Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mia s
Skrevet

Hvilken ansiktskrem er best for tørr hud? Var på en hudanalyse i går, der jeg fikk beskjed om at jeg hadde 99% tørr hud og 1% sensetiv. Det er derfor jeg har fått milier (tørket talg), og kviser.

Jeg har vært innom apoteket og helsekost, men jeg sliter med å bestemme meg for hvilken krem jeg skal velge.

Kan dere hjelpe meg?

Mvh Mia

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hvilken ansiktskrem er best for tørr hud? Var på en hudanalyse i går, der jeg fikk beskjed om at jeg hadde 99% tørr hud og 1% sensetiv. Det er derfor jeg har fått milier (tørket talg), og kviser.

Jeg har vært innom apoteket og helsekost, men jeg sliter med å bestemme meg for hvilken krem jeg skal velge.

Kan dere hjelpe meg?

Mvh Mia

skin smoothing cream fra dermalogica. jeg har blitt avhengig av den serien, så masse gode produkter. uten parefyme eller farge, bare naturlige stoffer. kjøp på strawberrynet så får du tilbake toll :)

jeg har også tørr hud og skin smoothing cream gir masse fukyighet, huden blir babymyk etterpå. jeg bruker også en tynnere krem fra samme merke, men i en periode hadde jeg masse utbrudd med kviser. gikk til hudpleier og hun ba meg bruke mer av skin smoothing cream. innen en uke etter at jeg byttet så var huden bra igjen. den manglet bare fukt. vet også at dermalogica har en krem som er enda mer fuktgivende, men den har jeg ikke prøvd.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

sorry skrivefeilene, gikk litt fort, hehe

Skrevet

Tusen takk for svar :)

har tittet litt, og har funnet en krem for ekstrem tørr hud. Den heter DERMALOGICA - Intensive Moisture Balance.

Jeg ser at det er kanskje mye billigere på lookfantastic.com; 370 kr (uten frakt og toll) da blir det omtrent 500-550 kr.. Er det noen som har erfaring på hvor lang tid det tar før varene kommer i posten etter jeg har bestilt det? Jeg tror varene kommer fra uk.

Har også funnet den på minhud.no der den koster 615 kr, men så blir det omtrent 670 kr med frakt ++.

Mvh Mia

Skrevet

Du bør kanskje teste den minste størrelsen først, for det er ikke sikkert kremen passer for din hud/du liker den.

Hvis huden din mangler både fett og fuktighet, kan IMB være bra. Jeg bruker den selv, men har ekstremt tørr og fuktfattig hud, og den duger bare om sommeren. Denne er ganske lett i konsistensen, men inneholder oljer. Skin Smoothing Cream er litt tykkere, og inneholder mindre oljer enn IMB, men til hud som først og fremst mangler fuktighet er den super.

Begge får du i størrelser på både 50 og 100 ml, og jeg ville testet den minste først om jeg var deg.

Men spurte du ikke om produkttips der du fikk hudanalyse? Der kan du få prøver og tips, og de vet bedre enn oss på et forum hva huden din faktisk trenger. På den måten slipper du også dyre og irriterende bomkjøp. ;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Tusen takk for svar :)

har tittet litt, og har funnet en krem for ekstrem tørr hud. Den heter DERMALOGICA - Intensive Moisture Balance.

Jeg ser at det er kanskje mye billigere på lookfantastic.com; 370 kr (uten frakt og toll) da blir det omtrent 500-550 kr.. Er det noen som har erfaring på hvor lang tid det tar før varene kommer i posten etter jeg har bestilt det? Jeg tror varene kommer fra uk.

Har også funnet den på minhud.no der den koster 615 kr, men så blir det omtrent 670 kr med frakt ++.

Mvh Mia

se på strawberrynet. der refunderer de toll og moms. er sikkert litt billigere for kremen på lookfantastic, men der refunderer de ikke toll++

Gjest Gjest
Skrevet

Syns A-krem er en veldig god for tørr hud ; ) den kan også brukes på resten av kroppen

Gjest Raptuza
Skrevet

Har sjølv tørr og sensitiv hud, og som dagkrem brukar eg Comfort on call frå Clinique. Veldig fornøgd med den! Den er ganske rik og veldig behageleg å ta på ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...