Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, takk for svar folkens.

Når det gjelder trang etter noe søtt etter tygging av tyggis, gir jeg egentlig blaffen i. Dette gjelder vel også pepsi max og andre sukkerfri (med søtstoff) varer, men når det hjelper meg til å holde meg unna godteri er det nok for meg. Jeg har lyst på noe søtt nesten 24/7, og da tygger jeg heller tyggis for å få unna tankene :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Ok, takk for svar folkens.

Når det gjelder trang etter noe søtt etter tygging av tyggis, gir jeg egentlig blaffen i. Dette gjelder vel også pepsi max og andre sukkerfri (med søtstoff) varer, men når det hjelper meg til å holde meg unna godteri er det nok for meg. Jeg har lyst på noe søtt nesten 24/7, og da tygger jeg heller tyggis for å få unna tankene :)

Kanskje nettopp derfor du har lyst på noe søtt?

Skrevet (endret)
Kanskje nettopp derfor du har lyst på noe søtt?

Enig, veldig mange får økt apetitt og sukkerbehov ved å spise/drikke alle disse sukkerfrie produktene. Finnes mange undersøkelser som tyder på at disse søtningtilsetningsproduktene kan gi denne bi-effekten. Les litt rundt.. Kanskje du kan prøve kutte ut litt av disse produktene for å se om suget blir mindre??

Endret av Lotte27
Skrevet (endret)

Jeg var avholds fra godteri OG alt slikt en god stund, men jeg har uansett lyst på noe søtt. Konstant. Kanskje det faktisk er slik at noen mennesker rett og slett tenker på godteri og mat store deler av dagen. Det er ved å spise sukkerfri produkter at jeg faktisk får dempet søtsuget nettopp fordi jeg spiser noe jeg ikke har lagt på meg av.

Endret av tritonus
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg var avholds fra godteri OG alt slikt en god stund, men jeg har uansett lyst på noe søtt. Konstant. Kanskje det faktisk er slik at noen mennesker rett og slett tenker på godteri og mat store deler av dagen. Det er ved å spise sukkerfri produkter at jeg faktisk får dempet søtsuget nettopp fordi jeg spiser noe jeg ikke har lagt på meg av.

Tvilsomt, om du hadde fått i deg tilstrekkelig med kalorier, da som fett og proteiner hadde nok søtsuget vært mindre.

Gjest farger
Skrevet

hvorfor i all verden går dere inn i en diskusjon med en ekspert på kaloritelling?

ts har åpenbart en ekstremt syn på kostholdet sitt, og man ender bare opp med å fyre på interessen for dette.

ts trenger å forstå hvor forvrengt og skadelig dette fokuset er, ikke enda mer diskusjon rundt kalorier i tyggis/tannkrem/luften vi puster inn/ osv......

om vi fortsetter å diskutere dette med ts, så bygger vi opp en oppfatning om at dette er en normal diskusjon - noe det virkelig ikke er.

Skrevet

Enig i innlegget over. Men når det gjelder saken med at inntak av sukkerfrie prdukter øker trang etter sukker, så fant jeg dette i KK..

Drikker du lettbrus regelmessig, øker du risikoen for å bli overvektig med hele 41 prosent, ifølge forskere ved University of Texas. Årsaken er trolig at de kunstige søtningsstoffene forvirrer sultsignalene i hjernen, slik at du spiser mer.

Skrevet

Men hvis man faktisk klarer å holde programmet sitt til tross for brusdrikkinga er det jo ikke noe problem. Man blir ikke feit av selve pepsi maxen, men hvis man spiser mer på grunn av den!

Skrevet
Men hvis man faktisk klarer å holde programmet sitt til tross for brusdrikkinga er det jo ikke noe problem. Man blir ikke feit av selve pepsi maxen, men hvis man spiser mer på grunn av den!

Å kalle noe så naturlig som å spise for ett program tyder på ett litt forvrengt syn på det hele.. Mat og drikke er en naturlig ting i livet, kroppen fungerer ikke uten næring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...