Gå til innhold

utdrikkingslag

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke så lett å være den som skal arrangere utdrikningslaget heller..

De som skal være med har ofte veldig høye forventninger til hva som skal gjøres, men vil allikevel betale minst mulig for det.. Jeg var nettopp forlover selv og inviterte alle som skulle være med i utdrikningslaget til å møtes og planlegge sammen. Det kom mange ideer om dyre og morsomme ting, men da vi begynte å snakke om en pris som var grei så fikk jeg beskjed om at 200-300 kr var maks for noen av de... Hva får man gjort for 200-300 kr en hel dag/kveld når det også skal inkludere mat?

Fikk til at det ble 500,- per person og ved hjelp av venner av venner så klarte vi å få til en del aktiviteter gratis slik at vi fikk mye for pengene, men det er ikke alltid man får til det og da går det fort litt penger. Lunsjen lagde jeg og ei annen som var med i utdrikningslaget og vi var også hjemme hos meg og lagde hjemmelagd pizza for å få ned utgiftene. Nå fikk vi jo til en kjempefin dag for bruden og det er jo det viktigste :)

Utdrikningslaget er for bruden og forloveren prøver jo for det meste å få til aktiviteter hun/han vet at bruden/brudgommen ønsker å gjøre. Og noen av brudene/brudgommene forventer også ganske mye av utdrikningslaget sitt og man vil jo helst ikke skuffe de. Kjenner en som byttet forlover fordi hun ikke var fornøyd med aktivitetene i utdrikningslaget..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært i utdrikkningslag hvor jeg har måttet betale 500,-men da måttet ha med drikke selv. Og 1000,- for en helg med alt inkludert.

Jeg likte personlig heller å betale litt mer, og at alt er inkludert.

Jeg har også selv blitt drukket ut, og nøt hvert øyeblikk - tenkte ikke et minutt på at de andre betalte mye penger for det, men heller at det var utrolig hyggelig at folk kom!!

Det er jo valgfritt å være med i et utdrikkningslag, og synes man det er for dyrt, kan man jo la vær å gå.

Jeg tenker også på at planene som er lagt er litt tilrettelagt etter hva man mener passer til bruden. Koster det litt er det en gang din venninne skal drikkes ut - ta den helt ut!!!

Vi er 14 jenter som er vokst opp sammen, og ville ikke falle meg inn å ikke være med i alle utdrikkningslagene!!

Det var hvertfall min mening! Noen andre mener sikkert noe annet!

Gjest Gjest
Skrevet

Var forlover selv for en stund tilbake. Var redd for å be om for mye penger av folk så jeg ba om rundt 200 kr av hver som dekket alt for bruden(drikke kostyme,mat osv), samt en aktivitet for bruden ålene, pluss et måltid for alle sammen.

Deretter sa jeg at folk selv fikk bestemme hvor mye de ville spise, hvordan de kom seg hit og dit og hvilke pakker de ville ha på aktivitet eller om de ville delta i det hele tatt. De kunne da med andre ord styre utgiftene selv og delta på det de ville. Det var ingen nødvendighet at folk deltok på alt sammen om de ikke ville, vi var over 20 mennesker så det var ikke ikke akkurat noe krise om halvparten valgte å ikke delta på middag ute på byen for egen regning, eller tur på utested, aktivitet eller noe som helst egentlig. Tviler på bruden hadde merket det egentlig. Det viktigste skjedde tidlig og var dekket av de 200 kronene.

Jeg selv endte opp med å betale alvorlig mye selv fordi jeg ikke ville presse på fra de andre deltagerne. Og enkelte av deltagerne trodde, til tross for at de hadde fått beskjed om at de styrte sine egne utgifter helt selv, at alt de drakk på utested, aktiviteter og alt mulig var dekket av de 200 kronene. Det gav også utrykk over at de var skuffet over at det ikke var det, dette til tross for at jeg endte opp med å legge ut godt over 1000 kr selv for å dekke alt som viste seg å koste mer.

Folk må nesten snart begynne å innse at vi bor i Norge og at kostnadsnivået her er sånn at er det snakk om en fest, en bytur og gjerne en aktivitet av noe slag så kommer det på godt opp mot 1000 kr pr pers som skal gjøre alt. Det er ikke slik at når noen skal arrangere utdrikkingslag så er plutselig alle priser nede på et øst-europeisk nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...