Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kalorier i tyggis, og skal jeg legge til de kaloriene i "regnskapet", eller tygger man slik at kaloriene fra tyggisen forbrennes bort slik at det går "opp i opp"/0?

Er usikker på om det finnes en tråd om dette fra før, hvis det gjør det beklager jeg, men fant det ikke med det første jeg søkte. Bare slett denne og gi meg link til allerede eksisterende tråd om temaet hvis det finnes fra før :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er en tråd om dette før, men svarer deg heller, jeg.

Jeg synes det er vondt at du bekymrer deg for kalorier i tyggis! Men du bruker fler kcal i å tygge tyggisen, enn de som er der til å begynne med.

:klem:

Skrevet

Ok. Men siden det er så få kalorier i tyggis, og de "tygges" bort, gjelder dette også drops som er sukkerfri? (tenker da på läkerol som har 20 kcal per eske)

Skrevet
(tenker da på läkerol som har 20 kcal per eske)

20 kalorier fra eller til spiller absolutt ingen rolle!!

Gjest Gjest
Skrevet

Trist at dere bekymrer dere for bagateller som hvor mange kalorier en tyggis eller lakerol drops inneholder. Kan si at det er ikke flere enn dere bruker på å spise det! Slapp av litt, og ikke tenk så overdrevent mye, da blir livet litt lettere også.

Skrevet

Skaff deg hjelp! Ikke ødelegg livet ditt!

Skrevet

Det hadde også vært lettere hvis jeg bare kunne fått svaret med en gang. Trodde forum var til for at man skal kunne spørre.

Skrevet
Det hadde også vært lettere hvis jeg bare kunne fått svaret med en gang. Trodde forum var til for at man skal kunne spørre.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvor mange kcal man bruker på å spise läkerol, men jeg vet jeg har tygd mange sånn og ikke lagt på meg noe!!

Men husk at mange kan få temmelig vondt i magen av et overforbruk av tyggis og sukkerfrie pastiller..

Skrevet
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvor mange kcal man bruker på å spise läkerol, men jeg vet jeg har tygd mange sånn og ikke lagt på meg noe!!

Men husk at mange kan få temmelig vondt i magen av et overforbruk av tyggis og sukkerfrie pastiller..

TAKK for et ordntlig svar!

Skrevet (endret)
Er det kalorier i tyggis, og skal jeg legge til de kaloriene i "regnskapet", eller tygger man slik at kaloriene fra tyggisen forbrennes bort slik at det går "opp i opp"/0?

Anbefaler at du slapper litt mer av mtp. kalorier i mat osv.

At en i det hele tatt tenker slike tanker tyder på ett litt usunt syn på det hele..

Endret av Lotte27
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

du er sykelig opptatt av vekt, ikke bra!!

kcal i tyggis, har det klikka for deg?

Gjest farger
Skrevet

det har ikke klikket for trådstarter, men uten at jeg skal sette merkelapp på noe som er dette ganske typisk for noen hvis spiseforstyrrelser har gått veldig langt.

det er gjerne slikt som skiller et generelt overfokus fra en sykelig lidelse.

veldig trist ja, og ikke minst en lek med døden....

det hjelper ikke å be noen med en slik lidelse å senke fokus, skjerpe seg e.l, for det er en besettelse.

mat betyr også alt for basale funksjoner, så spiseforstyrrelser ødelegger ikke bare tankene og det ytre.

vitaminer og mineraler i mat gir oss evnen til å gjøre de mest grunnleggende ting, og når man tar det bort over tid - så mister man også evnen til selv det enkleste.

bare det å kunne se farger eksemplevis.

man risikerer også at hjertet kollapser.

det at trådstarter også ber oss "bare svare på spørsmålet" sier meg noe om at h*n vet godt om at det er en forstyrrelse, og mest sannsynlig ikke akter å søke hjelp for det.

håper jeg tar feil for trådstarters skyld.....

skaden man påfører kroppen kan være uopprettelig og dødelig.

Gjest Gjest
Skrevet

TS, kcalinnholdet står på pakken, det vil jo variere for ulike tyggissorter. Så på min pakke at en tyggis er 3 kcal, så det er jo så godt som ingenting.

For øvrig bør du stresse ned angående kalorier. Det er faktisk slik at om en stresser er det vanskeligere å gå ned i vekt.

Grunnen til at du får mye pepper her, er nok at du i flere tråder utrykker at du har et for lavt kaloriinntak og et stort fokus på å ikke innta for mye. Om du går opp en kilo ei uke er det ikke verdens undergang. Og det er viktig å ikke bli overfokusert på kalorier og vekt.

Skrevet

Det er faktisk stor forskjel å¨tyggiser, viss du velger den sølvbakken med gul skrift extra, så er det 70 kcal eller noe sånn i vær tyggis, det betyr at du kn legge på deg sånn 7 kg viss du spiser mye av det viss jg ikke husker feil.

Men de grønne og blå som smaker mint, er det bare 1 kcal ca, så de kan du ete ubegrenset av så lenge du ikke svelger de

Skrevet
Det er faktisk stor forskjel å¨tyggiser, viss du velger den sølvbakken med gul skrift extra, så er det 70 kcal eller noe sånn i vær tyggis, det betyr at du kn legge på deg sånn 7 kg viss du spiser mye av det viss jg ikke husker feil.

Men de grønne og blå som smaker mint, er det bare 1 kcal ca, så de kan du ete ubegrenset av så lenge du ikke svelger de

Dette er bare feil og tull..

Gjest Huldali
Skrevet

Hvis jeg husker riktig er det 4 kcal i stimorol sukkerfri tyggis. Men man spiser jo ikke tyggisen, vanligvis spytter man den jo ut i gjen etter en stund. Så jeg vil anta at man får i seg kcal gjennom "tyggis-saften", og da blir det ikke hele kcal innholdet regner jeg med. Hvis man får i seg 3 kcal (1 kcal i den ut-tygde tyggisen), går sikkert disse opp i tyggingen.

Lurer på hvor mange kcal man forbrenner ved å tygge i en halvtime? :)

Skrevet
Lurer på hvor mange kcal man forbrenner ved å tygge i en halvtime? :)

Vet ikke svaret, men garanterer at du forbrenner mer enn du inntar med dine 3 kalorier i tyggisen :fnise:

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Er usikker på om det finnes en tråd om dette fra før, hvis det gjør det beklager jeg, men fant det ikke med det første jeg søkte. Bare slett denne og gi meg link til allerede eksisterende tråd om temaet hvis det finnes fra før :-)

Kalorier i tyggis er så godt som ubetydelig, men mange kan bli ganske oppblåst av tyggegummi. En annen ting er at det kunstige søtstoffet som ofte brukes i tyggegummi gir deg trang til mer søtt. Mao; selv om det ikke er kalorier å snakke om i tyggis er det andre grunner til å la være å tygge tyggis for ofte.

Gjest Huldali
Skrevet
Kalorier i tyggis er så godt som ubetydelig, men mange kan bli ganske oppblåst av tyggegummi. En annen ting er at det kunstige søtstoffet som ofte brukes i tyggegummi gir deg trang til mer søtt. Mao; selv om det ikke er kalorier å snakke om i tyggis er det andre grunner til å la være å tygge tyggis for ofte.

Jeg er en ivrig "tyggis-tygger" av sukkerfri tyggis, og jeg opplever aldri noe ekstra sug etter noe mer søtt.

At kunstig søtstoff gir trang til mer søtt gjelder ikke alle. Det er så vidt jeg vet heller ikke bevist at det skal gjelde alle. At det KAN gi hug etter søtt er en annen ting enn at det GIR mer trang til søtt.

Lotte: Regner med at tygging av tyggis ikke er den mest effektive forbrenningen på treningsfronten ;) Men at de få kcal i tyggisen blir borte vil jeg tro! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...