Gjest Gjest_Astri_* Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 hei! har lyst å reise til syden i sommer (august) men vennene har ikke råd/tid... noen som har noen gode råd og tips på veien? hvor er det bra å reise alene? noen andre som mangler noen å reise med?
LadyGaga Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Er aldri i syden, så kan ikke tipse om noe sted å dra men kanskje du finner noen å reise med her.
Gjest Rora Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Det kryr av mannfolk som er ute etter å være våre ferieflørter i Hellas f.eks, kanskje det hadde vært noe? Hehe... Men det er veldig mange hyggelige folk der, spesielt utenfor de største stedene. Jeg skal reise alene i månedsskiftet august/september. Jeg elsker å gå lange turer alene, så jeg skal på "fottur" på Kreta. Ta med godt lesestoff hvis du skal på stranda eller hvis du er med på utflukter med buss! Utflukter melder jeg meg også på og da er det lett å finne sammen for de som går alene. Hvis man ikke ønsker alenetid da. Jeg synes faktisk det i mange tilfeller er deilig å være helt alene, ta ting i mitt tempo og ikke tenke på hva andre vil gjøre. Jeg ble kjent med et litt eldre par fra samme by som meg sist jeg reiste alene og spiste noen middager sammen med dem. Det verste er å spise på restaurant alene synes jeg, men det går jo bra det og!
Siiw Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Har tenkt mye den siste tiden på og dra til syden:p men regninger først!. men har lyst og finne en billig og enkel tur- bare for og komme meg bort!
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 http://www.vennereiser.no/ http://www.inspiratour.com/events/?type=&a...CFZCB3godOWwlAQ http://www.welltravel.no/?gclid=CL7DgbDGuZsCFVOK3god0SldAQ http://www.carpe-diem.no/ Her finnes mange muligheter til å reise alene.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 hei! har lyst å reise til syden i sommer (august) men vennene har ikke råd/tid... noen som har noen gode råd og tips på veien? hvor er det bra å reise alene? noen andre som mangler noen å reise med? Skopelos dere er det herligt
Gjest Gjest_Minnie_* Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har heller ingen å reise med og ønsker å reise til syden. Men jeg er litt redd for å bli frastjelt veske og lignende når jeg går i sjøen og bader eller det å spise helt alene på restaurant.
Gjest Gjest_dolly_* Skrevet 4. juli 2009 #8 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har reist alene to ganger til Syden, og det gikk veldig bra. Men som nevnt her, så liker ikke jeg heller så godt å spise alene. På det hotellet jeg bodde sist, var det buffet om kvelden, og da bare plumpet jeg ned på den første ledige plassen med tallerkenen min. Kom i snakk med folk, og det var helt greit. Selv om vi ikke ble bestevenner, så går det an å småprate med folk. En kveld dristet jeg meg på en lekker italiensk restaurant, og fant ut at cluet er å gå litt tidlig, sånn i 19-tiden, da har kelnerne god tid og det er ikke stappfullt av lykkelige par der osv. Så jeg fikk verdens beste servise av kjempehyggelige kelnere. Når jeg bader, passer jeg på å legge meg så nær sjøen som mulig, og tar heller ikke med meg alt jeg har av verdisaker. Så holder jeg øye med tingene mine mens jeg er uti sjøen. Det går også kjempegreit. Men skal innrømme at i noen situasjoner hadde det vært bedre å være to.
Tassi Skrevet 4. juli 2009 #9 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har også tenkt på å reise avgårde til syden alene i sommer. Er alene med 2 barn, og pappaen skal ha de i 3 uker, så jeg har 2 uker for meg selv når jeg har ferie. Siden ingen av venninnene mine har ferie eller råd til å reise når jeg vil, så vurderer jeg å finne meg en restplass og stikke avgårde.. Men er litt redd da, har aldri vært i syden før.. Men man får tenke positivt!
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Det går så fint så å reise alene. Jeg har vært både i Portugal, Spania og Hellas alene. Nå i september drar jeg til Hellas igjen alene. Jeg føler meg mye friere når jeg reiser alene. Og så har jeg kommet over det med at det er vanskelig å gå ut å spise alene. Det går helt greit det også. Det er jo mange som spiser alene hvis man ser seg rundt. En ting jeg er mer obs på nå er at jeg ikke bestiller på store familiehotell. Det gjorde jeg i fjor på Mallorca og da var det veldig vanskelig å komme i kontakt med folk. Men når jeg bestiller på små hotell er det aldri noe problem. Jeg møter alltid noen å slå av en prat med.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #11 Skrevet 20. juli 2009 Jeg reiser til Rhodos 2 uker nå i august, dersom noen har lyst å bli med er det bare å finne seg en restplass og bli med. http://www.reisefolge.no/annonse.php?id=29...;messagenr=2295 PS! Ingen reiseflørt
Lissi Skrevet 20. juli 2009 #12 Skrevet 20. juli 2009 Et sted jeg absolutt vil anbefale dere er Sozopol i Bulgaria, en gammel fiskelandsby. Der er det rolig og trygt, lite selgere. Utrolig billig der enda, siden euroen ikke er kommet enda. Jeg anbefaler å kjøpe sånne badeposer i plast som dere kan ha mobil og penger rundt halsen mens dere bader. Høres jo ut som det er flere her som vil ut å reise, hvorfor ikke reise sammen
aline Skrevet 20. juli 2009 #13 Skrevet 20. juli 2009 akkurat det med å reise en eller to når man lar ting ligge igjen på stranden, tror jeg ikke er så stor forskjell. Når man reiser to stykker, hopper jo ofte begge i vannet samtidig, så uansett er det nok lurt både ideen med å kjøpe oppbevaringsposer eller annet til å ha med det viktigste, eller å legge seg så nær at du kan holde øye med det hele tiden. Har ikke reist alene selv, men tror nok at det lett kan skje, det jeg har opplevd av spania i det siste, har også vist meg at jeg lett kunne klart meg alene. Litt hva man gjør det til. syden-syden, jeg var i tenerife tidligere i sommer, både sørpå og nordpå, og kunne fint reist alene begge steder.
Nelly Pelly Skrevet 22. juli 2009 #14 Skrevet 22. juli 2009 Av de plassene jeg har vært tror jeg at jeg lett kunne ha reist alene til Kreta(Platanias). Kanskje Kos, men aldeles ikke Sunny Beach. Skulle jeg rest alene nå, ville jeg ha funnet meg en liten gresk øy:)
plosiv Skrevet 22. juli 2009 #15 Skrevet 22. juli 2009 Det er ikke noe problem å reise til syden alene, om man er innstillt på det. Det er lett å bli kjent med folk som regel. Vil dog ikke anbefale Tyrkia eller Egypt.
Babyrus Skrevet 22. juli 2009 #16 Skrevet 22. juli 2009 Det høres ganske ensomt og kjedelig ut å reise til syden alene, men det er ingenting som stopper deg kanskje du til og med møter noen i syden? Du bør gå inn på Finn å skjekke ut om de har noen gode tilbud på reiser. Enten du vil ha restplass, pakkereiser eller booke fly og hotell hver for seg. Mine reisetips til deg er at du bør vær veldig forsiktig når du drar alene, hvor du går osv. Om du går ute på natten og slikt bør du alltid gå ved siden av andre folk
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juli 2009 #17 Skrevet 22. juli 2009 Det høres ganske ensomt og kjedelig ut å reise til syden alene, men det er ingenting som stopper deg kanskje du til og med møter noen i syden? Har du prøvd? Du bør gå inn på Finn å skjekke ut om de har noen gode tilbud på reiser. Enten du vil ha restplass, pakkereiser eller booke fly og hotell hver for seg. Mine reisetips til deg er at du bør vær veldig forsiktig når du drar alene, hvor du går osv. Om du går ute på natten og slikt bør du alltid gå ved siden av andre folk Ja man skal være forsiktig. Nei man bør ikke gå ute om natten. Men i "syden" blir det mørkt som en sekk rundt kl 20 og dessverre er det ikke alltid slik at man kan "gå ved siden av andre". Men man kan sørge for å gå steder der det er andre folk, opplyst og ikke legge turen til øde landeveier uten belysning etter mørkets frembrudd. Jeg reiser en uke alene til syden hvert år. Jeg gleder meg vilt hver gang og koser meg med god mat, god drikke og godt lesestoff og med sol og bad. Det går helt fint og jeg kjeder meg ikke nettopp fordi jeg er innstilt på at det er en alenetur.
aline Skrevet 22. juli 2009 #18 Skrevet 22. juli 2009 jeg hadde syntes det var deilig å reise alene, da kan jeg gjøre som jeg vil, jeg kan se hva jeg vil, stå opp når jeg vil og legge løpet akkurat slik jeg ønsker det selv. er ganske aktiv, og har litt for mange ganger erfart frustrasjon over å måtte riste liv i andre for å komme igang sånn i ti-tiden... da er jeg klar til å forlate rommet jeg, og vil ut å se, oppleve, bli kjent med. Jeg skjønner andre som ønsker å sove, men hadde jeg ønsket å sove, hadde jeg blitt hjemme. Slik er jeg, og det hadde vært deilig å bare kunne tenke på meg selv.
Carlize Skrevet 22. juli 2009 #19 Skrevet 22. juli 2009 Jeg var i syden alene (Tyrkia) da jeg var 20, og det er den værste turen jeg har hatt i mitt liv. Fikk ikke gå i fred noe sted, ble antastet over alt, (selv om jeg gikk med musikk i ørene og kikket ned, hoppet gutter/menn foran ansiktet på meg, røsket tak i hodetelefonene mine, og hindret meg i å gå videre), sleskete kommentarer om utseendet mitt og kroppen min fikk jeg over alt og plystring og hoing.. Jeg ble helt redd og torte til slutt ikke gå ut på kveldene lenger.. Det hele var nitrist.. :-( Så ikke dra til Tyrkia, hvert fall...
Carlize Skrevet 22. juli 2009 #20 Skrevet 22. juli 2009 jeg hadde syntes det var deilig å reise alene, da kan jeg gjøre som jeg vil, jeg kan se hva jeg vil, stå opp når jeg vil og legge løpet akkurat slik jeg ønsker det selv. er ganske aktiv, og har litt for mange ganger erfart frustrasjon over å måtte riste liv i andre for å komme igang sånn i ti-tiden... da er jeg klar til å forlate rommet jeg, og vil ut å se, oppleve, bli kjent med. Jeg skjønner andre som ønsker å sove, men hadde jeg ønsket å sove, hadde jeg blitt hjemme. Slik er jeg, og det hadde vært deilig å bare kunne tenke på meg selv. Du kunne vel bare gått ut før reisefølget ditt, så kunne de sovet til de ville opp mens du dro på oppdagelsesferd for så å møtes senere på dagen?!!.. (Sånn har jeg og mitt reisefølge gjort når vi har hatt forskjellige døgnrytmer..) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå