Bahia Skrevet 3. juli 2009 #101 Del Skrevet 3. juli 2009 Nei, men det er alltid et av de første argumentene folk her inne kommer med til folk som protesterer på andres meninger: "Bare la vær å les". Hele poenget med et forume er jo å lese og skrive for å utveksle meninger, så det er faktisk det tåpeligste argumentet man kan komme med på et forum. Det andre er at tråden burde vært moderert. Det blir like lite diskusjon av at moderatorene skal slette alt som er kritisk eller en tanke negativt i alle tråder. Er det noen plass i reglementet som nekter folk å stille spørsmål til enkeltpersoner? Jeg synes ikke alt som er sagt i denne tråden er like saklig eller hyggelig og mener at alle bør oppføre seg uansett om man er enig eller ikke, men The Kitten har fått noen spørsmål som hun ikke har vært veldig hjelpsom med å besvare. Jeg synes ikke moderatorer bør klippe bort ting bare fordi de bærer preg av uenighet. Usaklige personangrep, ja, men ikke kritiske spørsmål. Jeg syns ikke argumentet med "å la være å lese" er tåpelig i dette tilfelle. Det er forskjell på å være uenig i det som skrives og legge seg borti at noen skriver på engelsk... Jeg syns denne tråden er dratt litt lenger enn bare et spørsmål til en enkeltperson! Her har det vært masse kritikk av en bruker! Ja, The Kitten har fått spørsmål, og hun har besvart dem også. The Kitten skylder da virkelig ikke andre brukere nå mer enn det... Hva er da forskjellen på at så mange brukere stiller en annen bruker "kritiske spørsmål" av den typen som har blitt stilt her og personangrep?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 3. juli 2009 #102 Del Skrevet 3. juli 2009 This tread should actually been deleted, or at the very least edited. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #103 Del Skrevet 3. juli 2009 This tread should actually been deleted, or at the very least edited. Snakk om fortsatt å befinne seg på trassalderstadiet... Det sitter en hel gjeng av brukere og gjester her og forklarer hvorfor det ikke er greit at du skriver innleggene dine på engelsk, men det går for all del ikke ann å ta til seg kritikken, her skal det trasses videre. Tror du ikke moderatorene er klar over tråden? Jeg er 100% sikker på at de er enige i at så lenge dette er et norsk forum, så skal brukerne ordlegge seg på norsk. Det er jo ingen argumenter for hvorfor vi ikke skal det - det er norsk som er skriftspråket her i landet! Har nå skjønt at det overhodet ikke nytter å snakke til deg, så du får bare drive på. Det eneste du oppnår er en gjeng irriterte brukere som ikke gidder å lese det du skriver. Da faller vel mye av poenget med å svare på tråder bort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 4. juli 2009 #104 Del Skrevet 4. juli 2009 Det er vel mest det, for min del, at jeg synes det virker fryktelig "jålete" å skulle skrive på engelsk på et norsk forum. Greit, er man dårlig i norsk skriftspråk, men kan lese det, da blir det noe annet om man svarer på det skriftspråket man kan. Men - så vidt jeg vet skriver The Kitten utmerket godt norsk... For all del, det skader jo ingen. Det blir vel bare sånn at jeg tar norske engelskskrivende på et norsk forum mindre seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #105 Del Skrevet 4. juli 2009 Ville det utgjort noen forskjell om Kitten var en gjest? Ville de som støtter henne nå gått over til å irritere seg over "den irriterende gjesten som skal vise hvor flink hun er i engelsk"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gabriela Skrevet 4. juli 2009 #106 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg synes det er en rar problemstilling, for om hun hadde vært engelsk og forstått norsk nok til å lese her kunne hun like godt ha skrevet norsk selv. Eventuelt hatt noen engelske ord og uttrykk her og der om hun var usikker på norsken. Furstina er jo svensk, og skriver på svensk. Ingen som reagerer på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 4. juli 2009 #107 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg synes det er en rar problemstilling, for om hun hadde vært engelsk og forstått norsk nok til å lese her kunne hun like godt ha skrevet norsk selv. Eventuelt hatt noen engelske ord og uttrykk her og der om hun var usikker på norsken. Furstina er jo svensk, og skriver på svensk. Ingen som reagerer på det! Det er jo noe annet når man ikke kan noe annet. Som sagt, man skal tilstrebe å skrive så forståelig som mulig, og det gjør man ikke når man skriver engelsk når man kan bedre. Til deg som sa at engelsk ikke er et fremmedspråk, for det lærer vi på skolen: Engelsk er det 1. fremmedspråket norske elever lærer i skolen. Tidligere lærte de fleste et 2. fremmedspråk i løpet av ungdomsskolen. Selv om jeg snakker flytende japansk er det et fremmedspråk. Definisjonen på et fremmedspråk er faktisk et språk som ikke er ens morsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 4. juli 2009 #108 Del Skrevet 4. juli 2009 Hvis det plager folk så utrolig mye, så kan de gå på denne nettsiden og oversette fran engelsk til norsk. Eventuelt kan man kjøpe en engelsk/norsk-ordbok på denne nettsiden. Flere her nevner at The Kitten er umoden. Personlig syns jeg dere er mye mer umodne som gidder å kverulere i det vide og det brede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille_kvinne Skrevet 4. juli 2009 #109 Del Skrevet 4. juli 2009 Det forekommer meg at du bare er stor i kjeften. Å finne enkelte feil, enten det er på engelsk eller norsk er jeg i stand til. Jeg synes bare ikke det er et poeng. Det er ingen som har hevdet at de til en hver tid skriver 100% korrekt. Med deg er det annerledes. Jeg tror du er en person som ikke er spesielt dyktig, hverken på engelsk eller norsk. Nå har du stilt deg lagelig til for hugg, og kan ikke tillate deg et kommafeil uten å være forberedt på å få pepper. I den grad noen gidder å bry seg med deg. Les litt lenger opp så får du med deg innlegget hvor the kitten selv sier hun ikke skriver perfekt engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 4. juli 2009 #110 Del Skrevet 4. juli 2009 Dere er klar over at det er mulig å ignorere brukere slik at innleggene deres ikke kommer opp? Meget fin funksjon i denne sammenhengen synes jeg... Jeg synes også engelsken er irriterende, først og fremst fordi The Kitten sluttet å skrive gode innlegg da hun begynte med dette, nå er det bare små setninger på tre-fire-fem ord (type "I don't like it", "I do it at home" osv) som kommer fra hennes side i ellers vettuge diskusjoner. Da ser jeg ikke poenget med å svare i det hele tatt. Menmen, så lenge KG ikke har regler mot dette må hun jo få lov å fortsette uten at vi skal kappe av henne hodet. I mellomtiden er som sagt ignorer-funksjonen genial (jeg bruker denne da engelsken ødelegger hele flyten i trådene). Dere finner den ved å gå inn på brukerens profil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. juli 2009 #111 Del Skrevet 4. juli 2009 Les litt lenger opp så får du med deg innlegget hvor the kitten selv sier hun ikke skriver perfekt engelsk. Yes, I've admitted that my English is not perfect. What's your point? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. juli 2009 #112 Del Skrevet 4. juli 2009 I wrote both my exams in English, and I got a B on them, so my English can't be that bad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #113 Del Skrevet 4. juli 2009 Det er så komisk at de eneste som svarer for T.K, er de som er med i den forferdelige engelsktråden på ordleker. Hold dere til den, så skal dere se at vi slutter å irritere oss over kvasi-engelsken deres. (Nå skulle jeg egentlig hatt en sånn vinkesmiley som sier "thank you", men de var dessverre oppbrukt) Fisk, du mener "Vi er engelske tråden" (?!), der de flirer av andres engelsk mens de selv skriver på nivå med barneskoleelever? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. juli 2009 #114 Del Skrevet 4. juli 2009 Fisk, du mener "Vi er engelske tråden" (?!), der de flirer av andres engelsk mens de selv skriver på nivå med barneskoleelever? We've never made fun of anybodys' English skills. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #115 Del Skrevet 4. juli 2009 We've never made fun of anybodys' English skills. Dårlig hukommelse? Bare ved å lese en side (den første) ser man at dere gjør narr av Nils Arne Eggen og Petter Solberg. Må ikke kaste sten når du sitter i glasshus, vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest muppet Skrevet 4. juli 2009 #116 Del Skrevet 4. juli 2009 Det er ingen grunn til å fortsette å kjase om dette, siden personene som skriver på engelsk har for stor stolthet til å ta til seg kritikk fra 90 % av KG medlemmer, og uansett blir støttet av den interne venne-klikken. Det nytes nok at folk blir "provosert" av at det skal tas hensyn til at man kan skrive på engelsk, og det gir ekstra futt til de det gjelder. La oss alle tilpasse oss de det gjelder, det er for tungvint hvis et høyt respektert medlem av klikken må tilpasse seg resten. Ta dere en kald en istedet! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #117 Del Skrevet 4. juli 2009 This is just childish. Most people have no problem reading English, but reading post with no space is difficult. Still if you have to do it, just go ahead. Jeg er uenig! Du utelukker veldig mange mennesker når du skriver på engelsk... for dem er det like vanskelig å lese det du skriver, som det er å lese uten mellomrom og tegn. Som eksempel kan jeg nevne: det er noen brukere her i alderen 50+, og veldig mange av disse har ikke den engelskopplæringen yngre mennesker har, og leser veldig dårlig engelsk. Det er også mange som ikke har skolegang utover grunnskole, og har derfor kun basis engelskkunnskap, og synes det er veldig slitsomt å lese engelsk fordi de ikke har treningen i det... for ikke å snakke om alle dem her inne med dysleksi... Jeg kunne sikkert komme på minst 10 andre årsaker til at mange ikke kan engelsk, men du skjønner sikkert tegningen...: Det er veldig mange som av en eller annen grunn ikke kan engelsk, og du har valgt å utelate disse fra å lese innleggene dine ved å skrive på et språk de ikke behersker. Det er selvsagt ditt valg, men det å ekskludere en stor gruppen mennesker ved å skrive fremmedspråk, virker som en veldig rar ting å gjøre på et diskusjonsforum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 4. juli 2009 #118 Del Skrevet 4. juli 2009 skal engelsk være lov, så skal alle språk være lov. og si meg, skriver du engelsk bare her? du kan ikke regne med at det er greit å skrive engelsk over alt vet du. jeg kan ikke tvinge deg, men mange her som ikke liker det, så kanskje du kunne klare å vise at du kan ta i mot råd fra andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satyren Skrevet 4. juli 2009 #119 Del Skrevet 4. juli 2009 Det er nok langt mer enn 5% som virkelig sliter med elendig skrevne norske innlegg, som i tillegg er lange. Dette blir imidlertid ikke kommentert. Noe jeg er enig i. Folk må få lov til å ytre sine meninger på det språklige nivå de er. Kitten har glimrende ferdigheter på norsk som engelsk. I likhet med de fleste av oss her inne, ikke perfekt, men det har hun heller aldri hevdet. Kitten har meg bekjent, ikke skrevet et eneste langt innlegg, eller korte med vanskelige faguttrykk etc. som skulle rettferdiggjøre kritikk. Alle disse til dels aggressive innleggene for å stanse henne i å skrive engelsk har kommet helt ut av proporsjoner. Jeg tror at det hele bunner i Janteloven, som en gjest tidlig påpekte. Når først noen har bestemt seg for at dette er uønsket, kommer alle mulige slags vikarierende årsaker til at dette må opphøre. Sannheten er, at i virkeligheten er ikke dette noe problem. Annet enn for de som har valgt å gjøre det til et. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 4. juli 2009 #120 Del Skrevet 4. juli 2009 KG makes my day, som alltid! Må innrømme at jeg heller ikke ser poenget i å absolutt skulle skrive engelsk på et norsk forum (finnes jo trillioner av engelske forum), men å lage en ellevesiders diskusjon ut av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg