Gjest Gjest_TS Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Er det noen som har erfaringer med hvordan det funker i lengen i et forhold hvor partene har svært ulike økonomiske verdier? Om den ene sparer og er økonomisk fornuftig, mens den andre omtrent ikke forstår at kontoen går i minus om man ikke er bevisst på utgifter. Tærer dette veldig på forholdet? noen som har hatt et langt vellykket forhold med disse forutsetningene? Og møtes man litt mer på midten etter hvert?
Gjest Purple Haze Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Noen av de tingene som skaper mest problemer i et forhold er barneoppdragelse (om man har barn), økonomi og fordeling av husarbeid. Er man på helt forskjellige planeter på det økonomiske plan, vil det gi grunnlag for en del frustrasjon og uenigheter, helt klart. Hvis man er innstilt på å få et forhold til å fungere, må begge være villig til å kompromisse. Uansett hva det gjelder. Jeg er temmelig økonomisk, men ikke gjerrig. Var sammen med en som ikke eide økonomisk sans og levde over evne. Og viste ingen vilje til å endre seg. Når han hadde brukt opp sine penger, måtte jeg betale alt. Da jeg skrudde igjen krana, fordi det ikke gikk rundt lenger, begynte problemene. Det forholdet varte ikke særlig mye lenger, men ikke kun pga økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå