Gjest Smaragd Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Jeg orket ikke bla meg gjennom nesten 800 sider for å se om noen andre hadde laget en slik tråd... Jeg er invitert i utdrikkingslaget til en venninde, og etter et par runder med mail på hvilke datoer som passet flest mulig, kom bomben! "Da setter alle over 850 kr på kontonr ***** før 4 juli, så er vi i gang" 850 kr!!! Jeg holdt på å gå i bakken! Har aldri vert i utdrikkingslag før, og har aldri tenkt over at det koster noe, og iallefall ikke så mye! Jeg tok jammen meg å sendte forloveren en mail om akkurat dette, og om hun kunne sende meg programmet for kvelden, så jeg kunne vurdere om jeg ville vere med eller ikke. Og at jeg syns det var trist for bruden sin del, om folk skulle falle fra pga prisen. Sambo skal i utdrikkingslaget til brudgommen også, og det og blir vel noen kroner vil jeg tro. Så skal brudeparet ha gave, og jeg har kjøpt kjole..... Blir jo oppimot 2500 kr dette her!!!! Jeg fikk mail tilbake fra forloveren, og hun har klart å kutte det med 200 kr pr.pers, så summen er nå 650. syns fortsatt det er mye! Noen som har andre erfaringer på dette her...? (Tror vi skal kjøre båt, ha litt leker og så skal bruden få fotpleie)
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 ----------- Noen som har andre erfaringer på dette her...? (Tror vi skal kjøre båt, ha litt leker og så skal bruden få fotpleie) Jeg har aldri vært i utdrikningslag selv, men er forlover for første gang i år og er under planlegging av et selv nå... Jeg har desverre store problemer med å få dette utdrikningslaget til å bli noe særlig billigere enn 600kr per pers, av den enkle grunn at ting koster penger!! JA, man kan få billig utdrikningslag med å gjøre ting som ikke koster noe særlig, men det er også en kveld bruden skal huske for alltid.. Jeg skal ha middagen hjemme hos meg for å få ned kostnadene, men mat for 10-12 personer koster litt! Transport til forskjellige steder koster, om ikke folk kan stille med bil.. Jeg syntes det virker som dere får mye for pengene, regner med mat er inkludert ? Men tilgjengjeld kunne kanskje forloveren ha vært ute med info mye før.. Jeg har allerede nå, noen mnd før laget sagt ca pris og opplegg.. Dette for at alle skal føle de har mulighet til å komme med innslag samt krangle på prisen om de syntes det blir for mye.. Dermed får folk muligheten til å spare opp penger og det kommer ikke som noen overraskelse på noen
Ms.Blaise Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 (endret) Trodde du at forloveren skulle betale for alt da eller? I et utdrikningslag skal man ha mat og drikke til alle gjennom en hel dag, + at en skal gjerne ha en eller flere aktiviteter også. Kanskje trenger man i tillegg transport og/eller en plass hvor man kan være. Det er ingenting som heter en gratis lunch her i verden. Vil man være med på moroa og gi bruden en god kveld, må man nesten være villig til å betale litt også. Edit: Skrivefeil Endret 2. juli 2009 av Ms.Blaise
Bahia Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Jeg var i utdrikningslag for et par helger siden og betalte da 500kr. Dette inkluderte lunch, middag, bartenderkurs for alle, aromaterapi for brud, drikke til brud og inngang på utested for brud. Jeg syns 850 kr er litt i dyreste laget for utdrikningslag. 650kr er en litt greiere pris da. Kommer litt an på hva som er inkudert. Ja, man må betale for å være med på utdrikningslag så ikke forloveren må ut med alt, men jeg mener nå at forlovere bør høre etter hva folk som skal delta er villige til å betale også. Det blir fort penger med to utdrikningslag, gave til brudeparet osv....
Ms.Blaise Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Jeg var i utdrikningslag for et par helger siden og betalte da 500kr. Dette inkluderte lunch, middag, bartenderkurs for alle, aromaterapi for brud, drikke til brud og inngang på utested for brud. Jeg syns 850 kr er litt i dyreste laget for utdrikningslag. 650kr er en litt greiere pris da. Kommer litt an på hva som er inkudert. Ja, man må betale for å være med på utdrikningslag så ikke forloveren må ut med alt, men jeg mener nå at forlovere bør høre etter hva folk som skal delta er villige til å betale også. Det blir fort penger med to utdrikningslag, gave til brudeparet osv.... Joda, det er sant. Vi har selv nettopp vært i utdrikningslag både til brud og brudgom, og det blir jo brukt endel penger sånn sett. Men dere måtte da vel betale alkoholen og utested selv? Da ble det jo mer enn 500,- uansett? Hos oss ble det 1000,- pr pers i brudens utdrikningslag (fordi noen av jentene ikke kunne komme pga jobb ol). Det dekte frokost, lunch og middag til alle, alkohol til alle, spa til bruden, gaver/kostyme til bruden, lokale og transport.
Bahia Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Joda, det er sant. Vi har selv nettopp vært i utdrikningslag både til brud og brudgom, og det blir jo brukt endel penger sånn sett. Men dere måtte da vel betale alkoholen og utested selv? Da ble det jo mer enn 500,- uansett? Hos oss ble det 1000,- pr pers i brudens utdrikningslag (fordi noen av jentene ikke kunne komme pga jobb ol). Det dekte frokost, lunch og middag til alle, alkohol til alle, spa til bruden, gaver/kostyme til bruden, lokale og transport. Alkohol og inngang på utested til oss selv kom utenom, ja Det kommer jo på litt det også (kommer jo an på hva/hvor mye man drikker og hvor man drar ut). Så er det inkludert, er det jo også naturlig at man betaler mer
Gjest mann på 43 Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Jeg orket ikke bla meg gjennom nesten 800 sider for å se om noen andre hadde laget en slik tråd... Jeg er invitert i utdrikkingslaget til en venninde, og etter et par runder med mail på hvilke datoer som passet flest mulig, kom bomben! "Da setter alle over 850 kr på kontonr ***** før 4 juli, så er vi i gang" 850 kr!!! Jeg holdt på å gå i bakken! Har aldri vert i utdrikkingslag før, og har aldri tenkt over at det koster noe, og iallefall ikke så mye! Jeg tok jammen meg å sendte forloveren en mail om akkurat dette, og om hun kunne sende meg programmet for kvelden, så jeg kunne vurdere om jeg ville vere med eller ikke. Og at jeg syns det var trist for bruden sin del, om folk skulle falle fra pga prisen. Sambo skal i utdrikkingslaget til brudgommen også, og det og blir vel noen kroner vil jeg tro. Så skal brudeparet ha gave, og jeg har kjøpt kjole..... Blir jo oppimot 2500 kr dette her!!!! Jeg fikk mail tilbake fra forloveren, og hun har klart å kutte det med 200 kr pr.pers, så summen er nå 650. syns fortsatt det er mye! Noen som har andre erfaringer på dette her...? (Tror vi skal kjøre båt, ha litt leker og så skal bruden få fotpleie) 1500 var kostnaden på sist utdrikningslag for min del og neste blir på et par tusen kroner. Heldig dere jenter.
Gjest Smaragd Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Trodde du at forloveren skulle betale for alt da eller? I et utdrikningslag skal man ha mat og drikke til alle gjennom en hel dag, + at en skal gjerne ha en eller flere aktiviteter også. Kanskje trenger man i tillegg transport og/eller en plass hvor man kan være. Det er ingenting som heter en gratis lunch her i verden. Vil man være med på moroa og gi bruden en god kveld, må man nesten være villig til å betale litt også. Edit: Skrivefeil Hva er det med folk at man MÅ vere så utrolig negative og krasse hele tiden??? Jeg skjønner jo at ting koster, men siden jeg aldri har vert i utdrikkingslag før, hadde jeg ikke tenkt på det. Og ja, JEG synes 850 kr er dyrt, men jeg vet ikke hva som er "vanlig", derfor spør jeg dere her! Er det så innmari vanskelig å bare enten svare på spørsmålet, eller holde stillt? (Har ikke fått til dette med å sitere flere enn en, så jeg kopierer med blått : ) Jeg har aldri vært i utdrikningslag selv, men er forlover for første gang i år og er under planlegging av et selv nå... Jeg har desverre store problemer med å få dette utdrikningslaget til å bli noe særlig billigere enn 600kr per pers, av den enkle grunn at ting koster penger!! JA, man kan få billig utdrikningslag med å gjøre ting som ikke koster noe særlig, men det er også en kveld bruden skal huske for alltid.. Jeg skal ha middagen hjemme hos meg for å få ned kostnadene, men mat for 10-12 personer koster litt! Transport til forskjellige steder koster, om ikke folk kan stille med bil.. Jeg syntes det virker som dere får mye for pengene, regner med mat er inkludert ? Men tilgjengjeld kunne kanskje forloveren ha vært ute med info mye før.. Jeg har allerede nå, noen mnd før laget sagt ca pris og opplegg.. Dette for at alle skal føle de har mulighet til å komme med innslag samt krangle på prisen om de syntes det blir for mye.. Dermed får folk muligheten til å spare opp penger og det kommer ikke som noen overraskelse på noen Ja, jeg også syns en kunne fått info litt tidligere, så en kunne planlegge litt bedre økonomisk Såvidt jeg forstår inkluderer det: vi plukker opp bruden klokken 11.30 - fotpleie for bruden - båttur - drikkestopp - båttur igjen - leker og aktiviteter - drikke så grillmat vin og sang Såvidt jeg skjønner er det ingen mat før grilling langt utpå kvelden, så lunsj må vi nok ordne selv da..? Jeg var i utdrikningslag for et par helger siden og betalte da 500kr. Dette inkluderte lunch, middag, bartenderkurs for alle, aromaterapi for brud, drikke til brud og inngang på utested for brud. Jeg syns 850 kr er litt i dyreste laget for utdrikningslag. 650kr er en litt greiere pris da. Kommer litt an på hva som er inkudert. Ja, man må betale for å være med på utdrikningslag så ikke forloveren må ut med alt, men jeg mener nå at forlovere bør høre etter hva folk som skal delta er villige til å betale også. Det blir fort penger med to utdrikningslag, gave til brudeparet osv.... Det er akkurat det det blir! 650 på meg, og sikkert meir på sambo, for alle sier at menns utrikkingslag koster mer en damenes.... pluss gave på en 4-500 og så har jeg kjøpt ny kjole til 600 (den får jeg jo brukt senere og da, men den er kjøpt in spes til dette..) Jeg syns 2500 er MYE å bruke på et bryllup til et vennepar! Alkohol og inngang på utested til oss selv kom utenom, ja Det kommer jo på litt det også (kommer jo an på hva/hvor mye man drikker og hvor man drar ut). Så er det inkludert, er det jo også naturlig at man betaler mer Om vi skal ut etterpå, tror jeg ikke jeg blir med... Er det lumpent gjort i så tilfelle...? Tror ikke vi skal ut altså - men hvis?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 hei Jeg var i utdrikningslag i helgen og betalte 1500-1600kr. Det dekte da en helt fantastisk flott helg på en hytte, champagne, vin, litt mat (men måtte kjøpe litt selv og) + rafting på lørdagen. Jeg synes i utgangspunktet det var mye, men da jeg så hvor fantastisk GLAD og FORNØYD bruden ble så var det vel verdt ALLE pengene:) det er det viktigste...
Solstrålejenta Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Jeg skjønner at du synes at det er mye penger å betale for et utdrikningslag, men jeg vet av erfaring selv etter å ha vært forlover at det er veldig vanskelig å holde kostnadene nede når man skal ha forskjellige aktiviteter, mat, drikke og transport en hel dag. 850 kr, eller 650 er jo relativt mye penger for en kveld, men samtidig så er jo mange av disse aktivitetene man velger å ha iløpet av et utdrikningslag ganske dyre. Pluss at bruden ikke skal betale for seg, så der må man spleise. Det som er mest kjedelig for deg er vel kanskje først og fremst at du ikke var forberedt på hva det kostet før du hadde sagt ja. Det hadde kanskje vært allright om forloveren hadde gitt en pekepinn på pris litt tidligere. Samtidig så hadde jo antageligvis prisen blitt noenlunde den samme. Så min konklusjon -ja, det kan føles som mye penger, men slike ting koster fort endel penger også. For bruden er dette en once in a lifetime opplevelse som jeg er sikker på at forloveren har prøvd etter beste evne å gjøre mest mulig minneverdig. Man kan selvfølgelig velge et utdrikningslag uten så mange aktiviteter og det vil fortsatt være fint og koselig, men etter min erfaring er ikke dette en helt uvanelig pris å betale
Gjest regine ii Skrevet 3. juli 2009 #11 Skrevet 3. juli 2009 Jeg skjønner forsåvidt at man kan bli overrasket når man ikke har tenkt på at dette medfører kostnader. Samtidig så blir jeg i stuss når så mange mener at det blir så fryktelig dyrt og at det nærmest er "frekt" av forloveren å legge opp til noe som helst som koster penger. For å si det sånn: hvis du skal ut en kveld, si f.eks. kino + mat + noe drikke, så koster dette kjapt mellom 500 - 1000 kr. For en helt vanlig lørdag. Samme hvis man "går på byen" som i bar/nattklubb ol, det koster! Så er man invitert i utdrikningslag, forhåpentligvis til noen man liker, og man ønsker vel at vedk. skal få en ok opplevelse. DA er det plutselig "for dyrt" å legge ut såpass som man glatt ville brukt på seg selv på en vanlig lørdag.....
dandy Skrevet 3. juli 2009 #12 Skrevet 3. juli 2009 Jeg var nettopp forlover for en venninne av meg og arrangerte sammen med to andre. Vi fikk til en helg på hytte med mat og alkohol inkludert for 1000 kr per pers. Da stod vi for underholdningen selv (med forskjellige aktiviteter som ble skikkelig morsomme!). Men jeg syns det var en ok pris for hva alle fikk, da ble det tapas på fredagen, og en skikkelig fancy hjemmelaget fem-retters (som en av arrangørene planla og laget med hjelp fra meg), fin og nøye utplukket vin og sjampanje, pluss at alle bodde gratis på hytten som jeg hadde fått låne. Bruden betalte ingenting, og var utrolig fornøyd, det var de andre også for så vidt. Vi som arrangerte var ikke flinke til å si hva det kostet på forhånd, vi visste jo ikke hvor mye vi kom til å betale for alt sammen, men alle visste hva som var planlagt og at det kom til å bli utgifter. Jeg tenker at alle skjønner at en hel helg med fin mat og vin koster mer enn 500 kr per person, liksom.. Jeg har arrangert utdrikningslag før også, med mye mindre opplegg, og det koster penger, altså! Spesielt om bruden ikke skal betale noe, så må jo pengene komme fra et sted. Og forrige gang jeg arrangerte fikk jeg ikke penger fra alle, da er det kjipt å være forlover.. Neste gang jeg skal i utdrikningslag betaler jeg gladelig pengene, men håper kanskje noen andre kan arrangere, for det tar myye tid!
Jade Skrevet 3. juli 2009 #13 Skrevet 3. juli 2009 Så bra at forlover fikk satt ned prisen! Håper hun fikk kuttet ned på utgiftene, slik at hun ikke sitter igjen med 200 x antall deltakere som hun må betale selv (med mindre det bare var du som fikk avslag i prisen). Ikke ta kjolen med i beregningen. Den er jo din, og du kan bruke den i flere brylluper, kanskje julebord også? Kanskje du til og med har en kjole i skapet som du eeeegentlig kunne brukt? Dessuten er 600 en ganske bra pris for en finkjole. Håper jeg finner en så billig kjole nå når jeg skal i bryllup (skapet mitt er nesten tomt, bokstavelig talt!). I utdrikningslagene jeg har vært i, så har prisen ligget på 4-500kr. Da har vi betalt vår egen mat og drikke (unntatt middag hjemme hos forlover). Programmet har vært ganske "enkelt", men likevel utrolig gøy Skal man finne på noe "ekstra", så stiger nok prisen en del, dessverre. 650 synes jeg ikke hørtes så gale ut.
Gjest Miley Skrevet 3. juli 2009 #14 Skrevet 3. juli 2009 Det er helt vanlig å betale når man skal i utdrikningslag, og jeg synes ikke prisen var avskrekkende. Som oftest ender det opp med at forloveren må betale enda mer en de andre. Så kan man jo se om man synes det er rettferdig.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #15 Skrevet 3. juli 2009 Jeg har mange ganger brukt godt over 1000 på en bursdag, innflytningsfest, en "vanlig" venninnekveld eller lignende. Gave til den som har bursdag, taxi gjerne, drikke, tur på byen osv. Slikt koster penger! Jeg har aldri tenkt over at huff så dyrt, slik jeg ser mange gjør når det kommer til utdrikningslag... Jeg skal gifte meg nå snart, og jeg håper VIRKELIG det ikke blir arrangert noe utdrikningslag for meg Jeg kommer til å sitte med dårlig samvittighet hele kvelden, tenke på at venninne mine har brukt så masse penger og at de antageligvis syns det er sure penger En av venninnene mine har nettopp deltatt i et annet utdrikningslag, og har klaget overfor meg om at det kostet så og så mye penger, misfornøyd med opplegget osv osv. Hun har virket ganske negativ til hele utdrikningslaget, og uttrykket det overfor meg. Min forlovede har hatt utdrikningslag, der en kompis i et vennepar deltok. Både kompisen vår og venninna mi (de er et par) har uttrykt overfor meg at det ble nå litt i dyreste laget, og virket litt misfornøyd med akkurat det. Litt irritert fordi forloveren ikke klarte å finne på billigere ting å gjøre. Det skal nevnes at aktivitetene det var lagt opp til var få, og inkluderte alle, ikke bare min forlovede. Det var også noe han syntes var kjempegøy, og har hatt lyst til å gjøre lenge... Jeg syntes jo ikke det var "bortkastede" penger, men jeg har jo ingenting å si i saken siden jeg ikke har betalt noe for det. Hjelpes Jeg kommer ALDRI til å ha samvittighet til å drikkes ut. Vet seriøst ikke helt hva jeg kan gjøre for å unngå det heller En virkelig god venninne lar vel være å arrangere utdrikningslag hvis bruden ber pent?
Gjest Miley Skrevet 3. juli 2009 #16 Skrevet 3. juli 2009 Jeg har mange ganger brukt godt over 1000 på en bursdag, innflytningsfest, en "vanlig" venninnekveld eller lignende. Gave til den som har bursdag, taxi gjerne, drikke, tur på byen osv. Slikt koster penger! Jeg har aldri tenkt over at huff så dyrt, slik jeg ser mange gjør når det kommer til utdrikningslag... Jeg skal gifte meg nå snart, og jeg håper VIRKELIG det ikke blir arrangert noe utdrikningslag for meg Jeg kommer til å sitte med dårlig samvittighet hele kvelden, tenke på at venninne mine har brukt så masse penger og at de antageligvis syns det er sure penger En av venninnene mine har nettopp deltatt i et annet utdrikningslag, og har klaget overfor meg om at det kostet så og så mye penger, misfornøyd med opplegget osv osv. Hun har virket ganske negativ til hele utdrikningslaget, og uttrykket det overfor meg. Min forlovede har hatt utdrikningslag, der en kompis i et vennepar deltok. Både kompisen vår og venninna mi (de er et par) har uttrykt overfor meg at det ble nå litt i dyreste laget, og virket litt misfornøyd med akkurat det. Litt irritert fordi forloveren ikke klarte å finne på billigere ting å gjøre. Det skal nevnes at aktivitetene det var lagt opp til var få, og inkluderte alle, ikke bare min forlovede. Det var også noe han syntes var kjempegøy, og har hatt lyst til å gjøre lenge... Jeg syntes jo ikke det var "bortkastede" penger, men jeg har jo ingenting å si i saken siden jeg ikke har betalt noe for det. Hjelpes Jeg kommer ALDRI til å ha samvittighet til å drikkes ut. Vet seriøst ikke helt hva jeg kan gjøre for å unngå det heller En virkelig god venninne lar vel være å arrangere utdrikningslag hvis bruden ber pent? Gode venner stiller opp uten å klage.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 24. juli 2009 #17 Skrevet 24. juli 2009 Gode venner stiller opp uten å klage. Jeg ble også litt overrasket når jeg ble invitert i utdrikkningslag og regningen kom; 1500 kr per pers. Men når jeg så hva som var inkludert så ser jo at dette ikke er så ille.. Forrige helg var jeg på en liten shoppingtur med en vennine forrige helg, med kafe, lunsj, middag og et par drinker ute brukte jeg nesten det samme bare på meg selv (uten klærne jeg shoppet) og da virket plutselig ikke så ille for en hel dag med aktiviteter, mat og drikke. Det koster å dra i bryllup, med utdrikkingslag, gave, overnatting, reise til stedet (må fly) osv så regner jeg med å bruke nesten 7-8000 på dette bryllupet i år, så godt det bare er ett i året, men det faller meg ikke inn å klage for det.. brudeparet har spinket og spart i et år eller to for å få det bryllupet de ønsker seg og ønsker å feire det med familie og gode venner og jeg ønsker ikke at de skal sitte med dårlig samvittighet på grunn av kostnadene de påfører folk. Da takker jeg heller nei...
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #18 Skrevet 24. juli 2009 Er det bare jeg som er vant med at det er brudeparet som dekker utdrikkingslagene? :klø: Vi bor i USA og her er det helt vanlig.. Hos oss er det regnet inn i bryllupsutgiftene. Kunne ikke falle oss inn å ikke dekke det selv
frk.strøken Skrevet 24. juli 2009 #19 Skrevet 24. juli 2009 Jeg synes 850 kr er mye penger. Det er faktiks ikke alle som har like mye penger. Skjønner at du reagerer på prisen, men jeg er også klar over at ting koster. Men hvorfor i all verden må man gjøre så dyre ting? Er ikke litt av poenget at man skal ha det hyggelig å kose seg sammen med venninner? Det går ann å gjøre MASSE ting som er morro og som ikke koster noe eller all verden. (kjolen bør du uansett ikke regne med i denne prisen)
Jade Skrevet 24. juli 2009 #20 Skrevet 24. juli 2009 Det har jeg aldri hørt om før. Men så har jeg aldri vært på utdrikningslag i USA før. I Norge er det ihvertfall vanlig at det er deltakerne (ikke bruden/brudgommen) som dekker det. Men man trenger ikke ta helt av med utgiftene heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå