og at det var en sommerreklame og at de hadde mottatt lignende tilbakemeldinger som min.

Så i forigår kom den igjen, sent på kvelden, og jeg sendte en til. Bare for å si at jeg var skuffet over evalueringen. Svaret som kom er som følger.

Hei igjen!

Fra vår markedsavdeling får vi opplyst at trampolinefilmen blir vist en kort periode i høst etter kl. 21.00 om kvelden da barn ikke er målgruppen. Dette har vi fått tillatelse til fra Forbrukerombudet.

Trampolinefilmen er imidlertid en sommerfilm og vil snart bli tatt ut. Dersom vi bestemmer oss for å kjøre filmen på nytt til våren, vil sekvensen hvor det puttes en kjeks i munnen bli redigert bort.

Så det nytter folkens, fortsett å klage :)

Skrevet

Så flott! Den lille mann og kvinne har faktisk makt!

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg føler at vi bør sensurere alle reklamer med levende mennesker, siden de faktisk risikerer å dø.

Skrevet
jeg føler at vi bør sensurere alle reklamer med levende mennesker' date=' siden de faktisk risikerer å dø.[/quote']

Da synes jeg du også skal sette deg ned og skrive en begrunnet klage, så får vi se om man tar hensyn tildeg også.

Skrevet

Kjempe flott!!

Synes forøvrig at alle som driver med reklame burde IQ-testes først!!

Eller, man kunne kjørt reklamer for et testpanel bestående av vanlige mennesker!

Da kunne man fått luka ut all driten!!

Gud, så klok jeg er!!! :ler:

Skrevet
Eller, man kunne kjørt reklamer for et testpanel bestående av vanlige mennesker!

Gjør de ikke ofte det?? *trodde det, men ikke sikker*

Skrevet

Gjør de ikke ofte det?? *trodde det, men ikke sikker*

Det er jeg bombesikker på at de gjør. Jeg har vært med i testpanel på nye produkter feks. - regner med at de gjør det samme med filmer.

Så forresten den trampoline-reklamen igjen idag......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...