Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Lurer på ,hadde du akseptert at kjæresten sier "hold kjeft", "ti stille" og "gå og legg deg" til deg? Er i et forhold der kjæresten ikke tåler konstruktiv kritikk, og sender da disse ordene tilbake til meg..Er usikker på hva jeg skal gjøre..nytter ikke å snakke med han, skulle så gjerne ønske vi hadde fått det til å funke..Råd?
Gjest milkyway Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 I vårt forhold kan sånt dette ut av oss på vårt mest hissige, for når vi først er helt nuclear bomb, er det bedre å eksplodere sånn, enn å f.eks bedrive vold, eller holde det tilbake så det bygger seg opp inni oss. Mye bedre å bli venner igjen etterpå også (for noen funker det, for andre ikke.)
babord Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Nei det hadde jeg ikke. Jeg hadde ikke akseptert det fra ukjente som ikke likte meg en gang, så da hadde jeg selvsagt ikke akseptert det fra en som skal elske og respektere meg.
LilleCanCan Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Hva sier han etter du har bedt han stoppe med slikt? Nei, jeg hadde aldri akseptert slik. Hvor gamle er dere?
dandy Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Nei, det hadde jeg ikke syns var greit. Det hender kjæresten min er litt muggen, kjefter litt eller noe, og jeg kan helt fint fortelle ham at jeg ikke setter pris på tonen. Lar du ham snakke til deg sånn uten reaksjon så hvorfor skal han stoppe? Jeg ville glatt ignorert ham til han sa unnskyld.
Rosalie Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Innimellom når en av oss har vranga ut eller i en frustrerende krangel, kan jo slikt komme ut. Men i det daglige hadde jeg ikke akseptert slikt, nei.
kristian82 Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 (endret) Lurer på ,hadde du akseptert at kjæresten sier "hold kjeft", "ti stille" og "gå og legg deg" til deg? Er i et forhold der kjæresten ikke tåler konstruktiv kritikk, og sender da disse ordene tilbake til meg..Er usikker på hva jeg skal gjøre..nytter ikke å snakke med han, skulle så gjerne ønske vi hadde fått det til å funke..Råd? Ikke sikkert han anser det du sier som konstruktiv kritikk da. Jeg kunne nok liret av meg "hold kjeft", om jeg var irritert og grinete, mens dama fløy rundt og maste og kjeftet...Ganske så uskyldig spør du meg...Skværer jo opp etter en krangel.. Endret 1. juli 2009 av kristian82
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 Hva sier han etter du har bedt han stoppe med slikt? Nei, jeg hadde aldri akseptert slik. Hvor gamle er dere? vi er 21 begge to...føler meg urettferdig behandla, ville aldri sagt slik selv..mener det er mangel på respekt. Er det mulig å forandre dette, eller vil det bare fortsette i det uendelige? Tror ikke han skjønner at jeg føler med undertrykt av dette..
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 1. juli 2009 #10 Skrevet 1. juli 2009 Ikke sikkert han anser det du sier som konstruktiv kritikk da. Jeg kunne nok liret av meg "hold kjeft", om jeg var irritert og grinete, mens dama fløy rundt og maste og kjeftet...Ganske så uskyldig spør du meg...Skværer jo opp etter en krangel.. Grunnen var at han spytta på gulvet, helt uten grunn, så jeg ba han om å vaske det opp,men da tok han bare skoa og gnidde det utover. Jeg ble irritert og sa at jeg gidder ikke å hjelpe han med det vi drev med før han hadde vaska opp det, og da kalte han meg barnslig for at jeg kritiserte han. "Jeg gjør som jeg selv vil" ,sa han, og da fikk jeg disse glosene slengt i trynet når jeg sa på en konstruktiv måte at det å spytte på gulvet er langt unna normal folkeskikk..
kristian82 Skrevet 1. juli 2009 #11 Skrevet 1. juli 2009 Grunnen var at han spytta på gulvet, helt uten grunn, så jeg ba han om å vaske det opp,men da tok han bare skoa og gnidde det utover. Jeg ble irritert og sa at jeg gidder ikke å hjelpe han med det vi drev med før han hadde vaska opp det, og da kalte han meg barnslig for at jeg kritiserte han. "Jeg gjør som jeg selv vil" ,sa han, og da fikk jeg disse glosene slengt i trynet når jeg sa på en konstruktiv måte at det å spytte på gulvet er langt unna normal folkeskikk.. Såpass ja! Da hørtes han jo bare tilbakestående ut, prikken over i-en blir jo da å klare å lire av seg "hold kjeft". Det bør du jo absolutt ikke "tåle" da syns jeg. Høres ut som han er 5 år og har atferdsproblemer . Jeg tenkte mer sånn at en av partene i en normal krangel sier "hold kjeft" fordi han/hun føler at man kommer til å gå i bakken/ klikke helt om ikke den andre parten gir seg med å gnåle og skrike...
dandy Skrevet 1. juli 2009 #12 Skrevet 1. juli 2009 Æsj.. han hørtes ikke så trivelig ut.. Hvorfor er du sammen med ham, da? Han må jo ha noen skikkelig bra sider for å veie opp for det der!
Anaconda Skrevet 1. juli 2009 #13 Skrevet 1. juli 2009 Lurer på ,hadde du akseptert at kjæresten sier "hold kjeft", "ti stille" og "gå og legg deg" til deg? Er i et forhold der kjæresten ikke tåler konstruktiv kritikk, og sender da disse ordene tilbake til meg..Er usikker på hva jeg skal gjøre..nytter ikke å snakke med han, skulle så gjerne ønske vi hadde fått det til å funke..Råd? ...så det du mener er at når du korrigerer han på noe/gir konstruktiv kritikk, så ber han deg om å holde kjeft? Ahh...umiddelbart så tenker jeg, huff, dette blir utrolig slitsomt for deg i lengden. Skal dere liksom aldri kunne gi hverandre tilbakemeldinger da el? Hvordan er d når d er motsatt? Har dere kommet inn i en ond sirkel hvor "slikt" forekommer eller er det bare han som er hårsår... Kommuikasjonssvikt, som dette høres ut som, er dessverre et litt dårlig utgangspunkt for at et forhold skal fungere. Jeg hadde nok ikke klart det.. (Kjenner meg litt igjen i deg for jeg kjenner meg igjen i det du skriver..og det funket ikke i lengden for å si det sånn..ble psykisk nedbrutt av hele fyren i perioder..)
Gjest ienta Skrevet 1. juli 2009 #14 Skrevet 1. juli 2009 Såpass ja! Da hørtes han jo bare tilbakestående ut, prikken over i-en blir jo da å klare å lire av seg "hold kjeft". Det bør du jo absolutt ikke "tåle" da syns jeg. Høres ut som han er 5 år og har atferdsproblemer . Jeg tenkte mer sånn at en av partene i en normal krangel sier "hold kjeft" fordi han/hun føler at man kommer til å gå i bakken/ klikke helt om ikke den andre parten gir seg med å gnåle og skrike... Er det noe håp tror du? Vanskelig å finne ut hva man skal gjøre, har nettopp kjøpt hus som vi driver og pusser opp, har står som lånetaker da jeg ikke har noen jobb for tiden. Har kjøpt møbler, men de og er det han som eier.. Men gjennom de tre årene vi ha vært sammen er det JEG som har brukt av tiden min til å pusse opp, bla. betalte jeg for et bad vi pussa opptidligere, der forsvant 40000.. men leiligheta er hans..skal jo ikke tenke materialistisk,men er så surt at jeg har brukt av all tiden min, og han nesten ingen ting, bortsett fra at han har investert i hus,møbler og alt..så sitter jeg igjen med ingenting hvis jeg gjør det slutt..
Anaconda Skrevet 1. juli 2009 #15 Skrevet 1. juli 2009 Grunnen var at han spytta på gulvet, helt uten grunn, så jeg ba han om å vaske det opp,men da tok han bare skoa og gnidde det utover. Jeg ble irritert og sa at jeg gidder ikke å hjelpe han med det vi drev med før han hadde vaska opp det, og da kalte han meg barnslig for at jeg kritiserte han. "Jeg gjør som jeg selv vil" ,sa han, og da fikk jeg disse glosene slengt i trynet når jeg sa på en konstruktiv måte at det å spytte på gulvet er langt unna normal folkeskikk.. herregud for en oppførsel.. her virker det som andre ting enn akkurat "ti stille" og "hold kjeft" er problemet, spør du meg! Bare det å spytte på gulvet liksom..pinlig rett og slettt... er også spent på å høre om de positive sidene hans..?
kristian82 Skrevet 1. juli 2009 #16 Skrevet 1. juli 2009 (endret) Er det noe håp tror du? Vanskelig å finne ut hva man skal gjøre, har nettopp kjøpt hus som vi driver og pusser opp, har står som lånetaker da jeg ikke har noen jobb for tiden. Har kjøpt møbler, men de og er det han som eier.. Men gjennom de tre årene vi ha vært sammen er det JEG som har brukt av tiden min til å pusse opp, bla. betalte jeg for et bad vi pussa opptidligere, der forsvant 40000.. men leiligheta er hans..skal jo ikke tenke materialistisk,men er så surt at jeg har brukt av all tiden min, og han nesten ingen ting, bortsett fra at han har investert i hus,møbler og alt..så sitter jeg igjen med ingenting hvis jeg gjør det slutt.. Hmm...du får jo prøve å snakke med han/forklare han at han rett og slett ikke kan oppføre seg sånn, at du blir såret av det - og at det objektivt sett er tilbakestående oppførsel. Han kan jo endre seg, og om ting er bra ellers mellom dere så er det jo håp . Skjønner det med leiligheten og det, men det er jo visse regler på deling av eiendom osv. om f.eks. ene parten har bidratt til verdistigning/pusset opp f.eks. Men det avhenger litt av om dere er gift/samboere og felleseie/særeie/samboerkontrakt +++ så hvor dårlig et brudd økonomisk blir for deg er vanskelig å si... På bar bakke skal du imidlertid ikke stå, de 40.000 til badet er det helt uaktuelt at han skal ha nytte av, mens du må flytte ut uten 1 krone.. Endret 1. juli 2009 av kristian82
Anaconda Skrevet 1. juli 2009 #17 Skrevet 1. juli 2009 Er det noe håp tror du? Vanskelig å finne ut hva man skal gjøre, har nettopp kjøpt hus som vi driver og pusser opp, har står som lånetaker da jeg ikke har noen jobb for tiden. Har kjøpt møbler, men de og er det han som eier.. Men gjennom de tre årene vi ha vært sammen er det JEG som har brukt av tiden min til å pusse opp, bla. betalte jeg for et bad vi pussa opptidligere, der forsvant 40000.. men leiligheta er hans..skal jo ikke tenke materialistisk,men er så surt at jeg har brukt av all tiden min, og han nesten ingen ting, bortsett fra at han har investert i hus,møbler og alt..så sitter jeg igjen med ingenting hvis jeg gjør det slutt.. Er uenig i at du sitter igjen med "ingenting" hvis du forlater denne fyren..heller at du får igjen mye for det! herlighet, ikke bli pga hus, penger etc... det er meningen man skal bygge hverandre opp i et forhold og vise hverandre respekt og ikke dra det i motsatt retning. hvor gammel er du? (har ikke sett at du har svart på dette)
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 1. juli 2009 #18 Skrevet 1. juli 2009 herregud for en oppførsel.. her virker det som andre ting enn akkurat "ti stille" og "hold kjeft" er problemet, spør du meg! Bare det å spytte på gulvet liksom..pinlig rett og slettt... er også spent på å høre om de positive sidene hans..? huff, han har jo positive sider også, men har i lengre tid slitt med om jeg skal gjøre det slutt eller ikke..tenner ikke på han lenger heller, usikker på hvorfor men.. så er problemet at vi har kjøpt hus,eller samboer har kjøpt som jeg skrev over, har ingen inntekt for øyeblikket, fins det hjelp å få?er redd at jeg ikke finner en løsning på problemet:(
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 1. juli 2009 #19 Skrevet 1. juli 2009 Er uenig i at du sitter igjen med "ingenting" hvis du forlater denne fyren..heller at du får igjen mye for det! herlighet, ikke bli pga hus, penger etc... det er meningen man skal bygge hverandre opp i et forhold og vise hverandre respekt og ikke dra det i motsatt retning. hvor gammel er du? (har ikke sett at du har svart på dette) Er 21 år..er jo fortsatt ung men..
kristian82 Skrevet 1. juli 2009 #20 Skrevet 1. juli 2009 (endret) huff, han har jo positive sider også, men har i lengre tid slitt med om jeg skal gjøre det slutt eller ikke..tenner ikke på han lenger heller, usikker på hvorfor men.. så er problemet at vi har kjøpt hus,eller samboer har kjøpt som jeg skrev over, har ingen inntekt for øyeblikket, fins det hjelp å få?er redd at jeg ikke finner en løsning på problemet:( Hva mener du med hjelp å få? Parterapi, eller at du skal komme ok fra det økonomisk hvis du flytter ut? Skrev om det økonomiske og litt om reglene der 5-6 innlegg ovenfor. Endret 1. juli 2009 av kristian82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå