Gå til innhold

Toastmasteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva gjør egentlig en toastmaster?

Jeg spør forloveden min hva vi skal finne på av underholdning i bryllupet, og han sier vi ikke skal tenke på det i det hele tatt fordi det er helt og holdent toastmasteren sitt ansvar.

Stemmer dette? Jeg trodde toastmasterens oppgave var å koordinere innslagene og å introdusere talerne?

Gjest brudisommer
Skrevet
Ja, hva gjør egentlig en toastmaster?

Jeg spør forloveden min hva vi skal finne på av underholdning i bryllupet, og han sier vi ikke skal tenke på det i det hele tatt fordi det er helt og holdent toastmasteren sitt ansvar.

Stemmer dette? Jeg trodde toastmasterens oppgave var å koordinere innslagene og å introdusere talerne?

Jeg trodde nok det samme som du, at toastmaster skulle holde orden på taler osv under middagen, og kanskje tidspunkt for kakeskjæring og bryllupsdans.

Men nå har toastmasteren avtalt med en slektning at det skal spilles inn til middag. Jeg fikk høre det via slektningen. Ikke det at det gjør noe, hadde bare vært greit å vite om det.. Er litt kontrollfrik og det vet toastmasteren

Skrevet

Jeg tenker på en toastmaster som en "programleder". Ikke nødvendigvis kun under middagen, men utover kvelden. Passe på når brudevals, kakeskjæring, siste dans osv skal foregå. Han setter også opp kjøreplan osv. At han står for underholdningen har jeg ikke hørt om. Men mange er kombinert toastmastere og sangere/entertainere. Men da underholder de jo i sin andre rolle, ikke som toastmaster.

Skrevet

Vår toastmaster skal få fri når folk går fra bordet. Da har vi tenkt at noen andre kan ta over, så kan han få lov til å kose seg litt også. Det er ganske krevende å være toastmaster, så å ha kontroll på hele kvelden høres lenge ut.

Jeg har lest en bok om å være toastmaster, og det sto ingenting der om at man skal ha ansvar for underholdningen. På den annen side har vi ikke egentlig tenkt å ha så mye "underholdning". Det skjer jo nok uansett, med kakeskjæring og -spising, dansing, osv. Hvis noen har lyst til å ha noen innslag, er det selvfølgelig greit, men vi skal ikke ha noe leker eller opplegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...