Gå til innhold

pakking og flytting av vinglass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal flytte og skal pakke ned 12 vinglass, noen som har noen tips om hvordan disse kan pakkes, uten at de tar for stor plass, og for mange knuses`?

:lol:

Ingvild

Skrevet

Jeg har alltid brukt avispapir jeg. En "ball" nede i glasset og masse papir rundt. Så pakker jeg 2 og 2 glass ganske tett sammen og legger dem i en liten eske med noe mykt i bunnen. F.eks en ullgenser.

Jeg bruker som regel gamle klær under, mellom og over glassene.

Esken merkes med store bokstaver og jeg passer på ar den legges øverst på flyttelasset (evt. for seg selv)

Gjest Chica i.i.
Skrevet

Jeg pakker alle glassene i plastikkbokser jeg, sånne "oppbevaringsesker". beskytter glassene med kjøkkenhåndduker, vanlige håndduker eller klær og legger de i boksene. boksene er greie å stable, bruker de til andre ting til vanlig. (Har flyttet noen ganger de siste årene, men skal bli leeeenge til neste gang!)

Plastikkkasser har de billig på europris, obs og sånt.

Skrevet

Et tips når man skal pakke ned glass og porselen, er å bruke silkepapir i steden for avispapir. Da slipper du å kjempe mot trykksverte på tingene dine etterpå. En sånn bigpack med ufarget silkepapir koster ikke mange kronene på Binders, T&G el.

Skrevet

Jeg gikk innom Glasmagasinet og fikk noen glassesker (faktisk den som hører til mine glass), la bare litt ekstra silkepapire på toppen! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Og det er lurt å putte hvert glass (når det er ferdig innpakket eller før) i en liten plastikkpose. Slik at om akkurat det glasset knuser så slipper du glassbiter over hele eska.

Bruker vanligvis å pakke knuselige ting inn i klær/håndklær/sengetøy så får jeg pakka to ting på en gang. Og det er guffent med glassbiter i ullgensern...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...