Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

yeah, what about that, suckers.

Da jeg begynte som elev i min arbeisplass hadde jeg dreads. For 5 gang, de kan bare ikke bli stoppet!

Skal ikke nevne navn, men vi kaller de sjef 1 og 2. Sjef 1 Klaget hele tiden. Sa at han og sjef 2 hadde pratet sammen om at dette var uakseptabelt og håret måtte børstes ut (dette var i mars eller noe slikt). Ok da, så gikk jeg med på det. Fikk sommerjobb, og trallala. Føler meg som en dott på håret, etter 5 år med dreads, og vi vet alle jenter at velvære starter ovenifra, dårlige hårdager osv! :goodbye:

Så drar meg og kjærste på hove. Treffer en kompis av han i campen som tilfeldigvis er nevøen til sjef 2, og stusset over hvorfor dreadsene var borte, da sjef 2 syntes disse var så flotte, og at det var så greit at folk ville være annerledes?

Sjef 1 har altså brukt #2 for å få meg til å forandre meg, uten at hun var enig i dette. Så da ble Milkyway SINT!

Så nå lurer jeg på om jeg skal gå helt rage against the machine på de, fight the war fuck the norm, og gjøre en bra jobb samtidig som jeg føler jeg ser nogenlunde funky ut, eller ja?

Dette er ikke en debatt om at dreads er ekle, eller fine eller hurramegrundt. Derfor tror jeg den er feilplassert også. Hvem vet? Jeg savner iallfall å se ut som en mopp, og tror da vitterlig ikke at en ny frisyre ville gått utover min eksklusive sommerjobbkarriære?

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxtor
Skrevet

De har rent lite med hvordan du ser ut, så lenge du gjør jobben du gjør.

Go for it.

Gjest milkyway
Skrevet

Nå er det hakket før jeg løper inn og lager dem med en gang her faktisk... JAJA jeg vet det er bare hår, men når det engang finnes et hårforum på kvinneguiden...

Gjest milkyway
Skrevet

OG, jeg tar da ut piercingene mine før uniformen går på :tommel:

Gjest Maxtor
Skrevet

Se der, du gjør da plenty for moral.

Håret ditt må du da få ha ifred. Det er uansett noe du må leve med etter arbeidstid også.

Gjest milkyway
Skrevet

Hmmm men det er 2 ting jeg ikke har nevnt her da. Jeg har både undercut, og en fargerik tatovering i bakhodet (bare noen stjerner og noen bobler, mer søtt enn hardcore), men dette ser da gjestene hver dag uansett, at den stikker ut fra under håret?

Sukkemegakk. A working class hero is something to be :(

Skrevet (endret)

Så lenge man jobber så tett opp mot kunder som du gjør (servitør, sant?), bør man faktisk ha et så nøytralt utseende som mulig. Dreads virker for meg som fryktelig ekkelt og urenslig, og jeg ville ikke spist et sted med servitører med dreads.

Dersom du absolutt må være "sær" utseendemesig, bør du skaffe deg en jobb hvor du ikke har direkte kundekontakt ansikt til ansikt, f.eks. som lagerarbeider eller telefonselger.

Endret av Wadjet
Skrevet (endret)

Vet du hva, Milkyway? Hvis jeg hadde hatt med meg familien min dit du jobber, kunne vi virkelig ikke ha brydd oss mindre om du hadde dreads eller ikke. Antakelig hadde datteren min blitt skikkelig fascinert - særlig hvis du har tatoveringer også. :)

Jeg tror kanskje vi skal dit jeg tror du jobber i sommer - skal jeg si hei? :lur:

Endret av pøbelsara
Gjest milkyway
Skrevet

nei se det pøbelsara, dette var ikke uhyggelig :-D

Ja kom nå endelig innom i sommer og se etter ei flokete lita jente full av stjerner ;-D Unger synes sånt er kjempegøy, husker jeg fikk masse fine tilbakemeldinger av gjestene og. Tror mest det var rødfargen som var problemet, like rød som kvinneguidendesignet var de! men all natural nå. Huppps der var visst nr 1 laget, don't stop me now, mvh queen!

wadjet: jeg vil ikke være sær, men når jeg har tonet det ned og ikke trives, så sier det vel seg selv hva valget mitt blir? Dessuten er jeg like renslig som en og annen person. Mine forrige luktet ingenting! :)

Skrevet

Har du nær kundekontakt, så skjønner jeg godt at de vil du skal tone ned stilen.

Skrevet (endret)

Spiller ingen rolle om de ikke lukter. De SER utrolig udelikate ut, og gudene vet hvor mye drit og møkk som samler seg oppi fugleredet. Og dette drar du inn på et kjøkken. Sorry, men :spy:

Ingen tvinger deg til å ha en stil du ikke trives med, men skal du se ut slik, må du ta konsekvensene av det og skaffe deg en jobb hvor du ikke har kontakt med kunder ansikt til ansikt. Ditt eget valg, og en del av det å bli voksen.

Endret av Wadjet
Skrevet

:duskedame: for dreads!

kompisen min har dreads, og selv om jeg har kødda med at han kan ha mat,katter,rotter.. you name it, oppi der, så regner jeg med at normale folk med og uten dreads klarer å holde huet reint :P

Og man bør jo få lov til å være seg selv og se ut som man vil egentlig, om man har drads, et par tatoveringer, piercinger osv så kan vel ikke det gjøre noe.

Om man ser ut som han som tatoverte stjernet i trynet på hu dama, da er det noe helt annet :P

Jeg har selv en vertical labret, har tidligere hatt vanlig labret og en ring på siden. Har jobbet i barnehage og på barneskole, noen kan jo så klart finne det galt av meg å ha piercinger i kjeften, men barna er max care :P det er jo de jeg jobber med, og så lenge jeg klarer å være blant barn og gjøre jobben min burde ikke utseende ha så mye å si :P

og det at sjef 1 har brukt sjef 2 er jo helt latterlig, så skaff deg dreads igjen! :D

Skrevet
Spiller ingen rolle om de ikke lukter. De SER utrolig udelikate ut, og gudene vet hvor mye drit og møkk som samler seg oppi fugleredet. Og dette drar du inn på et kjøkken. Sorry, men :spy:

Ingen tvinger deg til å ha en stil du ikke trives med, men skal du se ut slik, må du ta konsekvensene av det og skaffe deg en jobb hvor du ikke har kontakt med kunder ansikt til ansikt. Ditt eget valg, og en del av det å bli voksen.

folk med dreads vasker faktisk håret med en ordentlig shampoo, og shampooen gjør jo noe så smart som å få håret reint!

selv om hu jobber på kjøkken og ser ut som hun gjør betyr ikke det at hun putter maten oppi håret eller ikke vasker seg på henda :P

Gjest milkyway
Skrevet

Dessuten er jeg så vidt innom mat-delen av kjøkkenet :) nesten aldri a la carte, mest buffet, og da er det jo bare servering av drikke, og rydding vi bedriver!

Og jeg synes det at jeg farger håret mitt tilbake til naturlig fra signalrødt, pluss fjerner ring i nese og leppe = kraftig nedtoning!

(men så hender det nå og da at jeg løper inn på kjøkkenet og slenger huet i gryta og da :fnise: )

Skrevet

Tja, det kommer helt anpå hva en jobber med. Der jeg er sjef, må man se presentabel ut på jobb, og ha et utseende som ikke er støtende for noen.

Mine ansatte må ta ut piercinger, ikke ha tatoeringer på synlige steder og ser ordentlig ut på håret. Det står i arbeidskontrakten (bare formulert litt annerledes).

Men, har de ansatt deg med dreads, synes jeg ikke de bør klage etterpå. Har du være på jobbintervju uten dreads, og så kommet med dreads når du har begynt i jobben, skjønner jeg dem godt.

Gjest milkyway
Skrevet

Var ingen intervju i mellomtiden :) Sjefen her er skalla med ringer i ørene og kjempetribals på armene, så det BØR jo egentlig ikke være noe problem? (beklager hvis du kjenner dette igjen, OM du skulle slenge rundt på kvinneguiden, det er jo ikke akkurat noe forferdelig det skrives om her :) )

Skrevet
Var ingen intervju i mellomtiden :) Sjefen her er skalla med ringer i ørene og kjempetribals på armene, så det BØR jo egentlig ikke være noe problem?

Nei, da er jeg helt enig med deg i at det ikke bør være noe problem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...