Tabris Skrevet 4. juli 2009 #121 Del Skrevet 4. juli 2009 For en lynsjemobb! Himmel og hav, jeg tror dette er det verste jeg har sett så lenge jeg har vært på KG. At noen kan bli kalt så mange negative ting og få så mye edder og galle etter seg kun fordi hun skriver engelsk hadde jeg aldri trodd. The Kitten: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. juli 2009 #122 Del Skrevet 4. juli 2009 For en lynsjemobb! Himmel og hav, jeg tror dette er det verste jeg har sett så lenge jeg har vært på KG. At noen kan bli kalt så mange negative ting og få så mye edder og galle etter seg kun fordi hun skriver engelsk hadde jeg aldri trodd. The Kitten: Your support means a lot to me. Especially since you and I normally don't see eye to eye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 4. juli 2009 #123 Del Skrevet 4. juli 2009 WG's sister forum, diskusjon.no, has the following rule: # Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. (For those who have problems with Norwegian, this roughly translates into: # Posts must be written in Norwegian, Swedish, Danish or English. SMS/leetspeak and dialect are forbidden, as is popular language.) http://wiki.diskusjon.no/index.php/Retningslinjer Sorry guys, the future is here, and it's not Norwegian. Nei, så snilt av deg at du støtter The Kitten, Guest... tåpelig regel synes jeg, skal engelsk være lov, så burde alle språk være lov (i alle fall alle germanske språk), uansett så er ikke dette diskusjon.no Norsk er nok fortsatt fremtiden, men ikke for dere tullinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. juli 2009 #124 Del Skrevet 4. juli 2009 for en tosk! Why don't you say something more constructive? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 4. juli 2009 #125 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Jeg er helt enig med cilja her. Bruken av det engelske språk her har tatt litt av for å si det sånn. Jeg studerte latin på universitetet. Kan jeg da slenge inn kommentarer på latin når det faller meg inn? Fransk? Oui, il est une dèmonstation puissance. Men for å være litt seriøs: Min personlige mening er at man skriver norsk på norske forum, engelsk på engelske forum og fransk på franske forum. Rett og slett fordi det er vanlig høfflighet å svare folk på det språket vedkommende selv skriver og har som morsmål. Burde ikke det være en selvfølge, egentlig? Endret 4. juli 2009 av Rachel1968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. juli 2009 #126 Del Skrevet 4. juli 2009 Alle disse til dels aggressive innleggene for å stanse henne i å skrive engelsk har kommet helt ut av proporsjoner. Jeg tror at det hele bunner i Janteloven, som en gjest tidlig påpekte. Når først noen har bestemt seg for at dette er uønsket, kommer alle mulige slags vikarierende årsaker til at dette må opphøre. Sannheten er, at i virkeligheten er ikke dette noe problem. Annet enn for de som har valgt å gjøre det til et. Du tror ikke det kan ha litt med det å gjøre at dette faktisk er et norsk forum, og at det derfor ikke er urimelig å forvente at de som faktisk kan skrive på norsk gjør det? Vi forventer (med rette) at innvandrere skal lære seg norsk. Vi forventer at mennesker som jobber i det offentlige skal beherske både bokmål og nynorsk. Da er det heller ikke urimelig i mine øyne å forvente at når man debatterer i et norsk forum med basis i Norge, så benytter man norsk som skriftspråk så fremt man altså behersker det språket. Så enkelt er det faktisk. (Avholder meg bevisst fra å si "Simple as that".) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fugl Fønix Skrevet 4. juli 2009 #127 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg syns det er ganske slitsomt når det nå begynner å dukke opp masse engelske svar fra norske brukere i seriøse tråder. Ser at noen har skrevet at det kun forgår på ordspill og snikksnakk, men ser det i flere andre diskusjonstråder nå. For min del er det ikke så farlig, er derfor ignoreringsknappen finnes, men det er irriterende at den må brukes pga av at folk absolutt skal bruke andre språk i trådene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. juli 2009 #128 Del Skrevet 4. juli 2009 Er det ikke bare å ignorere hvis det irriterer sånn? Jeg lar være å lese innlegg som er skrevet på dialekt, dere kan la være å lese det som er skrevet på engelsk. Dere går allikevel ikke glipp av noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. juli 2009 #129 Del Skrevet 5. juli 2009 Det var da som f å folk engasjerte seg i dette! Samma om Kitten skriver på norsk eller engelsk, bare vi forstår henne! Også er det noe med det at de trådene enn ikke føler noe for trenger man ikke engasjere seg i. Man kan trekke på skuldrene og klikke videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. juli 2009 #130 Del Skrevet 5. juli 2009 Beklager å måtte si det, men i 2009 bør du være temmelig brød i hue for ikke å skjønne engelsk! Jada, lite forståelsesfult av meg, må tenke på de som sliter med fremmed språk osv.. men hallo?! Er det så slitsomt så bare la være å lese svarene hennes davel! Jeg skjønner engelsk. Jeg skriver det brukbart siden jeg har det som delvis arbeidsspråk. Det hender til og med at jeg leser romaner på engelsk. Jeg har ingen problemer med at engelskspråklige som enda ikke har lært seg norsk skriver på engelsk i dette forumet. (Vanligvis lærer man å lese et nytt språk noe før man føler seg stø i rettskrivning.) Jeg synes det er helt greit å lese alle innlegg i en diskusjon, derfor hopper jeg ikke over innlegg til vanlig. Det jeg derimot synes er tåpelig er å skrive engelsk i et norsk forum når man faktisk skriver norsk helt utmerket. Er poenget å øve seg i engelsk så kan man finne seg et engelskspråklig forum å uttrykke seg i. Der vil man også kunne lese mer korrekt engelsk enn det vi KG'ere (som skriver på norsk) klarer å få til, så effekten vil bli bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 5. juli 2009 #131 Del Skrevet 5. juli 2009 Det er tragisk at man kan få seg til å si sånn. Jeg er i midten av 20-årene og vet om i hvert fall tre stykker fra mitt kull i grunnskolen som knapt nok forstår et ord engelsk. I tillegg finnes det mange innvandrere som var fullstendig analfabeter da de kom til norge, som sliter nok med å lære seg ett språk. Det finnes dermed mange grunner til at folk ikke forstår engelsk, at man vil ekskludere dem fra å lese innlegg her på forumet, fatter jeg bare ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #132 Del Skrevet 5. juli 2009 Folk er nå blitt oppfordret av Mod til å skrive på norsk om de kan (se Ris og Ros), så da får vi håpe denne diskusjonen snart kan legges død. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 5. juli 2009 #133 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg vet at det er mange som sliter med lange "tette", manglende tegnsatte, dårlig skrevne norske innlegg. De samme synes kanskje at et lettforståelig kort engelsk innlegg kan oppleves som en kjærkommen pause. Veier vi disse "ulempene" opp mot hverandre, finner vi kansje at denne diskusjonen er overflødig. Forskjellen mellom dårlig skrevne innlegg på norsk og disse lettfattelige innleggene på engelsk som du refererer til, er at det førstnevnte ofte kommer fra folk som ikke kan bedre, mens det sistnevnte kommer fra noen som er utmerket i stand til å skrive norsk. Og hadde vedkommende skrevet norsk, ville innleggene blitt enda lettere å lese. Jeg lar meg ikke hisse så voldsomt opp over dette temaet bare så det er sagt, men jeg har allikevel noen synspunkter: Jeg synes at det er helt i orden at svensker og dansker bruker sine respektive morsmål i forumet, men jeg synes ikke noe om at brukere som har norsk som morsmål skriver på disse språkene. Det samme gjelder engelsk. Årsaken til dette er blant annet det Vera Vinge nevner, om at det krever ekstra anstrengelse å plutselig skulle svitsje over fra ett språk til et annet. Innlegg som er skrevet på andre språk enn norsk fører til at skumlesningen i lange tråder "stopper opp" litt. Det er helt i orden at dette skjer hver gang en person som ikke har norsk som morsmål skriver, men jeg synes at det er unødvendig at personer som behersker norsk skal bidra til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D-shol Skrevet 5. juli 2009 #134 Del Skrevet 5. juli 2009 Selv om moderator nå oppfordrer The Kitten til å skrive på sitt morsmål, norsk, så gir brukeren blaffen i det. Hun skal trumfe videre. Jeg har ikke vært borte i et mere barnslig menneske. Det må du da skjønne! De sa ikke "pleeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaase", så hun mente oppfordringen var respektløs og uhøflig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 5. juli 2009 #135 Del Skrevet 5. juli 2009 I mine, og jeg er ganske sikker på de fleste andres øyne, er man lite respektfull når man overser beskjeder man får av overordnede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #136 Del Skrevet 5. juli 2009 Reglene har nå blitt endret! Nå er jeg glad dette er over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soffy Skrevet 5. juli 2009 #137 Del Skrevet 5. juli 2009 Herregud. Jeg har lest de 3 første sidene av denne diskusjonen og jeg gidder rett og slett ikke lese mer. Tenk at folk gidder å bry seg så innmari om The Kitten skriver engelsk?! Jeg hopper selv over, eller kun skumleser det The Kitten skriver på engelsk. Lettest å gjøre det sånn, sparer meg for tid.. Og jeg er enig i at det er merkelig og kanskje en smule barnslig å skrive på engelsk i et norsk forum, men å irritere seg så mye over det som enkelte gjør skjønner jeg bare ikke. Ja ja, alle er forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. juli 2009 #138 Del Skrevet 5. juli 2009 Nå er jeg glad dette er over Jeg også. Himmel og hav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #139 Del Skrevet 5. juli 2009 Til alle som har deltatt her: Vi nådde frem! Til D-Shol: Ikke forlat oss! Forumet blir fattigere uten deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. juli 2009 #140 Del Skrevet 5. juli 2009 Tråden stenges og reglene vil bli endret rett og slett. Vi er på et norsk diskusjonsforum 99% av diskusjonene er på norsk og da er naturlig vi svarer på tråder og innlegg på norsk. Ønsker noe å skrive engelsk får de gjøre det i dagbøkene sine ikke ute i forumet. Jess!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg