Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #21 Del Skrevet 3. juli 2009 I can't see why so many people get upset over this. Det er nok fordi dette er et norsk forum, og da forventes det at man holder seg til det språket som gjelder - iallefall så lenge man behersker det. Litt rart du ikke forstår det selv, er begrenset hva man kan fraskrive seg selv om man er ung. Egentlig er det merkelig at KG ikke gir deg beskjed om at du skal skrive på norsk. De har deknig i reglene sine for å gjøre det. KG er vel ikke et undervisningsforum for tenåringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #22 Del Skrevet 3. juli 2009 I can't see why so many people get upset over this. Like lite som vi forstår hvorfor du på død og liv må skrive på engelsk Grunnen til at jeg misliker det når folk skrive på engelsk her er at det ikke er tekstforfatterens morsmål, og jeg kan derfor ikke være sikker på om grammatikken er korrekt. Jeg setter stor pris på å skrive på engelske forum, fordi jeg da vet at jeg kan plukke opp ord, uttrykk og vendinger jeg kan ha god nytte av senere. Det hjelper meg til å få et bedre og mer nyansert språk. Derimot er jeg redd at når nordmenn sitter på et norsk forum og *kremt* briljerer vil det snike seg inn feil i både ordbruk og grammatikk. Det blir som når en blind leder en annen blind, for å si det litt slemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #23 Del Skrevet 3. juli 2009 Fordi det er irriterende? Vi skriver på et norsk forum. Hvorfor kan du ikke skrive norsk? Hva er galt med det norske språket? Ville du synes det var ok om jeg insisterte på å svare på fransk? Hvorfor kan du ikke øve på engelsken din på et engelsk forum? Det ville vært mye mer effektivt. Da hadde du fått lese engelsk også. Hehe, prøv å snakk fornuft med en umoden attenåring. Eller, det er forresten mye annet som er like lite matnyttig, men mye mer ok å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Linda¤ Skrevet 3. juli 2009 #24 Del Skrevet 3. juli 2009 Can't see why you guys use your energy on this...Let the cute kitten write english if she wants to..if you have a problem with it-- don't read Easy solution Synes bare det er artig jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #25 Del Skrevet 3. juli 2009 Can't see why you guys use your energy on this...Let the cute kitten write english if she wants to..if you have a problem with it-- don't read Easy solution Synes bare det er artig jeg Skal vi bare hoppe over alt hun skriver da? Det vil jeg jo ikke, hun er en hyggelig person som skriver mye morsomt, men jeg hadde satt pris på om hun kunne skrive det på norsk Om jeg føler for å skrive på engelsk, går jeg til et engelsk forum. Jeg kan ikke forstå at det er særlig god trening i å skrive slike korte innlegg på engelsk som kattungen gjør heller; mange av dem består jo bare av ett ord eller én setning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. juli 2009 #26 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg syns det er fryktelig irriterende, og hopper over alle innlegg som skrives på engelsk. Jeg er neppe den eneste, så brukerne som absolutt skal skrive (dårlig) engelsk, når neppe ut med meningene sine til like mange som de som skriverp å norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #27 Del Skrevet 3. juli 2009 Can't see why you guys use your energy on this...Let the cute kitten write english if she wants to..if you have a problem with it-- don't read Easy solution Synes bare det er artig jeg Det er jo nettopp det vi har gjort i lang tid. Vi antok at hun til slutt ble lei av dette og kuttet det ut av seg selv, men... Nå har hun oppnådd akkurat det hun trolig er på jakt etter: Oppmerksomhet. - Om enn av en annen type enn det hun i utgangspunktet var ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #28 Del Skrevet 3. juli 2009 Skal vi bare hoppe over alt hun skriver da? Det vil jeg jo ikke, hun er en hyggelig person som skriver mye morsomt, men jeg hadde satt pris på om hun kunne skrive det på norsk Om jeg føler for å skrive på engelsk, går jeg til et engelsk forum. Jeg kan ikke forstå at det er særlig god trening i å skrive slike korte innlegg på engelsk som kattungen gjør heller; mange av dem består jo bare av ett ord eller én setning. Et vesentlig poeng. Det er ikke god trening når man bare svarer "like what", "thank you", osv. Så da faller jo hele poenget vekk, og hun kunne like gjerne svart på norsk. Finn deg et engelsk forum du, kitten, gjerne med et språkforum, og be de andre som skriver der om å rette på engelsken din. Da får du både lest engelsk, og du får tilbakemelding på dine engelskferdigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 3. juli 2009 #29 Del Skrevet 3. juli 2009 jeg skriver kun engelsk i de "interne trådene" vi har her.. og det vil jeg tro at det ikke finnes noe spennende for andre enn oss .. så da er det jo bare å styre unna.. det er jo ikke værre enn å hoppe over de innleggene dere ikke vil lese:D enkelt og greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satyren Skrevet 3. juli 2009 #30 Del Skrevet 3. juli 2009 Can't see why you guys use your energy on this...Let the cute kitten write english if she wants to..if you have a problem with it-- don't read Easy solution Synes bare det er artig jeg Enig. Dette engelsk snakket forekommer på ordspill og snikk-snakk tråder, og kan neppe forstyrre ambisiøse deltagere i seriøse diskusjoner. Forslaget til Linda var like enkelt som det var genialt. Det er bare å styre unna, så slipper dere å engste dere for eventuelt å plukke opp feil i deres dyrebare engelske språkferdighet. Når det er sagt, så har jeg vært innom litt engelske forum selv. Den gjenommsnittlige engelskmann eller amerikaner skriver mer ordfeil, og mindre gramatisk riktig en Kitten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 3. juli 2009 #31 Del Skrevet 3. juli 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #32 Del Skrevet 3. juli 2009 jeg skriver kun engelsk i de "interne trådene" vi har her.. og det vil jeg tro at det ikke finnes noe spennende for andre enn oss .. så da er det jo bare å styre unna.. det er jo ikke værre enn å hoppe over de innleggene dere ikke vil lese:D enkelt og greit Men hva i alle dager er argumentet deres for å skrive engelsk på et norsk forum? Hvor gamle er dere egentlig?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 3. juli 2009 #33 Del Skrevet 3. juli 2009 styr unna de 3-4 trådene om det plager deg så.. det er hvertfall kun der jeg skriver engelsk. må man virkelig klage på absolutt alt i denne varmen eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #34 Del Skrevet 3. juli 2009 styr unna de 3-4 trådene om det plager deg så.. det er hvertfall kun der jeg skriver engelsk. må man virkelig klage på absolutt alt i denne varmen eller?? Nå er det ikke disse trådene det klages på. Det er en bruker som svarer på engelsk i absolutt alle trådene hun svarer i, uansett underforum. Hadde det bare vært et par tøysetråder på snikksnakk, så hadde det ikke plaget meg i det hele tatt. Men slik det er nå er det like irriterende som dem som skriver på heftig dialekt med sms-språk, med konsekvent ombytting av og/å, da/når, hun/hennes, hvem/hvilken, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #35 Del Skrevet 3. juli 2009 styr unna de 3-4 trådene om det plager deg så.. det er hvertfall kun der jeg skriver engelsk. må man virkelig klage på absolutt alt i denne varmen eller?? Men nå klager jo du på at vi klager - så om vi snur litt på det, kan vi jo foreslå at du styrer unna denne tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #36 Del Skrevet 3. juli 2009 styr unna de 3-4 trådene om det plager deg så.. det er hvertfall kun der jeg skriver engelsk. må man virkelig klage på absolutt alt i denne varmen eller?? Tråden dreier seg om The Kitten, det er hun som svarer konsekvent på engelsk over hele forumet. Dere andre gjør, såvidt jeg vet, ikke det. Har bl.a. hatt glede av å lese mye av det du skriver - på norsk!... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 3. juli 2009 #37 Del Skrevet 3. juli 2009 Men nå klager jo du på at vi klager - så om vi snur litt på det, kan vi jo foreslå at du styrer unna denne tråden? jeg klager ikke er strålende fornøyd jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 3. juli 2009 #38 Del Skrevet 3. juli 2009 Tråden dreier seg om The Kitten, det er hun som svarer konsekvent på engelsk over hele forumet. Dere andre gjør, såvidt jeg vet, ikke det. Har bl.a. hatt glede av å lese mye av det du skriver - på norsk!... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D-shol Skrevet 3. juli 2009 #39 Del Skrevet 3. juli 2009 I can't see why so many people get upset over this. så....jeg skrive sånn greit, skyld studere TS trenger øve tenke TS ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 3. juli 2009 #40 Del Skrevet 3. juli 2009 så....jeg skrive sånn greit, skyld studere TS trenger øve tenke TS ? Jau, e sku tru da hadde vore arti om me adle saman berre ga faderen i dei normar så finst for korleis man skriv på eit forum så ditta. Me kan berre adla saman skriv nett slik da passe oss, så gjer da'kje noko om me ikkje forstår kvarandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg