Gå til innhold

~ Internet / Leksikon ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du internet som oppslagsverk? Eller sverger du til det gode gamle leksikonet? Er det slik, tror du, at nå i disse internett-tider, har leksikonet utspilt sin rolle?

Noen prøvde å prakke på meg et dyrt 12-binds leksikon på en messe, noe jeg ikke føler behov for da jeg kan søke på akkurat det samme på internett. Dyrt er det også, og ikke minst... plasskrevende!

Til dere som har leksikon; hvor ofte bruker dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Liten
Skrevet

Jeg lurer stadig på hvor jeg fant ut saker og ting før jeg fikk nett. Sjekker alt mulig der - telefonnummer og adresser, faktaopplysninger og alt mulig dill. Selvfølgelig skal en være kritisk til den informasjonen en finner på nettet, men med gode søkerutiner og kryssjekk, så føler jeg meg på rimelig trygg is som oftest.

Om jeg skulle ha følt behov for å bruke penger på et leksikon nå, så hadde jeg villet ha det på CD-rom. Papirutgaven er stort sett utdatert idet den trykkes, og hvem pokkern driver og kryssjekker i disse oppdateringsbindene en får dann og vann? Nei, takke meg til elektronisk format som det er enkelt å oppdatere.

(hmmm.... visste ikke at jeg mente så mye om leksikon gitt! :kul: )

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har et 30 binds leksikon.. Men det er en smule gammelt, så jeg bruker heller internett.. Men mamma sverger fortsatt til leksikon..

Skrevet

bruker både internett og leksikon...

Skrevet

Bruker internett da jeg aldri (heldigvis) har ville investere i leksikon, både pga pris (først og fremst) og at det opptar mye plass. Bruker internett nå, men synes et leksikon på CD-rom, evt oppdateringsmuligheter via internett kanskje kunne være aktuelt i fremtiden.

Jennifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...