Gjest Gjest_mia_* Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Hei! jeg har ett spørsmål jeg lurer på. Jeg er 167 og veier ca 60 kilo! Trener en del, sykler 40 minutt hver dag og jogger en del. Tror derfor jeg har en del muskler i bena. Så lurer på om det har noe å si for vekta, veier jeg mer dersom jeg har muskler, og i så fall hvor mye i forhold til hvis jeg ikke trente?
*Enigma* Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hei! jeg har ett spørsmål jeg lurer på. Jeg er 167 og veier ca 60 kilo! Trener en del, sykler 40 minutt hver dag og jogger en del. Tror derfor jeg har en del muskler i bena. Så lurer på om det har noe å si for vekta, veier jeg mer dersom jeg har muskler, og i så fall hvor mye i forhold til hvis jeg ikke trente? Det er jo ikke mulig for noen av oss å anslå hvor mye mer du veier hvis du har muskler i beina enn hvis du hadde hatt mindre muskler i beina. Det kommer jo helt an på hvor mye muskler du har. Muskler veier mer enn fett, så det kan hende at dersom du har veldig mye muskler i beina, at du vil veie bittelitt mer enn hvis du hadde hatt mindre muskler i beina, men det er en del som skal til før du vil merke noen voldsom forskjell. Så lenge du ikke trener knallhard styrke på bein i tillegg, så tviler jeg på at de musklene du har utgjør en enorm forskjell. Endret 2. juli 2009 av *Enigma*
Leifr Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Jeg er 167 og veier ca 60 kilo! Trener en del, sykler 40 minutt hver dag og jogger en del. Tror derfor jeg har en del muskler i bena. Så lurer på om det har noe å si for vekta, veier jeg mer dersom jeg har muskler, Selvfølgelig! Du trodde ikke for alvor at muskler ikke veier noe? Muskler er tettere enn fettvev, så X kilogram muskler tar mindre plass enn samme mengde fett. og i så fall hvor mye i forhold til hvis jeg ikke trente? Kommer fullstendig an på hvor mye muskler du har, så det er det umulig for oss å si noe om.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Muskler veier.. Akkurat som alt annet som er tett masse veier.. Se for deg en stor indrefilet: MUSKEL! Muskler veier mer enn fett, men jeg tror ikke at du hadde veid veldig mye mindre om du hadde vært svakere i beina enn nå. Man vil vel strengt tatt ikke bytte ut musklene med fett for å være lettere på vekta heller? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå