Gjest Gjest_netti_* Skrevet 1. juli 2009 #1 Del Skrevet 1. juli 2009 Dette temaet har sikkert blitt tatt opp tidligere. Men jeg tar det likevel opp nå. Jeg er relativt fersk når det gjelder nettdating, og hadde aldri truffet noen på denne måten før. Men jeg fikk ganske raskt kontakt med en mann jeg syntes virket interessant og hyggelig. Han hadde også bilde av seg selv i profilen sin, og jeg syntes han så ok ut. Vi skrev mange brev til hverandre, og snakket flere ganger på tlf. Det virket som om vi hadde ganske mye å snakke om, og praten fløt bra. Han formulerte seg også godt skriftlig. Så fyren virket ok han, og vi avtalte å møtes på kafe. Så kom dagen vi skulle treffes, og allerede etter 2 sekunder, forsto jeg at denne fyren kom jeg aldri til å falle for. For det første, så hadde han en kropp og et utseende som overhodet ikke tiltalte meg, til tross for bildet i profilen. (Og jeg er ikke kresen ang. utseende!) Men det verste var at han hadde en oppførsel som overhode ikke stemte overens med det jeg fikk inntrykk av gjennom telefonsamtalene vi hadde hatt. Han var jo totalt blottet for sosiale antenner! Han gav ingenting av seg selv, og snakket svært lite. Men når han sa noe, så snakket han bare tull, og kom med spydige kommentarer. Og han var helt tydelig av det slaget som knapt nok har hatt nærkontakt med en kvinne noensinne. Jeg tar ikke hardt med å si at fyren var en gedigen katastrofe! Jeg satt hele tiden og ventet på at han skulle forstå at dette ikke ville fungere, og dermed bare gå. Men nei, han satt og satt. Tilslutt måtte jeg bare lyve, og si at jeg hadde oppgaver som ventet. Er det flere her inne som har liknende erfaringer? Fortell gjerne om en mislykket date du har hatt. Hvordan kan en person virke så annerledes in the real life, når de faktisk virket både hyggelig og fornuftig på tlf? Er det noen tegn man bør være ekstra oppmerksom på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ellinor_* Skrevet 1. juli 2009 #2 Del Skrevet 1. juli 2009 - Hm....høres nesten ut som han har fått en annen til å ringe deg. Høres hvertfall utrolig merkelig ut. Jeg har opplevd at nettdaten har skrevet og formulert seg fantastisk bra, men da han åpnet munnen på date, så kom det ut noe skvalder jeg ikke skjønte bæret av. - "Jau,jau,hæhæ" og slik fortsatte det. Han sa ikke en hel fornuftig setning på to timer. At det skal være SÅ stor forskjell er ikke mulig, så jeg tenker nok at fyren hadde fått en akademikerkompis til å forfatte mailene. Som om det ikke ville bli oppdaget, hehe. Han manglet også flere tenner, men på bildet ser han ut som den sjarmøren. Noen er så lure at de lurer seg selv. Greit nok at vi skal ha små og lave forventinger, men det får da være måte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #3 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg var så heldig å få et bilde som var 5 år gammelt. Fra ferie i tillegg, så han var kjempebrun og så veldig sunn ut. På dette bildet var han så utrolig kjekk at jeg ble helt :gjeiper: . Virkeligheten var en heeelt annen sak. Omtrent halvparten av håret, gusten, grå, med sinnsyke mørke ringer under øynene, og dårlige tenner. Han så forferdelig ut. Jeg kan ikke forstå at 5 år kan gjøre slikt med en mann, men der var altså ekstremeksempelet rett foran øynene på meg. Personligheten var heller ikke slik som jeg forventet; han virket pervers(utfra visse kommentarer), dum og med null interesser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. juli 2009 #4 Del Skrevet 1. juli 2009 Han hadde også bilde av seg selv i profilen sin, og jeg syntes han så ok ut. Vi skrev mange brev til hverandre, og snakket flere ganger på tlf. Det virket som om vi hadde ganske mye å snakke om, og praten fløt bra. Så kom dagen vi skulle treffes, og allerede etter 2 sekunder, forsto jeg at denne fyren kom jeg aldri til å falle for. For det første, så hadde han en kropp og et utseende som overhodet ikke tiltalte meg, til tross for bildet i profilen. Fyren var en gedigen katastrofe! Jeg satt hele tiden og ventet på at han skulle forstå at dette ikke ville fungere, og dermed bare gå. Men nei, han satt og satt. Du høres jo veldig tålmodig ut. Mailer masse, prater og forteller mye og attpåtil snakkes i telefonen? Foran slike nettdater tror jeg det er lurt å bare la være å si så mye. Bare hei og hå, fint vær, jobber i den og den bransjen, og ikke så mye mailutveksling...kanskje det er like greit å ikke se noen bilder? Men ser du et er det også ok. Så, når dere møtes og du ser det er feil, kan du faktisk være høflig og bestille en drikke og prate i 10 minutter og gå. Eller om det er riktig krise, kan du bare gå før dere har sagt hei. Jeg har møtt noen via nettet tre ganger, og det gikk ganske bra i ett av tilfellene. Jeg var ikke medlem noe sted, testet bare ut et par nettsteder. Jeg tror kanskje cluet er å lete i riktig segment for deg, slik at du siler ut allerede der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. juli 2009 #5 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg har møtt noen via nettet tre ganger, og det gikk ganske bra i ett av tilfellene. Jeg var ikke medlem noe sted, testet bare ut et par nettsteder. Jeg tror kanskje cluet er å lete i riktig segment for deg, slik at du siler ut allerede der. Hvordan gjør man det egentlig? Riktig segment liksom? Man plukker jo ut så godt man kan da. Jeg har blitt kjempenøye, og møter omtrent ikke gutter dersom jeg ikke har fått addet de på facebook så jeg får sjekket de ut litt på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 1. juli 2009 #6 Del Skrevet 1. juli 2009 - Hm....høres nesten ut som han har fått en annen til å ringe deg. Høres hvertfall utrolig merkelig ut. Jeg har opplevd at nettdaten har skrevet og formulert seg fantastisk bra, men da han åpnet munnen på date, så kom det ut noe skvalder jeg ikke skjønte bæret av. - "Jau,jau,hæhæ" og slik fortsatte det. Han sa ikke en hel fornuftig setning på to timer. At det skal være SÅ stor forskjell er ikke mulig, så jeg tenker nok at fyren hadde fått en akademikerkompis til å forfatte mailene. Som om det ikke ville bli oppdaget, hehe. Han manglet også flere tenner, men på bildet ser han ut som den sjarmøren. Noen er så lure at de lurer seg selv. Greit nok at vi skal ha små og lave forventinger, men det får da være måte på. Tror ikke han hadde fått en annen til å ringe , for jeg kjente jo igjen stemmen hans. Så det tror jeg ikke gjelder for daten min, i allefall. Men han må jo ha spilt et spill på en eller annen måte, tror jeg. Jeg ser vel nå i ettertid, at det var enkelte ting jeg stusset på etter telefonsamtalene også, men det var ikke verre enn at jeg gav ham en sjangse i allefall. Men at det skulle være SÅ stor forskjell? Herregud! Jeg fatter ikke at noen gidder å gjøre seg til på en slik måte. De sager jo av den grenen de sitter på! De blir jo avslørt i det de møter den andre likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. juli 2009 #7 Del Skrevet 1. juli 2009 Tror ikke han hadde fått en annen til å ringe , for jeg kjente jo igjen stemmen hans. Så det tror jeg ikke gjelder for daten min, i allefall. Men han må jo ha spilt et spill på en eller annen måte, tror jeg. Jeg ser vel nå i ettertid, at det var enkelte ting jeg stusset på etter telefonsamtalene også, men det var ikke verre enn at jeg gav ham en sjangse i allefall. Men at det skulle være SÅ stor forskjell? Herregud! Jeg fatter ikke at noen gidder å gjøre seg til på en slik måte. De sager jo av den grenen de sitter på! De blir jo avslørt i det de møter den andre likevel. Jeg tror ikke dette er noe de gjør med overlegg. Sikkert en del som føler seg litt tryggere på telefon, men blir litt klønete i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 1. juli 2009 #8 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Tror også en av de største fallgruvene er at så lenge man bare chatter, så tolker jo gjerne motparten på sin måte - å så sjarmerende, han er sånn og sånn - mens karen/jenta in real life er helt annerledes. Møtes man face 2 face, blir det automatisk mindre "tolkningsfeil". Man får det mer servert på et sølvfat hvordan personen reelt sett er. Så tror det er umulig å unngå noen dater som går helt på tryne med folk man bare har chattet med. Tar man alle mulige forholdsregler kan man sikkert snevre inn anntallet litt, men tror også at dersom man er for "nøye" kan man nok kutte ut folk som kanskje hadde passet om man hadde møtt de i den virkelige verden. Men 5 år gamle bilder av personen og sånt er jo helt drøyt. Skulle jeg møtt en dame fra nett ville jeg jo at hun hadde sett hvordan jeg reelt sett så ut og hvordan jeg var, du får jo ikke lurt noen på det uansett - dama ser jo om det var 30 kg siden bildet du viste henne ble tatt og merker nok om du er sosialt tilbakestående. Men har inntrykk av at jenter er enda kjappere enn gutter til å klassifisere folk, altså flere som skriver "så han og etter 3 sekunder var det klart det ikke var min type og "han sa 1 setning så var det heelt uaktuelt lissom". Kan jo være greit å ikke halshugge gutten/jenta om det første de - nervøst stottrer frem - ikke er verdens beste åpningsreplikk. Eller såklart, er du helt ufeilbarlig og perfekt selv, så kan du jo halshugge han/henne da... Endret 1. juli 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. juli 2009 #9 Del Skrevet 1. juli 2009 Hvordan gjør man det egentlig? Riktig segment liksom? Man plukker jo ut så godt man kan da. Jeg har blitt kjempenøye, og møter omtrent ikke gutter dersom jeg ikke har fått addet de på facebook så jeg får sjekket de ut litt på forhånd. Jge er ganske selektiv...og ser på nettet om et supplement-light/tidsfordriv i tillegg til hoveaktivitetene som skjer gjennom jobb, byen og gjennom venner. Kjekt å se muoligheter i alle kanaler (selv om alt er forutbestemt, mennesket har ingen frie valg og han som skal bli din og min ektemann er bestemt på forhånd, dessverre har du ingen fri vilje, bare sjekk tråden i Natur og vitenskap). Se an de ulike tjenestene som finnes: Sukker, Be2, Match, osv. så der du vel etter noen søk at det er kanskje et par interessante profiler der? Man behøver ikkeå tenke så seriøst eller dypt over det, bare plukk opp kommentarer fra et par av dem i en fei. Send ut samme melding til to? En kjapp og frisk melding som er litt deg og som er ganske vanlig og høflig. At du er ny og slikt. Så svarer de gjerne ordentlig tilbake, for du har jo valgt deg ut høflige og kjekke menn. Så utveksler dere et par mail med noen få setninger som egentlig bare beskriver litt ufarlige facts om deg selv og stiller ham et par interessespørsmål. Etter første mail googler du de, og der om du finner noe interessant. Kanskje det til og med er bilder av de på nett. Da er du i gang med silingen. Så sitter du igjen med en eller to aktuelle som du kunne tenke deg å ta en kaffe med, og det haster ikke å møte de. Du behøver ikke å sende bildet, de er interessert i deg uansett. Så møtes dere og vips, så har du noe på gang. I tillegg til andre menn. For det lønner seg på en måte å alltid ha prosjekter på gang, slik at det alltid skjer noe. Når det er helt stille og man ikke har en date å se frem til, da er det på tide å få i gang litt action, og det må du nesten bare sette i gang med, ikke bare ha de stilt ut i Facebook. Jeg ville ikke ha brukt Facebook til dette, da har du allerede gått for dypt inn i hvem de er før du har truffet de. Mer avstand og mer easy going i begynnelsen er bedre. (Er mitt råd...ikke sikkert det paser for deg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. juli 2009 #10 Del Skrevet 1. juli 2009 Beklager skrivefeil...har ikke lys på her i varmen. Ser knapt tastaturet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. juli 2009 #11 Del Skrevet 1. juli 2009 Jge er ganske selektiv...og ser på nettet om et supplement-light/tidsfordriv i tillegg til hoveaktivitetene som skjer gjennom jobb, byen og gjennom venner. Kjekt å se muoligheter i alle kanaler (selv om alt er forutbestemt, mennesket har ingen frie valg og han som skal bli din og min ektemann er bestemt på forhånd, dessverre har du ingen fri vilje, bare sjekk tråden i Natur og vitenskap). Se an de ulike tjenestene som finnes: Sukker, Be2, Match, osv. så der du vel etter noen søk at det er kanskje et par interessante profiler der? Man behøver ikkeå tenke så seriøst eller dypt over det, bare plukk opp kommentarer fra et par av dem i en fei. Send ut samme melding til to? En kjapp og frisk melding som er litt deg og som er ganske vanlig og høflig. At du er ny og slikt. Så svarer de gjerne ordentlig tilbake, for du har jo valgt deg ut høflige og kjekke menn. Så utveksler dere et par mail med noen få setninger som egentlig bare beskriver litt ufarlige facts om deg selv og stiller ham et par interessespørsmål. Etter første mail googler du de, og der om du finner noe interessant. Kanskje det til og med er bilder av de på nett. Da er du i gang med silingen. Så sitter du igjen med en eller to aktuelle som du kunne tenke deg å ta en kaffe med, og det haster ikke å møte de. Du behøver ikke å sende bildet, de er interessert i deg uansett. Så møtes dere og vips, så har du noe på gang. I tillegg til andre menn. For det lønner seg på en måte å alltid ha prosjekter på gang, slik at det alltid skjer noe. Når det er helt stille og man ikke har en date å se frem til, da er det på tide å få i gang litt action, og det må du nesten bare sette i gang med, ikke bare ha de stilt ut i Facebook. Jeg ville ikke ha brukt Facebook til dette, da har du allerede gått for dypt inn i hvem de er før du har truffet de. Mer avstand og mer easy going i begynnelsen er bedre. (Er mitt råd...ikke sikkert det paser for deg). Ehh.. beskrev du ikke nettopp den vanlige metoden som alle bruker nå? Sende melding, skrive litt med hverandre og google. Det er jo ikke sånn at man velger totalt random fyrer fra nettet man skal møte. Jeg er synes facebok er veldig greit jeg, der kan man sjekke felles venner, samt at man får se album med usensurerte bilder av personen. Gir ofte et bilde av hvordan han egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #12 Del Skrevet 1. juli 2009 Jge er ganske selektiv...og ser på nettet om et supplement-light/tidsfordriv i tillegg til hoveaktivitetene som skjer gjennom jobb, byen og gjennom venner. Kjekt å se muoligheter i alle kanaler (selv om alt er forutbestemt, mennesket har ingen frie valg og han som skal bli din og min ektemann er bestemt på forhånd, dessverre har du ingen fri vilje, bare sjekk tråden i Natur og vitenskap). Se an de ulike tjenestene som finnes: Sukker, Be2, Match, osv. så der du vel etter noen søk at det er kanskje et par interessante profiler der? Man behøver ikkeå tenke så seriøst eller dypt over det, bare plukk opp kommentarer fra et par av dem i en fei. Send ut samme melding til to? En kjapp og frisk melding som er litt deg og som er ganske vanlig og høflig. At du er ny og slikt. Så svarer de gjerne ordentlig tilbake, for du har jo valgt deg ut høflige og kjekke menn. Så utveksler dere et par mail med noen få setninger som egentlig bare beskriver litt ufarlige facts om deg selv og stiller ham et par interessespørsmål. Etter første mail googler du de, og der om du finner noe interessant. Kanskje det til og med er bilder av de på nett. Da er du i gang med silingen. Så sitter du igjen med en eller to aktuelle som du kunne tenke deg å ta en kaffe med, og det haster ikke å møte de. Du behøver ikke å sende bildet, de er interessert i deg uansett. Så møtes dere og vips, så har du noe på gang. I tillegg til andre menn. For det lønner seg på en måte å alltid ha prosjekter på gang, slik at det alltid skjer noe. Når det er helt stille og man ikke har en date å se frem til, da er det på tide å få i gang litt action, og det må du nesten bare sette i gang med, ikke bare ha de stilt ut i Facebook. Jeg ville ikke ha brukt Facebook til dette, da har du allerede gått for dypt inn i hvem de er før du har truffet de. Mer avstand og mer easy going i begynnelsen er bedre. (Er mitt råd...ikke sikkert det paser for deg). får du fullt navn i mails? slik at du kan google dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #13 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg tror ikke dette er noe de gjør med overlegg. Sikkert en del som føler seg litt tryggere på telefon, men blir litt klønete i virkeligheten. Jeg blir litt nysgjerrig på hva slags spydigheter han kommer med? Det kan jo være han gjør det av nervøsitet, eller at det er mislykkede forsøk på triks fra pick-up-artister, hvor spydigheter noen ganger en del av opplegget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. juli 2009 #14 Del Skrevet 1. juli 2009 Ehh.. beskrev du ikke nettopp den vanlige metoden som alle bruker nå? Sende melding, skrive litt med hverandre og google. Det er jo ikke sånn at man velger totalt random fyrer fra nettet man skal møte. Jeg er synes facebok er veldig greit jeg, der kan man sjekke felles venner, samt at man får se album med usensurerte bilder av personen. Gir ofte et bilde av hvordan han egentlig er. Hver vår smak og metode. Så lenge det virker for deg! Jeg er innom dette sjelden...men kjekt at det virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. juli 2009 #15 Del Skrevet 1. juli 2009 får du fullt navn i mails? slik at du kan google dem? På de få jeg har hatt kontakt med så sender de fra en e-postadresse med sitt fulle navn, eller de signerer med fullt navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. juli 2009 #16 Del Skrevet 1. juli 2009 Ehh.. beskrev du ikke nettopp den vanlige metoden som alle bruker nå? Sende melding, skrive litt med hverandre og google. Ble du sur fordi jeg svarte? Fortalte bare om hva som funket for meg, jeg vet ikke noe om hva andre gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #17 Del Skrevet 1. juli 2009 På de få jeg har hatt kontakt med så sender de fra en e-postadresse med sitt fulle navn, eller de signerer med fullt navn. ... eller i det minste så har du fødselsår (alder) på dem, og hvis de da signerer med fornavn, eller kanske bare første bokstav i navnet sitt, så kan det være nok til at du finner dem igjen på skattelista for kommunen de tilhører.... de fleste sier også omtrent hvor i byen de bor, om du spør - og da har du poststedet også. Funker ihvertfall fint her, i en kommune med femtitusen innbyggere. Og da er det google neste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gutt_* Skrevet 1. juli 2009 #18 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg har også vært på skuffende date. Hadde hatt en del kontakt med jenta på forhånd via telefon og pc. Kjempeålreit jente, som jeg haddde funnet tonen med og nesten falt litt for. Søt var hun også på bildene. Da vi møttes ga vi hverandre en god klem, og utseendemessig svarte hun veldig til forventningene. Men jeg merket fort at hun hadde jævlig dårlig ånde. Dette var ikke bare en sånn hvitløksånde, nei det luktet rett og slett bæsj, eller verre enn bæsj! Dette var rett og slett frastøtende, men jeg måtte jo late som ingenting. Mulig hun merket at jeg holdt litt avstand, jeg tok i hvert fall ikke initiativet til noen klem. Vi gjennomførte daten og har hatt litt kontakt etterpå. Hun vil gjerne se meg igjen, men jeg ønsker ikke det og prøver å finne på unnskyldninger. Hun må jo tro jeg er helt rar. Nå er det et par uker siden vi har hatt kontakt. Hadde det ikke vært for ånden hennes kunne dette kanskje blitt noe. Men den gang ei. Stakkars jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjesingen Skrevet 1. juli 2009 #19 Del Skrevet 1. juli 2009 Etter første mail googler du de, og der om du finner noe interessant. Kanskje det til og med er bilder av de på nett. Da er du i gang med silingen. Sjekker dere skattelistene og? Synes som fryktelig mye siling og styr bare for å ta en kaffe med en person da men. Er et uttrykk for slike som driver på som dere - "profesjonelle single"! Men til slutt er det vel bare dere som har vært single så lenge at kravene er blitt høyere og særere til en evt partner, så til slutt er ingen bra nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #20 Del Skrevet 1. juli 2009 Dette var rett og slett frastøtende, men jeg måtte jo late som ingenting. Mulig hun merket at jeg holdt litt avstand, jeg tok i hvert fall ikke initiativet til noen klem. Vi gjennomførte daten og har hatt litt kontakt etterpå. Hun vil gjerne se meg igjen, men jeg ønsker ikke det og prøver å finne på unnskyldninger. Hun må jo tro jeg er helt rar. Nå er det et par uker siden vi har hatt kontakt. Hadde det ikke vært for ånden hennes kunne dette kanskje blitt noe. Men den gang ei. Stakkars jente! Jeg synes jenta bør få vite at hun har dårlig ånde når det er så ille som dette. Kan du ikke sende et anonymt tips? Skjønner at du ikke vil date henne noe mer, men det er jo synd om hun får ødelagt alle sine sjanser med andre også på grunn av den dårlige ånden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå