Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Jeg er ferdig uteksaminert ved universitetet denne våren. Søker jobb, men viser seg å være vanskelig. Lurer på om jeg kan kreve noe stønad, feks dagpenger? Hva er kriteriene her? Noen som vet? Må det ha gått så så mange uker før man kan kreve det?
Rosalie Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Du må ha tjent et visst minimum enten i løpet av fjoråret eller i snitt av de tre siste årene for å ha krav på dagpenger. Du kan lese mer om dagpenger her: http://www.nav.no/page?id=728
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Jeg er ferdig uteksaminert ved universitetet denne våren. Søker jobb, men viser seg å være vanskelig. Lurer på om jeg kan kreve noe stønad, feks dagpenger? Hva er kriteriene her? Noen som vet? Må det ha gått så så mange uker før man kan kreve det? Jeg har vært i samme situasjon som deg, og endte opp på sosialen i et par måneder fordi jeg ikke hadde tjent nok de foregående årene til å få dagpenger. Blir ofte sånn for studenter som ikke har hatt mulighet til å jobbe masse ved siden av studiene.
Rosalie Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Hvorfor ikke ta en butikkjobb i mellomtiden? Det kastes ikke akkurat jobber etter folk for tiden, ei heller butikk- eller pleiejobber. Så så enkelt er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå