Gå til innhold

"Evolusjon-opplest og vedtatt?"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hans_*
Skrevet

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=120197

Jeg har ikke lest den selv, men synes den høres litt interessant ut. Alt må tåle kritikk, også vitenskapen. Det jeg lurer på, er om noen av dere har lest den/har hørt om den etc. og vet om den holder mål ut ifra et faglig synspunkt, og virkelig belyser problemer ved evolusjonen, eller om den er full av feil, misforståelser og virkelighetsforvrengninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på at Kristian Kapelrud har en fortid i Magazinet - hvor han skriver om kreasjonisme - og ellers bruker fantasyserien sin til å tre kreasjonismevrangforestillinger ned over hodene på eventuelle lesere, kan du være rimelig sikker på at den ikke holder mål rent faglig, og at den også er full av feil, misforståelser og virkelighetsforvrengninger.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Jeg har heller ikke lest den, men ja, man kan bli litt skeptisk allerede når man hører navnet på forfatteren. Han har heller ingen utdannelse innen feltet som tilsier at du skal ta han alvorlig.

Ellers: Søk på "Evolusjonen-opplest og vedtatt? Origo"så finner du Origos bokanmeldelse i Word-format. Ikke at de er den beste kilden, altså, men det er i alle fall en bokanmeldelse.

Skrevet

Jeg får ikke linken til å virke, men dersom det stemmer at forfatteren ikke har utdannelse innen dette, eller jobber med noe som skulle tilsi at han har relevant kunnskap, blir ikke denne boka interessant for meg. Kritikk er interessant, men den må være velfundert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...