Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei

som alle jeg skrev her for en stund siden om den nye jobben min, kolegane er veldig avisene på den nye jobben min, vanskelig å få kontakt med, å svarer bare når det virkelig noe som de må svare på, men sån gidder ikke jeg å ha det så jeg skravler med alle selv om de svarer heller ikke, men nå har jeg vært der siden i mai,

men enda ikke hørt hvordan de er fornøyd med meg, er jeg barnselig når jeg går å lurer på om jeg, gjør en god jobb heller ikke?

en kan jo ikke spør hva de synest, det synest jeg virker fordumt, det er i en barnhage, nesten ingen snakker i pausen, er mest jeg som setter meg i sandkasse til ungene, de voksene står å skarvler med verandre å kikker runt,

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_blå_*
Skrevet

Hei, er du yngre enn de andre kollegaene, hvor lenge har du vært der? Jeg syns det er dårlig av dem å være ekskluderende. Når en ny kollega kommer skal man jo ta imot dem godt. Jeg vet ikke hvilke råd jeg kan gi deg, men en klem. :klem: Og nå frista det lite å søke på barnehagejobber gitt!

Skrevet

Du har vel en i barnehagen som er sjefen/lederen din? Be ham/henne om en evalueringssamtale hvor du kan spørre sjefen hvordan vedkommende synes du utfører jobben og hvor du også kan komme med dine opplevelser og innspill. Slike samtaler er det helt vanlig å ha og om du ber om det viser du bare at du er interessert i å gjøre en god jobb. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
hei

som alle jeg skrev her for en stund siden om den nye jobben min, kolegane er veldig avisene på den nye jobben min, vanskelig å få kontakt med, å svarer bare når det virkelig noe som de må svare på, men sån gidder ikke jeg å ha det så jeg skravler med alle selv om de svarer heller ikke, men nå har jeg vært der siden i mai,

men enda ikke hørt hvordan de er fornøyd med meg, er jeg barnselig når jeg går å lurer på om jeg, gjør en god jobb heller ikke?

en kan jo ikke spør hva de synest, det synest jeg virker fordumt, det er i en barnhage, nesten ingen snakker i pausen, er mest jeg som setter meg i sandkasse til ungene, de voksene står å skarvler med verandre å kikker runt,

Uff, dette er ikke kjekt. du er ikke barnslig. For meg ble dette veldig usikker situasjon

Jeg var en plass der jeg ikke kjente noen. I pausene så var det helt stille,ingen sa noe.

jeg lurte på om det var noe med meg, jeg begynte å kutte ut pausene for det var pinlig stille. Som ny så skjedde det at jeg lurte på div.ting. Alle svarte kun med ja eller nei.....jeg grudde meg for hver dag.

Syns det er en dårlig måte å ta imot folk på.

Sjefen hadde pause sammen med oss. jeg forsto i ettertid at det var dårlig forhold der, derfor var det vel en slags protest.

Ikke toppsjefen egang snakket, mellomleder forandret seg også i dissepausene.

Så etter en mnd med pauser uten et ord, alle bare så på hverandre,så gikk jeg.

Ikke en kjeft spurte meg om noe. tror knapt de viste hva jeg het.

Jeg tar alltid imot nye folk på den måten jeg ønsker å bli mottatt selv.

Skrevet

jeg er godt over 40 år,

ja er ikke mye koselig, for en mister en del selvrespekt, når en føler dem ser rart på deg, å svarer ja å nei. ikke har jeg fått rede på runtinene der heller, men jeg har jo sett å funnet ut av det selv, så jeg gjør bare det jeg ser å føler selv,

Gjest gjest Anita
Skrevet (endret)

Det er ikke hyggelig å ikke være inkludert blant arbeidskollegaene. Har opplevd det samme, og endte også opp med å si opp en jobb på grunn av dette (jeg var i en helt annen aldersgruppe enn de andre, så det var umulig å få kontakt).

Ta en liten prat med sjefen din på tomannshånd og spør direkte om hun/han er fornøyd med jobben du gjør. Da slipper du ihvertfall å gå rundt og gruble på om hun/han synes du gjør en bra jobb eller ikke. Lykke til!

PS. Er kollegaene dine ca. på samme alder som deg?

Endret av Scorpina
Skrevet

Dette skjønner jeg er jeg ukoselig situasjon :/

Jeg har ikke hatt det helt sånn da jeg har vært i praksis i barnehager, men en ting som jeg også har opplevd er at de voksne bare står der og prater mens jeg går rundt og er med barna.

Og det er veldig fint at du gjør det! Det er viktig å være med barna, passe på de og være sammen med de :)

Du er ikke barnslig i det hele tatt, jeg tror du får prate med noen på jobben din.

Blir det for ille, om det fortsetter sånn så er ikke det bra for deg, trivsel er veldig viktig og du får da vurdere om du vil fortsette eller ikke..

Jeg var utplassert i en barnehage hvor jeg ikke likte sjefen eller de på avdelingen jeg jobbet, og her var jeg bare 1 gang i uka noen uker, og det er ille at man ikke trives i den lille perioden, slik som jeg hadde det da.

Jeg trivdes gudskjelov i pausene som regel, men da var jeg ikke sammen med de fra avdelingen min.

Gjest Smaragd
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har fantastiske medarbeidere, og en fantastisk sjef!

Vi jobber godt i lag alle sammen, og trives i hverandres selskap.

Alikevel kan vi gjerne bare sitte å glo i veggen når vi har pause. Nyter bare stillheten, i en hektisk og bråkete hverdag :) Så akkurat den biten, skal du ikke se noe mørkt på :)

Men det du sier om rutiner. er det ikke bare å spørre da? Du sier du prater med alle om alt mulig, så kan du ta deg en prat om dagsrytmen :)

La det nå vere sagt at noen barnehager har strenge regler på privat prat blandt de voksne. man skal prate arbeidsrelatert. "Tyte" om hva man gjorde i helgen skal man gjøre i pausene. Men om det var sånn hos deg, ville de nok ha tatt det opp med deg tror jeg da...

Kan jeg spørre om hvor lenge du har jobbet der, og hvor mange voksne dere er på avdeling?

Gir et litt bedre bilde på hvor "galt" det er dette her :)

I barnehage er der også noe som heter medarbeidersamtale. Det pleier å vere en eller to ganger i året. Der man bare har en prat med leder, om hvordan man synes ting går på jobb.

Men føler du at du gjør en god jobb med barna? At de liker deg, og at du er en flink assistent?

Skrevet (endret)

Ciba:

Nei, du er ikke barnslig som lurer. Tilbakemeldinger er viktig i jobbsammenheng, særlig når man er ny. Å få høre hva kolleger og sjefer synes om innsatsen man legger igjen gjør både at man kan rette opp det man eventuelt gjør feil, og man blir sikrere på det man allerede gjør riktig.

Jeg skjønner godt at du ikke vil spørre hva de synes, det hadde jeg følt som en veldig ubehagelig ting å gjøre selv. Men du kan, som nevnt av Smaragd, be om en medarbeidersamtale.

Bortsett fra det må jeg si at det høres ut som at du har dumpet borti en utrolig lite koselig barnehage! Humøret på de du jobber sammen med må jo smitte over på barna?

Endret av Scorpina
Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Skrevet

Greit, Scorpina, jeg forstår at første del av innlegget mitt kanskje var litt på kanten, men jeg blir i dårlig humør når folk mobber hverandre. Skal ta det innover meg og prøve å ikke gjøre det igjen........:)

Skrevet

er min feil det at noe slettest, jeg er for dumt til å skrive rett, så jeg skal prøve å skrive mindre her inne, kan jo bare sitte å lese også

Skrevet

Nei, skriv alt du vil!

Det er virkelig ingen problem å forstå hva du skriver - jeg kjenner mange - mange - som har langt større skrivevansker enn det virker som du har. Ikke tenk på det engang!

Må ikke miste motet, Ciba! :kose:

Gjest Gjest
Skrevet
hei

Det er vanskelig å svare når man ikke kjenner deg. Det å skravle med folk som ikke har lyst til å skravle kan fort tolkes som et tegn på dårlige sosiale antenner. Kanskje du burde gitt folk mer tid til å bli kjent med deg?

Du skriver du har vært der siden mai, altså har du jobbet der bare 1-2 måneder, og det kan ta mer tid å komme innpå nye kollegaer. Og det er ikke alltid så vanlig å få høre etter bare en måned om man gjør en god jobb eller ikke. Det er selvsagt hyggelig på steder der folk er flinke på å gi gode tilbakemeldinger hele tida for å bygge opp den nyes selvtillit, men dette er ikke noe man kan forvente.

Men be gjerne om en medarbeidersamtale, som flere her har rådet deg til. Det KAN faktisk hende at du trenger litt veiledning på enkelte områder og at de andre ikke har turt å si ifra til deg. Og det er i såfall ikke noen katastrofe. Vær åpen og imøtekommende overfor sjefen, vær litt ydmyk og spør hva du kan gjøre annerledes for å bli en del av kollegiet. Det tas sjelden godt opp om nye medarbeidere kommer med sure miner og anklager kollegaene for å være avvisende. Det vil neppe bedre situasjonen.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er IKKE skrevet for å trakassere eller være ekkel, men er noe ts bør tenke over.

Vet dine kollegaer at du har dysleksi? Hender det at du må skrive beskjeder eller annet til dem?

Det skulle selvsagt ikke vært sånn, men det er nå likevel sånn at hvis man ikke er kjent med dysleksi og ikke vet at andre har det så kan man få feil inntrykk av folk via skrivestil/dårlig rettskriving. Det er viktig å informere om denne type "handikapp", sånn at de man jobber med skjønner hvorfor ting er som de er.

Skrevet

hei takk for svar,

sjefen vet om mineskrive feil, men er ikke så mye skriving på min jobb. jeg skal gi de en sjangse til, men derfor jeg reagerte på kolegane mine, er at på andre jobber jeg har hatt, så har jeg bare møtt på hyggelige kolegaer, men er jo kansje for at jeg er vikar, at en ser ned på vikarer, virker det som, husker første dagen jeg var der kom det å en vikar, henne behandla de som meg, så jeg har bestemt meg når hun kommer, igjen skal jeg være som jeg vill alle skal være mot meg, men det er jeg nå også da,

Gjest Smaragd
Skrevet
hei takk for svar,

sjefen vet om mineskrive feil, men er ikke så mye skriving på min jobb. jeg skal gi de en sjangse til, men derfor jeg reagerte på kolegane mine, er at på andre jobber jeg har hatt, så har jeg bare møtt på hyggelige kolegaer, men er jo kansje for at jeg er vikar, at en ser ned på vikarer, virker det som, husker første dagen jeg var der kom det å en vikar, henne behandla de som meg, så jeg har bestemt meg når hun kommer, igjen skal jeg være som jeg vill alle skal være mot meg, men det er jeg nå også da,

Kan jeg spørre om hvor mye du jobber?

Du sier du er vikar - er du ringevikar så du bare er på jobb en gang eller to i uken, eller er du der hver dag?

Gjest KatzenThang
Skrevet (endret)

...

Endret av KatzenThang
Skrevet

jeg jobber som regel 4 dager i uka , noen ganger 2 ganger i uka, nå så jobber jeg 14 dager, for en hadde blir sykmelt, i ferien,

jeg har aldri opplev lingnenes arbeids plass, jeg kan gå en hel uke uten å snakke med de voksene , vist ikke det hadde vært for meg, for jeg spør å graver hvordan rutinene er å sånt, men vist ikke jeg snakker til de. så snakker ikke de til meg heller, har vudert å prøve å finne en annen barnehage jobb

Skrevet

hei igjen,

nå er det ikke mange timer til igjen før jeg skal på jobb, men har ikke lyst gruer meg til en hel uke, med kolegar som er vansklig å få noen kontakt med heller samarbeide, vuderte å ringe i morgen å si jeg var, syk, men sån person er jeg ikke, så det kommer ikke på tale, takk til dere alle som har svart meg, å en riktig god natt når den tid komer

ciba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...