Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #1 Del Skrevet 2. juli 2009 Har prøvd å lete gjennom forumet etter svar, men det blir for mange treff. Så, hvorfor har the kitten, eller kattungen, begynt å skrive på engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ING. Skrevet 2. juli 2009 #2 Del Skrevet 2. juli 2009 Har prøvd å lete gjennom forumet etter svar, men det blir for mange treff. Så, hvorfor har the kitten, eller kattungen, begynt å skrive på engelsk? Fordi fysikkens lover har bestemt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I.i Måneskygge Skrevet 2. juli 2009 #3 Del Skrevet 2. juli 2009 Er en tråd om det på personlige meldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satyren Skrevet 2. juli 2009 #4 Del Skrevet 2. juli 2009 Easy, she just feel the urge. No rocket science,about it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. juli 2009 #5 Del Skrevet 2. juli 2009 Easy, she just feel the urge. No rocket science,about it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #6 Del Skrevet 2. juli 2009 Siden du gjør det for å øve: "I prefer English to Norwegian" er bedre engelsk enn "I prefer English over Norwegian". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. juli 2009 #7 Del Skrevet 2. juli 2009 Siden du gjør det for å øve: "I prefer English to Norwegian" er bedre engelsk enn "I prefer English over Norwegian". OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 2. juli 2009 #8 Del Skrevet 2. juli 2009 Shall we just all start writing whichever language takes our fancy? I often feel the urge to write in English, but I refrain on a Norwegian forum. In stead, I write English on English forums and Norwegian on Norwegian forums. Anything else would be silly... Voila! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. juli 2009 #9 Del Skrevet 2. juli 2009 Shall we just all start writing whichever language takes our fancy? I often feel the urge to write in English, but I refrain on a Norwegian forum. In stead, I write English on English forums and Norwegian on Norwegian forums. Anything else would be silly... Voila! Good for you. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #10 Del Skrevet 2. juli 2009 Shall we just all start writing whichever language takes our fancy? I often feel the urge to write in English, but I refrain on a Norwegian forum. In stead, I write English on English forums and Norwegian on Norwegian forums. Anything else would be silly... Voila! Har du et engelskspråklig forum å anbefale? Jeg har også lyst til å skrive på engelsk iblant, men føler det blir litt dumt på KG. Er derfor på leting etter et engelsk forum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #11 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg er helt enig med cilja her. Bruken av det engelske språk her har tatt litt av for å si det sånn. Jeg studerte latin på universitetet. Kan jeg da slenge inn kommentarer på latin når det faller meg inn? Fransk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 3. juli 2009 #12 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg mener vel at når man skriver på et forum, bør man tilstrebe å skrive slik at alle potensielle lesere forstår det man skriver, da bør man blandt annet unngå dialekt, sosiolekter, fremmedspråk osv. Å ikke forstå, eller på trass nekte å følge, slike sosiale normer er veldig umodent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #13 Del Skrevet 3. juli 2009 Helt klart. Men nå hadde jeg uansett ikke tenkt å gjennomføre det; det var ment som et hypotetisk spørsmål. Jeg er tross alt voksen nok til å forstå at man skriver norsk på et norsk forum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #14 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg mener vel at når man skriver på et forum, bør man tilstrebe å skrive slik at alle potensielle lesere forstår det man skriver, da bør man blandt annet unngå dialekt, sosiolekter, fremmedspråk osv. Å ikke forstå, eller på trass nekte å følge, slike sosiale normer er veldig umodent. Enig. Det virker rett og slett litt barnslig, som et forsøk på å få oppmerksomhet. Greit i starten, da tenkte jeg ikke så mye over det, men når det skal gjentas og gjentas til det kjedsommelige, blir det litt "mani" over det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. juli 2009 #15 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg er helt enig med cilja her. Bruken av det engelske språk her har tatt litt av for å si det sånn. Jeg studerte latin på universitetet. Kan jeg da slenge inn kommentarer på latin når det faller meg inn? Fransk? Sure. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #16 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg mener vel at når man skriver på et forum, bør man tilstrebe å skrive slik at alle potensielle lesere forstår det man skriver, da bør man blandt annet unngå dialekt, sosiolekter, fremmedspråk osv. Å ikke forstå, eller på trass nekte å følge, slike sosiale normer er veldig umodent. Enig. På norske forum skriver man på norsk. Engelsk kan man skrive på engelske forum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D-shol Skrevet 3. juli 2009 #17 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg mener vel at når man skriver på et forum, bør man tilstrebe å skrive slik at alle potensielle lesere forstår det man skriver, da bør man blandt annet unngå dialekt, sosiolekter, fremmedspråk osv. Å ikke forstå, eller på trass nekte å følge, slike sosiale normer er veldig umodent. Det der var så utrolig godt skrevet! cilja: det heter "in forums" på engelsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #18 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg mener vel at når man skriver på et forum, bør man tilstrebe å skrive slik at alle potensielle lesere forstår det man skriver, da bør man blandt annet unngå dialekt, sosiolekter, fremmedspråk osv. Å ikke forstå, eller på trass nekte å følge, slike sosiale normer er veldig umodent. Men nå er vel The Kitten veldig ung også - hvis jeg ikke husker feil. La henne nå bare holde på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. juli 2009 #19 Del Skrevet 3. juli 2009 Men nå er vel The Kitten veldig ung også - hvis jeg ikke husker feil. La henne nå bare holde på. I can't see why so many people get upset over this. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #20 Del Skrevet 3. juli 2009 I can't see why so many people get upset over this. Fordi det er irriterende? Vi skriver på et norsk forum. Hvorfor kan du ikke skrive norsk? Hva er galt med det norske språket? Ville du synes det var ok om jeg insisterte på å svare på fransk? Hvorfor kan du ikke øve på engelsken din på et engelsk forum? Det ville vært mye mer effektivt. Da hadde du fått lese engelsk også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg