Trampe Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Jeg har en gutt på 15 mnd, som nå er høyt og lavt, inni skap og oppå bord før jeg får sukk for meg. Til nå har det holdt med trappegrind og komfyrskjerm, men nå må jeg ha skaplåser osv... Hvordan har du sikret ditt hjem? Dere som har skaplåser/skuffelåser, har dere linker til noen som er gode? Jeg vil nødig bore hull i innredningen min...
Gjest imli Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Har fått tips om sterke borrelåser som skapsikringer, har ikke testa det ut selv enda, men tenkte å gjøre det. Vanlige skapsikringer får ungen opp på egen hånd... Her er hovedproblemet klatring på bord og stoler, noe som er ganske vanskelig å unngå...
Chiquita Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Vi har ikke sikret hjemmet vårt på annen måte en trappegrind og komfyrvern. Samt at skarpe kniver henger på en magnetlist på veggen. Slik "over-sikring" ser jeg ikke vitsen med. Bedre å lære barna hva de kan gjøre, enn å barnesikre alt
Jade Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Trappegrind Vinduene har barnesikring fra før Reoler ol.l. er skrudd fast i veggen Passe på at ikke små ting flyter rundt Dings på komfyren Farlige ting (vaskemidler, kniver o.l.) er i skap høyt oppe At han river utav kjøkkenhåndklær, suppeposer o.l. fra kjøkkenskuffene får vi heller leve med
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Komfyrsikringen gav vi opp da poden fant ut hvordan denne virket, så vi plukket bare av bryterne og la de høyt. Trappegrind hadde vi også. Vinduene i andre etage ble sikret, grunnet kumlokk på ene siden og kjellernedgang i betong på andre. Ellers har jeg aldri sikret noe som helst. Har heller passet på ungene og lært dem hva som var lov og ikke. Nå var ingen av dem heller typen til å pelle på alt mulig, så det meste fikk være i fred.
Trampe Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2009 Kjekt å lese at det ikke er bare jeg som ikke sikrer alt mulig At han tar ut ting fra skuffer får bare være, knivene er uansett i overskapene. Det er kjøkkenmaskinskapet som er verst, den er så stor at den må nesten stå i et underskap. I dag dro han den ut, og unngikk såvidt å få den på tærne. Jeg tenker også slik at han lærer hvis han f. eks. klemmer fingre, men å knuse tær er å dra den litt vel langt... Mulig borrelås er tingen. Jeg har andre skapdører jeg har knytt fast i hverandre, så det er ok, men akkurat den døra er singel, så jeg har ingenting å feste den i. Han får rett og slett bare lære seg at bord og stoler kan være vonde å falle ned fra. Han falt ned fra dobbeltsenga fire ganger i dag, men foreløpig har han ikke lært noe som helst av det, så det kan vel ta sin tid. Vinduene skal sikres nå, altandør like så. Det er 6 meter ned fra altanen, så det kan være ganske skummelt å ferdes der alene. Ellers kan jeg vel kanskje bare senke skuldrene?
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Vi har aldri sikret noenting her i huset. Har hatt to små jenter, uten at det har skjedd noen ulykker. Men nå sies det jo at det er forskjell på barn, og kjønn. Hadde sett ann tiden jeg, det er ikke alt alle barn trenger.
Jade Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Vinduene skal sikres nå, altandør like så. Det er 6 meter ned fra altanen, så det kan være ganske skummelt å ferdes der alene. Tenker bare på de som bor i blokk, hvor veranda-gjerdet består av vannrette "stenger" (eller hva kaller man det). Det er jo bare å klatre rett over Men det kan vel sikres ved å legge på plater på innsiden, selv om jeg aldri har sett noen gjort det...
Far til 2 Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Pass på at vaskemidler og andre kjemikaljer er utilgjengelig. Vi opplevde at 2-åringen lagde "grøt" av vaskemidler mens vi voksne sov. Heldigvis mistet han noe i gulvet så vi voksne våknet og fikk forhindret at han smakte på noe av dette.
Furstina Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Vi har toalettborste och rengöring på badet undanstädat. Alla kemikalier, SÄRSKILT diskmasinsmedel (mycket frätande) står HÖGT upp. Vi hade säkring på sopskåpet, finservisskåpet och maskinskåpet. Några eluttag var säkrade men barnen har inte visat intresse för dem, dessutom var det lätt att dra ut en lampkontakt genom att dra i sladden om de hade velat så det var inte så stor vits. Vi har trappgrind. Hyllor och byrålådor fastskruvade i väggen! Vid ett tillfälle hade vi en byrå som för tillfället INTE var fastskruvad och då fick min 3½ årige son som ALDRIG klättar för sig att se vad som var i översta av de tre lådorna, öppnar lådan och hänger över för att se vad som var i = byrån med en tjock-TV på välter över honom och han klarar sig med ett blåmärke på benet och lite skrap på ena fingret.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #11 Skrevet 3. juli 2009 Har ikke barn selv, vil bare minne om at vannkokeren er en ting å tenke over, stygge skoldeskader der. Det er også kopper med glovarm drikke som står tilgjengelig, eller på et bord med duk.
Leanne Skrevet 3. juli 2009 #12 Skrevet 3. juli 2009 jeg har trappegrind og sikring på vinduene på den ene siden av huset (høyt ned).. Ellers er vaskerommet alltid låst og forbudt område. Har nøkkel til kjøkkendøra som jeg låser hvis jeg må forlate minsten alene noen minutter for å gå på do.. Han er nemlig en racer til å dytte kjøkkenstolen bort til benken og fylle boller med vann for å lage suppe og da blir det litt mye vann overalt.. Ellers vet både 4 og 2 åringen i huset hva som er lov og ikke.. Har blant annet krystall glass i vitrineskap som de aldri rører..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå