Gå til innhold

si "hold kjeft"?

Anbefalte innlegg

Skrevet
huff, han har jo positive sider også, men har i lengre tid slitt med om jeg skal gjøre det slutt eller ikke..tenner ikke på han lenger heller, usikker på hvorfor men.. så er problemet at vi har kjøpt hus,eller samboer har kjøpt som jeg skrev over, har ingen inntekt for øyeblikket, fins det hjelp å få?er redd at jeg ikke finner en løsning på problemet:(

Ja, men alle har jo positive sider!:) f.eks så har jo kvinnemishandlere positive sider de også, noe som er grunnen til at de blir tilgitt av dama, gang på gang....

Akkurat hvilke rettigheter du har etc er vel ikke akkurat min spesialitet, så det tror jeg noen andre skal svare deg på..men ut ifra det lille jeg vet av det du skriver så høres det liksom ikke så lovende ut og det kan slite på deg med tiden..derfor mener jeg at da er dårlig økonomi en bedre løsning, faktisk! og når du i tillegg har vurdert å gjøre det slutt en stund, ikke tenner på han osv...er økonomi den eneste grunnen du sitter igjen med i forhold til å evt prøve videre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er 21 år..er jo fortsatt ung men..

fortsatt ung ja...nettopp!! :) da har du jo trolig gode mulighet både til å få skaffet en jobb og evt ta utdanning. Med mindre du er gjeldsslave så funker det jo med lån og stipend liksom, hvertfall hvis du studerer litt i utkant-Norge (hvor husleie er billigere enn i storbyene)

..du har også god tid til å finne en bedre kjæreste!! :)

Gjest Gjest_Ada_*
Skrevet

Jeg hadde selvsagt tolerert at han bad meg holde kjeft - men jeg hadde ikke tolerert at han spyttet på gulvet .. for en gris.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Lurer på ,hadde du akseptert at kjæresten sier "hold kjeft", "ti stille" og "gå og legg deg" til deg? Er i et forhold der kjæresten ikke tåler konstruktiv kritikk, og sender da disse ordene tilbake til meg..Er usikker på hva jeg skal gjøre..nytter ikke å snakke med han.

Nei, jeg ville ikke ha akseptert et språk og oppførsel som det.

Tror også at når en mann snakker til deg på den måten, så vil han uansett ikke forstå om du sier i fra. Han vil sikkert bare synes det er tåpelig. Hvorfor være med en mann som oppfører seg så uhøflig?

Skrevet

Jeg hadde akseptert det i en krangel, hvis stemningen var amper.

Hadde ikke akseptert at han spytta på gulvet. Og kan ikke tenke meg å være sammen med en som ba meg holde kjeft når jeg sa fra om det.

Du er bare 21 år, det er tidlig å være etablert med hus og hjem. Syns ikke at du skal tenke så mye på hva du taper. Hva med å flytte hjem en kort periode til du får ordnet deg med jobb / studier og et sted å bo.

Å bli i et forhold pga økonomien er vel det dummeste en kan gjøre - for din egen lykke er vel mer verdt for deg enn det materielle. Så hvis du ikke har mer tungtveiende grunner for å bli sammen med han, så syns jeg at du skal avslutte forholdet nå...

Gjest Gjest
Skrevet

Ut fra det du skriver, så fremstår ikke forholdet som særlig sunt.

Det virker som han tar ut aggresjon på deg fordi han selv har problemer eller noe.

Jeg synes ikke du skal finne deg i denne oppførselen, tenk på deg selv, hva du vil.

Du har hele livet foran deg og kan finne deg en mye bedre mann enn dette.

Det er lett å håpe og tro at han vil forandre seg, men det er lang fra sikkert.

Ikke kast bort tiden din på ham om du egentlig vil noe helt annet.

Lykke til!

Skrevet

Å be noen holde kjeft, er nok noe som kan skje i en opphetet "diskusjon". Men synes det bør være unntaksvis, og ikke noe som skjer til vanlig.

Spytte på gulvet?? Seriøst!??! Høres ut som en "sjarmerende" og likandes person :/ Jeg er nødt å omgås personer som jeg trives sammen med. En person som spytter på gulvet, gnir det utover og kjefter meg når jeg bemerker det, ville jeg følt meg ytterst utilpass sammen med. Jeg tror ikke jeg engang ville hatt en slik person som venn.

Gjest Gjest
Skrevet

Han høres bare helt syk ut. Spytter på gulvet og gnir utover, og så synes du "hold kjeft"-biten er det verste???

Kom deg unna. Han mangler respekt for deg, fordi du holder ut med en fyr som oppfører seg sånn som han.

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet
Han høres bare helt syk ut. Spytter på gulvet og gnir utover, og så synes du "hold kjeft"-biten er det verste???

Kom deg unna. Han mangler respekt for deg, fordi du holder ut med en fyr som oppfører seg sånn som han.

Takk for svar,hehe.. ble slutt mellom oss i går, har det ikke akkurat lett nå kjenner jeg, hylgråter hele tiden. vi ble enige om å gå fra hverandre, men skal være venner. har hunder som vi skal drive oppdrett på, så håper vi klarer det..

Gjest Gjest
Skrevet

Og du vil ha en venn som behandler deg sånn...? Jaja....

Skrevet

:klem:

Håper dere klarer det. Det blir kanskje bedre når dere ikke er så tett opp-på hverandre

Skrevet

kjæresten min gjennom 9 år gjorde det en gang - og jeg klikket så maksimalt!

jeg ble så utrolig forbannet - og sa til ham at det var helt uaktuelt å tiltale meg på den respektløse måten.

gikk vel noe slik som "BER DU MEG HOLDE KJEFT EN GANG TIL SÅ FLYTTER DU UT HERFRA-OG DET ER ET LØFTE!!" :kjefte:

hehe...har ikke skjedd igjen for å si det sånn.

forklarte i ettertid hvorfor jeg hadde blitt så sint, at jeg følte meg totalt tråkket på og at det var 100%sårende. jeg klargjorde også at selv om det ikke betydde noe særlig for ham, men at slikt generelt sett, uansett hvem det kommer fra gjorde meg så forbanna at jeg faktisk kom til å gjøre alvor av løftet mitt.

vi kan krangle, men ingen ber hverandre holde kjeft eller "gå å legge seg"(hva er forresten det for en ting å si? tror kanskje jeg hadde reagert med å le.....)

Gjest Gjest
Skrevet

Min ex kunne si sånne - og mye verre ting til meg. Når jeg reagerte så forsvarte han seg med at jeg fortjente å bli "snakket til". Trenger vel ikke forklare hvorfor han er ex nå...

Gjest Gjest
Skrevet
Å be noen holde kjeft, er nok noe som kan skje i en opphetet "diskusjon". Men synes det bør være unntaksvis, og ikke noe som skjer til vanlig.

Spytte på gulvet?? Seriøst!??! Høres ut som en "sjarmerende" og likandes person :/ Jeg er nødt å omgås personer som jeg trives sammen med. En person som spytter på gulvet, gnir det utover og kjefter meg når jeg bemerker det, ville jeg følt meg ytterst utilpass sammen med. Jeg tror ikke jeg engang ville hatt en slik person som venn.

Enig. Når samboern min og jeg krangler hender det nok at både den ene og andre av oss kan si hold kjeft, ofte tror jeg det skjer når stemningen har blitt ganske hissig og en synes argumentene som brukes begynner å bli usaklige. Ikke så konstruktivt, heller ikke noen krise, men det er avhengig av situasjonen.

Men å stadig bruke slike kommandoer - for å stoppe innspill, kritikk, diskusjon, det er uholdbart. Hvordan skal man kunne hevde meningene sine om den andre bare avfeier dem med noe sånt? Greit nok, den som kommer med konstruktiv kritikk kan noen ganger tenke over hvordan man formulerer seg, og hva man kritiserer (man trenger jo ikke mase og hakke om "alt"), men i dette tilfellet her høres jo fyren rimelig drøy ut. Jeg hadde i hvert fall ikke "holdt kjeft" om samboern min spyttet på gulvet og demonstrativt gned det utover! Det er en uhøflig, fullstendig idiotisk og i mine øyne også nedlatende/arrogant handling. Jeg kan bare se for meg hvordan han oppfører seg ellers :roll:

Skjønner at det er vanskelig å skulle gjøre det slutt, og at det er lett å bruke økonomi som unnskyldning - men husk at det ER en unnskyldning, og ikke et uoverkommelig hinder. Om du så må starte med en leid hybel er det antagelig en mer givende start - som åpner for mange muligheter - enn å fortsette å bygge reir med en som skiter i det.

Skrevet

Opplevde det med mine tidligere ekser, når diskusjonen blir het, kan han komme på å si "hold kjeft" eller "herregud, du skjønner ingenting," sånne ting godtok jeg før. Men nå som jeg er sammen med den nåværende kjæreste, vi har så perfekt kommunikasjon at det er overnaturlig, jeg kan ikke tenke meg at han sier sånne ting til meg. Om han noensinne sa "hold kjeft" eller noe i den dur, hadde jeg blitt dypt såret og sagt "Hvor ble det av respekten?" Jeg tror det er ganske viktig å ha en oppriktig tone til hverandre, uansett hva som skjer. :-) Det er nok en av grunnene til at vi funker så fint sammen.

Gjest KatzenThang
Skrevet (endret)

..

Endret av KatzenThang
Gjest KatzenThang
Skrevet (endret)
vi er 21 begge to...føler meg urettferdig behandla, ville aldri sagt slik selv..mener det er mangel på respekt. Er det mulig å forandre dette, eller vil det bare fortsette i det uendelige? Tror ikke han skjønner at jeg føler med undertrykt av dette..

Grunnen var at han spytta på gulvet, helt uten grunn, så jeg ba han om å vaske det opp,men da tok han bare skoa og gnidde det utover. Jeg ble irritert og sa at jeg gidder ikke å hjelpe han med det vi drev med før han hadde vaska opp det, og da kalte han meg barnslig for at jeg kritiserte han. "Jeg gjør som jeg selv vil" ,sa han, og da fikk jeg disse glosene slengt i trynet når jeg sa på en konstruktiv måte at det å spytte på gulvet er langt unna normal folkeskikk..

Etter å ha lest litt grundigere ble det en helt annen sak og stor forskjell i min kommunikasjons babbel. :fnise: Hadde ikke forventet at det var dette som var problemet. Det der har jeg ikke egentlig noe fornufig å si på nå lenger. Vil du virkelig dette her?

Endret av KatzenThang
Gjest Gjest
Skrevet

Spyttet på gulvet? Han høres ikke helt god ut :s

• 2 uker senere...
Skrevet

hei igjen! vært "ute" en stund jeg nå.. spent på om d har blitt noen endringer hos dere?

Skrevet (endret)

Tror eg hadde blitt rimlig sint/irritert/forbanna alt etter situasjonen. Hadde sikkert enda opp med å hive noe etter gubben eller daska til han i armen, for å så være i dårlig humør til han sa unnskyld.

Og hadde han spytta på gulvet skulle han fått sleika det opp igjen om han hadde gnidd det utover med skoen sin. At det går an...

Endret av Gal_dame

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...