Gjest Gjest1 Skrevet 31. juli 2003 #1 Skrevet 31. juli 2003 Jeg har nettopp flyttet inn hos typen min og har derfor holdt på å rydde. Han sa jeg måtte finne meg til rette og føle meg hjemme. Men da jeg skulle rydde plass i klesskapet til klærne mine fant jeg en eske med brev.. Det viste seg å være kjærlighetsbrev fra x'ene hans. Det lå et fotoalbum med bilder der også. Av div. x'er, og noen var han også med på (klinebilder). Jeg har ikke sagt noe til typen min ang. dette,men lurer på hvorfor han tar vare på slik.. Er det vanlig å ha slikt liggende/gjemt??
Gjest Janna Skrevet 31. juli 2003 #2 Skrevet 31. juli 2003 Minner, kanskje?... Vet om mange som tar vare på eks-bilder. Ikke min kjæreste da, men andres...
Livets datter Skrevet 31. juli 2003 #3 Skrevet 31. juli 2003 lurer på hvorfor han tar vare på slik.. Slikt har da jeg tatt vare på også, men det ligger i en eske på loftet! Man trenger vel ikke å kvitte seg med alle gamle minner og spor fra fortiden selvom man får seg ny kjæreste!? Jeg ville ALDRI kvittet meg med slike ting, og hvis noen hadde bedt meg om det, hadde jeg blitt sint!
Suzy Skrevet 31. juli 2003 #4 Skrevet 31. juli 2003 Hvorfor ikke ta vare på slikt? Tenk om det en gang i framtida blir slutt mellom dere da - ville du foretrukket at han brant alle minner om deg? :o Jeg har både bilder, brev og dagbøker fra fortiden min. Men de er oppbevart såpas privat at de ikke er til sjenanse for mannen min - og jeg akter ikke å kaste dem. Suz :blunke:
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #5 Skrevet 31. juli 2003 Må DU rydde for å flytte inn? Det synes jeg han burde gjort selv. Forøvrig ville jeg ikke ehngt meg opp i bildene. jeg har slike i fotoalbumet mitt, jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #6 Skrevet 31. juli 2003 "Long ago, it must be, I have a photograph. Preserve your memories, They're all that's left you." Simon & Garfunkel ("Bookends")
Suzy Skrevet 31. juli 2003 #7 Skrevet 31. juli 2003 "Long ago, it must be, I have a photograph. Preserve your memories, They're all that's left you." Simon & Garfunkel ("Bookends") Åh... Bookends... *sukker henført* Vakker! :D Suzy
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #8 Skrevet 31. juli 2003 Bilder jeg har tatt opp igjennom årene har jeg i album som faktisk står i stuen, om det er noen bilder av noen av mine tidligere kjærester der ja so what? Jeg har hatt et liv før han kom inn i bildet, og det kan en ikke viske ut bare fordi en har fått seg en ny kjæreste. Jeg ser jo aldri i de albumene, men de står der. Jeg hadde vel gått med på å pakke dem ned og lagt dem bort hadde min kjære villet dette, men siden han aldri har nevnt noe regner jeg med at det ikke er noe problem. Bilder er minner, og minner har en enten en har bilene eller ikke, dette bør du ikke være usikker på, for det er helt normalt å ha bilder fra tidlige forhold. legg de pent på en plass der du slipper å måtte se dem hver eneste dag
Gjest Vega Skrevet 31. juli 2003 #9 Skrevet 31. juli 2003 Jeg har også gamle bilder - men ikke framme. Gamle brev, dagbøker osv. - har jeg også - og jeg skal såvisst ikke kvitte meg med de. Minner er minner. Samboeren min har kun bilder av sønnen, faren osv - hvorfor vet jeg ikke - det er vel eksene som har overtatt billedsamlingen da. Men jeg har ikke tenkt å KASTE mine, for å gjøre det "rettferdig" - har bl.a mange bilder av min eks sammen med min sønn, bildene er en del av livet til min sønn også -.
Gjest gjest1 Skrevet 31. juli 2003 #10 Skrevet 31. juli 2003 ... bare du og jeg, vennen? Vi trenger ingen fortid, vi har hverandre? Har en kusine som fant seg en sånn mann.. som altså mente at alle minner hun hadde fra tiden før ham skulle kastes..... :fy: neida, sånt må du ikke henge deg opp i. Det er jo hyggelig å ha fortiden i en eske, det truer vel ikke deg på noen måte det?
Gjest Gyldenløwe Skrevet 31. juli 2003 #11 Skrevet 31. juli 2003 Jepp, ikke noe uvanlig det. Eller, *jeg* har det også, kan ikke si noe om noen andre. Ligger i en godt sammentapet pappeske. Minner fra noe som var fint engang, blir sikkert hyggelig å ta fram når man blir gammel. Man holder åpenbart slik unna den man er sammen med i dag.
Gjest lurven Skrevet 31. juli 2003 #12 Skrevet 31. juli 2003 jeg har kvittet meg med alt fra mine ekser det har stort sett skjedd i sinne da det eneste jeg har en t shirt fra min siste eks den er så fin å god å ha på skjønner dere
Wulfi Skrevet 31. juli 2003 #13 Skrevet 31. juli 2003 Jeg har både bilder og brev fra min første ordentlige kjæreste. Det er fine minner å ta vare på. *mimre*
AmusaDamini Skrevet 31. juli 2003 #14 Skrevet 31. juli 2003 Har mye brev og bilder av ekser, men jeg har pakket det ned og bort. Om det plager deg at kjæresten din har dette så kan du jo nevne det for han, han skjønner deg sikkert. Han hadde nok heller ikke likt å snuble over slikt som tilhørte deg.
Gjest the imp Skrevet 31. juli 2003 #15 Skrevet 31. juli 2003 Jeg har da også tatt vare på bilder og kjærlighetsbrev fra mitt tidligere forhold. Man kan da ikke kaste sånne ting? Har man vært sammen med noen så vil man jo gjerne ha minner. Skulle jeg kaste minner fra 4 år av livet mitt bare fordi jeg er sammen med en ny gutt??
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 31. juli 2003 #16 Skrevet 31. juli 2003 Er redd for at jeg skal angre litt på at jeg har hevet det jeg hadde av gamle bilder og brev. De fortalte tross alt en hel del om den jeg engang var. Men, skitt au.
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #17 Skrevet 31. juli 2003 Jeg kvitter meg med alt, ny kjæreste, ny start. Ser ikke noe poeng med å dvele over fortiden. Kanskje det er fordi jeg ser for meg et scenario hvor barnet mitt finner en kartong eller et fotoalbum og spør hvem er dette? "Jo, kjære, det er alle mamma sine x'r" "Åh, hva er en x`" "En tidligere kjæreste/partner" "Åh, var du kjæreste med St*** en gang i tiden?" "Uh, ja, men nå er vi bare venner, kjære" "Åh, på det bildet kysser dere, hvorfor det?" "Fordi vi var glad i hverandre" "Åh, er dere ikke glad i hverandre lenger?" "Joda, men vi kysser ikke nå lenger" Osv, et barn tenker mange tanker og analyserer ting i hytt og pine, ofte har de behov for å fortelle det til noen. Slikt kan skape en rekke kinkige situasjoner. Smak og behag, det er iallefall hva jeg velger å gjøre.
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2003 #18 Skrevet 1. august 2003 Barn har ikke vondt av å vite at mamma har hatt flere kjærester enn en. Det er vel heller litt mer normalt at foreldrene kan være ærlige mot barna og fortelle dem om fortiden deres uten at det skal være en stor synd? Mine barn på 15, 10 og 8 år vet at jeg har hatt kjærester før samboeren min for jeg har da vært sammen med faren deres, og han er en ex. ikke alle lever sammen resten av livet, og en kan ikke slette hele fortiden sin bare fordi en får barn heller. Jeg tror ikke barn ahr vondt av å vite at foreldrene er vanlig normale mennekser som har levd et liv.
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2003 #19 Skrevet 1. august 2003 HUff da, skjønner at du "stusser" litt over det du fant ja. Selv har jeg ikke tatt vare på bilder av andre xer enn han som er faren til sønnen min. Dette fordi det er en del av de første årene til ungen, og fordi han har krav på dem. Men jeg må jo innrømme at jeg stusser litt over at samboeren min (nærmere 37år) fremdeles går rundt med bilde av den første kjærsten sin i lommeboka. Da var han 17-18 år.. Han har ikke bilde av meg der, og har aldri spurt heller.. Det får meg til å føle meg som en nr. 2
Bridget Skrevet 1. august 2003 #20 Skrevet 1. august 2003 Har diverse minner som bilder, brev, dagbøker m.m. og har ikke tenkt å kaste det. Det er en del av meg og kjæresten min vet jo at jeg har en fortid som han også har. Blir bortkastet energi om man skal gå å være sjalu på ekser - det er som regel en grunn for at de er ekser. Hadde ikke vært helt fornøyd om kjæresten hadde bilde av ekser i lommeboka eller på peishylla, men da hadde jeg heller sagt fra enn å gå å irritere meg over det. Gjest, ta noen passbilder da vel og gi han det ene og si at du syns det skal bytte plass med bilde av eksdama! Kanskje det bare ligger der fordi det alltid har ligget der - menn kan være en smule svimete og ubetenksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå