Lady Lovelylocks Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Jeg kjøpte moreller på Kiwi idag, der var det ferdige poser på 1 kg. Jeg plukket ut noen og skulle betale. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe hele posen.. Fikk tilslutt lov til å kjøpe de jeg hadde tatt, men det var tydelig vanskelig for mannen og la meg få lov til det. Gjør dette hver gang jeg skal ha moreller, og har aldri fått noen komentar på det. Sa det til mannen, men da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne ha kjøpt på Kiwi før (noe jeg har) Det står jo ikke pris per pose, men kilopris... Kjøper du hele posen eller litt av den?
Brunhilde Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Plukker du ut druer av beger også? Når det er tydelig at morellen er lagt opp i poser i tilnærmet lik mengde så kjøper jeg hele posen. Ligger de derimot i kasse tar jeg så mange jeg vil ha.
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Plukker du ut druer av beger også? Når det er tydelig at morellen er lagt opp i poser i tilnærmet lik mengde så kjøper jeg hele posen. Ligger de derimot i kasse tar jeg så mange jeg vil ha. Enig, det sier seg liksom selv.
Solknapp Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Jeg tar også med meg hele posen når det først er delt opp sånn...
Gjest SmallTalk Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har frukt og grønt avdelingen på deltid i butikken jeg jobber i, og for min del så er det bare å plukke ut akkurat så mange moreller du vil ha. Så lenge det ikke er pris per pose eller posene ikke er forseglet, så er det ikke noe problem å plukke ut den mengden du vil ha.
Lady Lovelylocks Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2009 Nei, jeg plukker ikke ut druer i beger. De har jo pris per beger...
Gjest Catwoman Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Så lenge det er kilopris kan du plukke de du vil ha. Kan ikke sammenligne det med druer i beger - som har stykkpris per beger. Men blir det samme som druer i løsvekt, som også gjerne ligger i en liten plastpose - der er det bare å plukke de man vil ha hvis man ikke vil ha hele posen.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Jeg kjøpte moreller på Kiwi idag, der var det ferdige poser på 1 kg. Jeg plukket ut noen og skulle betale. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe hele posen.. Fikk tilslutt lov til å kjøpe de jeg hadde tatt, men det var tydelig vanskelig for mannen og la meg få lov til det. Gjør dette hver gang jeg skal ha moreller, og har aldri fått noen komentar på det. Sa det til mannen, men da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne ha kjøpt på Kiwi før (noe jeg har) Det står jo ikke pris per pose, men kilopris... Kjøper du hele posen eller litt av den? potetposer er ofte i 2.5 kilos pser eller større. åpner du de også, og tar ut det du trenger?
Lady Lovelylocks Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2009 Nei, jeg tar ikke ut av potetposen heller. De har også pris per pose.
Gjest Catwoman Skrevet 1. juli 2009 #10 Skrevet 1. juli 2009 potetposer er ofte i 2.5 kilos pser eller større. åpner du de også, og tar ut det du trenger? forstår ikke folk forskjell på stykkpris og kilopris?? :klø:
Babochka Skrevet 1. juli 2009 #11 Skrevet 1. juli 2009 Er det poser og jeg skal ha moreller, så kjøper jeg poser. Er de løse i kasse, så plukker jeg selv.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 1. juli 2009 #12 Skrevet 1. juli 2009 Gjør som flere andre her; ting som ligger i pose, beger eller whatever kjøper jeg som det er - kun det som ligger løst i kasser e.l. tar jeg det jeg vil av. Ville aldri ramlet meg inn å ta noe ut av ferdig pakkede poser (uansett om det er kilo eller stykk-pris, er det lagt i poser regner jeg med at det er ment å selge som det er - ca det samme som ferdigpakket kjøttdeig)
Gjest SmallTalk Skrevet 1. juli 2009 #13 Skrevet 1. juli 2009 forstår ikke folk forskjell på stykkpris og kilopris?? :klø: Det lurer jeg også på... :klø: Jeg for min del ser virkelig ikke problemet med å plukke ut av posen. Man plukker da ut av posen på druer i løsvekt, hvorfor ikke av morellposen?
Brunhilde Skrevet 1. juli 2009 #14 Skrevet 1. juli 2009 Det lurer jeg også på... :klø: Jeg for min del ser virkelig ikke problemet med å plukke ut av posen. Man plukker da ut av posen på druer i løsvekt, hvorfor ikke av morellposen? Jeg skal begynne å plutte koteletter og kjøttdeig, det står jo kilopris på det også, ikke sant?
Gjest i.i måneskygge Skrevet 1. juli 2009 #15 Skrevet 1. juli 2009 Jeg spurte han på butikken om de hadde moreller i løs vekt og fikk da beskjed om at det var meningen og plukke ut av posene.
Lady Lovelylocks Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #16 Skrevet 1. juli 2009 Jeg skal begynne å plutte koteletter og kjøttdeig, det står jo kilopris på det også, ikke sant? Nei, for man åpner vel ikke pakker og tar det man vil? Den posen jeg tok fra var åpen...
angeleyes Skrevet 1. juli 2009 #17 Skrevet 1. juli 2009 Ligger frukten i poser så kjøper jeg hele posen. Er det kasser så plukker jeg det jeg vil ha.
mimifin72 Skrevet 1. juli 2009 #18 Skrevet 1. juli 2009 jeg kjøper moreller ganske ofte, og velger alltid poser som er lukket igjen. Jeg er gravid og synes det er litt ekkelt hvis noen har gravd i posen og plukket de beste morellene. Betaler gjerne for hele posen.
Eplefe Skrevet 1. juli 2009 #19 Skrevet 1. juli 2009 Butikkene må fryde seg over de som kjøper poser kun fordi de ligger i poser. Det er derfor de pakker dem sånn. Frukt er et løsvektsprodukt, og du kjøper selvsagt kun så mye du vil ha. Ingenting galt med å plukke ut fra posen - under posene er det faktisk som oftest en kasse med moreller og.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #20 Skrevet 1. juli 2009 Moreller ligger jo gjerne i åpne uforseglede poser, så jeg ser ikke problemet med å plukke. Ingen forpakning å ødelegge, og ikke noe problem å få solgt moreller i løsvekt. Poteter og kjøttdeig i lukkede poser og pakker er da virkelig noe annet. Ingen som vil kjøpe en halv (eller bare åpen) ferdigpakket kjøttdeig. Åpner du disse pakkene, ødelegger du varen for butikken. Dere skjønner vel det...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå